Het grote (vrolijke) kraamtijd-topic

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Warboel, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Omdat de kraamtijd al zwaar genoeg kan zijn met die schommelende hormonen, gebroken nachten, opdringerige schoonouders en asociale kraamverzorgenden ;).

Een luchtig topic waar alles wat er WEL heerlijk is aan onze kraamperiode te bespreken.
    De grappige, leuke, gezellige, verterende momenten dus. En lekker even niets anders. Omdat genieten ook zo belangrijk is, maar -ik persoonlijk- dat wel eens kan vergeten.

Ik ga eerst:

Na een traag begin van het herstel na mijn keizersnede begin ik per dag iets beter te been te worden. Morgen gaan we voor het eerst naar buiten voor de gehoortest en ik kan niet wachten om mijn baby mee de wereld in de te nemen :D.

Mijn zoontje is ook zo verschrikkelijk trots op zijn zusje. Hij geeft haar kusjes, knuffels en spreekt zo lovend over de kleine meid. Daar kan ik echt van smelten. Vooral omdat ik dacht dat hij best jaloers zou zijn.

Oja en ik ben verslaafd aan beschuit met muisjes als ontbijt. Walgelijke gewoonte, maar omdat ik zelf de kraamvisite heb afgehouden mijn eigen schuld. Ze moeten toch op :D.

En bovenal: ons kleine prinsesje is echt een wolk van een meid. Ik kan weer lekker urenlang staren naar dat mini-mensje wat zo volmaakt uit mijn buik is gekomen. Heerlijk :p.

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    O wat mis ik mijn grote huisopruiming... Dat is wat er bij 3 van de 4 kraamweken is gebeurt.
    Zo snel was ik op de been... De kraamhulp die dus van verveling mijn huis van top tot teen heeft gepoetst :D.
    Van dweilen tot ramen wassen... Van gordijnen wassen tot keukenkasten uitmesten... Alles is hier weleens gedaan. Ik mocht toekijken en rommelen met de Kids.

Zelfs bij de laatste was het huis op en top klaar dat we met zijn 3en (had ook nog eens een stagiaire) 1000 pluszegels geplakt hebben.

3. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Leuk, een vrolijk topic!

Hier ook genoten van de kraamtijd. We hadden een geweldige kraamverzorgende die naast de zorg voor baby, oudste dochter en mij ook nog tijd had om het huis schoon te houden. Heerlijk!
    En ik heb geen last gehad van kraamtranen, erg fijn!

Ik kan ook zo genieten van dat kleine meisje dat nu op mijn buik ligt.

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik weet er nog zo weinig van, het is alweer 2,5 jaar geleden. Ik was direct al weer op de been, had geen klachten ofzo, dus was niet helemaal afhankelijk vd kraamhulp of manlief. Ik vond het bezoek wel vermoeidend, maar ook erg gezellig, even over iets anders praten dan alleen bevallen, baby's enz. Gewoon even wat vertrouwde mensen zien, dat vond ik erg fijn.

En wat ik nog meer fijn vond? het huishoudelijke werk van de kraamhulp deed, koken, stofzuigen, wc schoonmaken, ik hoefde er ff niet aan te denken. Hoewel ik het ook wel weer fijn vond toen ik alles zelf weer kon doen, haha!

5. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Ik zit volop in de kraamweek, afgelopen vrijdag bevallen.

En heb echt een hele fijne week. Fijne kraamverzorgende, tevreden kindje, mijn man en dochter hebben een week vakantie... Alles is perfect, ik wil deze week niet meer uit!!!

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Wat ik zo mooi vond aan de kraamweek was mijn hele enthousiaste kraamverzorgster. Ik had een Lotusgeboorte (navelstreng niet doorgeknipt maar placenta vast laten zitten aan de baby) en gebruikte wasbare luiers. Niet alle kraamverzorgsters zijn daar even enthousiast over, het is beiden toch wat extra werk. Zomaar de baby optillen gaat niet makkelijk als je de placenta steeds mee moet nemen. In bad ging ook niet, wegen was lastig want die placenta moest natuurlijk niet meegewogen worden, etc. En wasbare luiers moeten gewassen worden en zelf kon ik de eerste dagen echt mijn bed niet uit.

Maar ze was zo enthousiast! Bij de bevalling had ik een andere kraamverzorgster dan de rest van de week, en zij had zich helemaal ingelezen over Lotusgeboortes, ik hoefde niets uit te leggen. Ze ging helemaal enthousiast met die placenta aan de slag na de bevalling (wassen, zout en kruiden erop). En de kraamverzorgster die vanaf dag 2 kwam vond de wasbare luiers zo leuk dat ze elke dag luiers ging wassen, terwijl eens in de 3 dagen genoeg was geweest maar ze deed het gewoon graag. En heeft een foto gemaakt van mijn zoontje met wasbare luier aan en de placenta naast hem om aan haar collega's te laten zien, zo leuk en bijzonder vond ze het.

Ik had ook iemand kunnen treffen die had gezegd: dat is allemaal extra werk, ik doe dat niet. Maar ik had een hele fijne die dat extra werk juist bijzonder en leuk vond om te doen omdat ze het normaal nooit meemaakte :)

7. Poema19

Poema19 Actief lid

16 nov 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke, mijn kraamtijd was niet echt een grote roze wolk. Langzaam herstel, veel pijn, huilbaby... Maar, er zijn zeker dingen die ik wel heel fijn vond!

- De kraamverzorgster was heel lief en gezellig. Ze maakte elke dag alles spik en span schoon. De badkamer had ik in die vijf jaar dat wij hier wonen nog nooit zo blinkend schoon gekregen ;)

- De heerlijke ontbijtjes en fruithappen. Ontbijten met een versierde boterham, tussendoor fruit met kwark en muisjes. Voor mijn man bakte de kraamverzorgster zelfs uitsmijters! (ik moest er toen nog niet aan denken :p)

- Mijn bed alleen maar uit hoeven om te douchen en terug in een heerlijk fris opgemaakt bed stappen.

- Buidelen met mijn pasgeboren zoon

- Alle felicitaties en dan vooral: elke dag nieuwe kaarten bij de post!

Deel Deze Pagina