2 strepen bij ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamatje, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hallo dames,
    Vorige maand ben ik dus begonnen met ovulatie testen. Ik had er 8 gebruikt van matcare. Helaas zonder resultaat. Ik had er nog 2 liggen thuis heb gewoon zomaar weer getest gisteren en vandaag terwijl ik eigenlijk binnenkort ongesteld moet worden of niet....
    Maar elke keer als ik de ovulatietesten gebruik (was vorige maand ook) zie ik 2 duidelijke strepen. Ik ben niet zwanger heb vorige maand een test gedaan. Soms is de streep even duidelijk maar meestal iets lichter is dat normaal?

2. mama2801

mama2801 Niet meer actief

hoi
    ik heb de ze maand ook getest met matcare ovu testen vanaf dag 10 had ik steeds een duidelijke maar toch lichtere stree als de controle lijn. zelfs de dag voor me ei was die negatief (dus lichter als de controle lijn) bij mij werkte ze niet maar wel elke dag een 2de lichte stree

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je hebt altijd het hormoon LH in je urine te zitten, pas als je eisprong is dan heb je een LH-piek en wordt de teststreep heel donker. De lichte streep meet dus de lage dosis LH die altijd aanwezig is, maakt niet uit waar je in je cyclus zit.

Groetjes,
    Jippie

4. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Het klopt dat je altijd een streep kunt zien, dit door de lh waarde die je altijd hebt, ik heb 8 dagen een lichte streep gehad, toen één dag bijna neit zichtbaar en toen 2 vet positeve, misschien is dit iets wat je helpt... Als je je ei hebt meot de streep iig even dik zijn als de controlestreep!

5. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik heb nu de vijfde ovutest gebruikt en hij wordt steeds dikker.
    De tweede lijn he) Hij is nog wel iets lichter dan de test lijn maar even dik en duidelijk ik ben benieuwd hoe die morgen zal zijn.
    Maar aan mijn lijf te voelen zit ik midden in mijn vruchtbare periode.

6. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Trwns nog neit volgens mijn banner maar had de vorige twee keren een vreemde cyclus. lees lange

7. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    De banner wil niet altijd gelijk hebben hoor, de banner is maar een gemiddelde, jou cyclus kan sus net een paar dagen verschillen, dus het kan geod zijn dat je ei vandaag of morgen komt!

8. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik ben nu een paar dagen aan het testen met matcare. Steeds een hele lichte teststreep. Ik ben benieuwd wanneer mijn ei komt. Als mijn cyclus ongeveer 34 dagen is (ongeveer gemiddelde van afgelopen 3 maanden) dan zou mijn eisprong voor as. zondag moeten komen. Ik hoop het maar!

9. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Vanuit het NOD forum drop ik hier een vraag.
    Wanneeer is je eisprong? na de positieve ovutesten? Of tijdens je laatste positieve test?

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
  11. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    HEEJ Tezzleuk van je te horen hoe gaat het?

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    met mij is alles prima hoor! In afwachting van mijn 'spotting-wat-mijn-ongi-moet-voorstellen'. Volgende week ga ik ha bellen!

13. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Hallo mensen,

even een vraagje: Vandaag heb ik voor het eerst een donkerdere streep op mijn ovu-test. Nog niet even donker als de controlestreep, maar wel donkerder dan de afgelopen dagen. Denken jullie dat dit betekent dat mijn eisprong eraan zit te komen? En betekent het dan dat hij bijv. vanavond komt of pas over een paar dagen?

Alvast bedankt voor de tips!

14. Alfz

Alfz Lid

25 aug 2007
    22
    0
    0
    Volgens mij ( zoals ik op sensitest.nl heb kunnen uitpluizen) is je eisprong na je positieve ovutesten, zo'n 24 tot 48 u erna. Ik ga vanaf volgende cyclus (die er naar mijn gevoel spijtig genoeg weer zit aan te komen) de testen combineren met temperaturen. Dan weet ik mss wat beter wanneer die eisprong komt.

15. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Hoi Tom78,

Je eisprong is binnen 24 tot 48 uur na de start van je lh-piek, dus je begint 24 tot 48 uur te tellen na je eerste positieve ovu-test.

16. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik heb gisteravond nog een keer een ovu-test gedaan omdat hij 's ochtends nog net niet positief was en 's avonds was hij positief! Dus nu ben ik helemaal opgelucht want omdat ik zo onregelmatig menstrueer, dacht ik dat ik misschien helemaal geen eisprong had!

17. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ok bedankt allemaal voor de antwoorden!

18. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hallo lieve meiden,

een vraagje aan jullie! hopelijk kan iemand me helpen!
    ik ben nu al een dag of 10 aan het testen met de digitale clearblue, die leeg rondje of een smiley geeft.
    ik heb net voor de 10e x een LEEG rondje maar.. als ik het teststaafje uit de houder haal, zie ik nu 2 dikke donkere strepen voor het eerst. in het begin zag ik er 1 of misschien 2 waarvan een heeeeeeeeel vaag, en gisteren zag ik ook een 2e iets duidelijker, maar nu dus 2 even donker.
    hoewel ik weet dat je (zegt de gebruiksaanwijzing van CB digitaal) niets kan.mag aflezen van de teststaafjes alleen, vraag ik me toch af of mijn eisprong nu wordt aangekondigd.

volgens mijn cyclus van 33 dagen (1e natuurlijke ongi na stoppen pil) zou de eisprong woensdag 5 maart zijn, dus dan zou het kunnen kloppen?

maar waarom heb ik dan niet gewoon een blije smiley? :rolleyes:

hopelijk weten jullie, experts, meer!

dank en liefs,

klingel.

19. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Ik heb afgelopen weekend ook weer die testen gedaan, heb ze ook van Matcare.

Vrijdag nauwelijks een tweede streep, zeer onduidelijk dan toch. Zaterdag heb ik vet duidelijk positief getest. Klopt ook exact met mijn cyclus, ik zat exact op de 14de dag

Nu weer geduld....*zucht....ik Haaaaat geduld :)

20. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    geduld is verschrikkelijk he! beeeh!

mijn geduld is vanavond beloond want ik heb voor het eerst eindelijk een smiley gehad!
    dus, de LH piek is er!
    nu wachten op vriendje en hem bespringen hehehh!

alleen nu maak ik me natuurlijk weer zorgen, of ik nu al 23 uur op de LH piek zit (stel ik testte gister om 18uur nega, maar om 19uur kwam de piek, en vandaag testte ik posi om 18, maar dan was het nog maar een uurtje) of hoeveel tijd er dan nog is.

nou ja, gewoon klussen vandaag en morgen en dan zien we wel weer!

succes met gedulden! :)

Deel Deze Pagina