HELP: nog vier dagen maar nog geen vervanger....

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Juud, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Help! Onlangs was ik nog zo positief, want ik hoefde nog maar 2 weekjes tot aan mijn verlof en er waren gesprekken met 4 mensen gepland, zeiden ze.

Nu hebben we van de meeste geschikte vervanger gehoord dat ze het toch niet doet, vanwege de korte periode. Ik wer in het onderwijs en mijn vervanging gaat dus pas in na de zomervakantie en dan is het maar voor ca. 13 weken. School heeft, behalve het zetten van een advertentie, nog weinig serieuze stappen ondernomen en vraagt steeds aan mij of ik nog mensen weet.

Ik werk in het beroepsonderwijs en ken wel veel mensen uit de branche die het eventueel zouden willen/kunnen, maar toch vind ik het vervelend om zelf zoveel actie te moeten ondernemen, en dan ook nog op zo'n laat tijdstip. Nu ga ik morgen maar een vriend van mij bellen die al eens aangaf eventueel wat te kunnen, maar daarna laat ik het toch maar lopen...

Totaal niet leuk, want we zijn bezig met een nieuwe opleiding, en het tweede leerjaar gaat voor het eerst draaien. Ik zou zo graag mijn vervanger persoonlijk even inwerken en wegwijs maken in de stof, die nog nooit iemand heeft gegeven, maar die ik heb voorbereid.

Ik voel me machteloos, vanwege een groot verantwoordelijkheidsgevoel naar de leerlingen en onze nieuwe opleiding. Vervelend gevoel hoor!

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vervelend Juud, maar het is de verantwoordelijkheid van de school zelf! Als ik jou was zou ik die vriend nog bellen en daarna lekker van je verlof gaan genieten. Jouw verantwoordelijkheidsgevoel is een prachtige eigenschap, maar je kunt geen ijzer met handen breken. Het is niet jouw schuld. Niet gaan stressen, maar lekker van de laatste weekjes gaan genieten en daarna van je kindje !

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Jij gaat lekker met verlof! Niet druk om maken, het is de verantwoordelijkheid van de directie!

4. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik denk dat je nu afstand moet nemen. Jij loopt meer te stressen dan die school waar je werk.
    Jij gaat met verlof, zij hadden allang iets moeten regelen.
    Ik begrijp je verantwoordelijkheidsgevoel, maar het is niet jouw probleem. De school heeft een probleem, en die moeten voor vervanging zorgen.

Geniet ze!

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Even snel rekenen hoor...

In het voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs, heb je recht op 16 weken zwangerschapsverlof, als dit verlof (deels) samenvalt met de zomervakantie, dan heb je recht op 16 weken + de weken zomervakantie die je "misloopt".

Voorbeeld: je gaat 6 weken voor de uitgetelde datum met verlof, zodat je nog 10 weken na de tijd hebt. Als je nu na 2 weken verlof zomervakantie hebt, dan schuiven er dus 4 weken mee tot na de vakantie + de 10 weken die je toch al zou hebben. totaal dus 2 + 6 (of 7?) + 4 + 10 = 24 (25?) weken vrij.

Laat je niet opjutten door je baas, hadden ze maar eerder iets moeten regelen hoor, het is ook niet zo dat je pas 2 weken zwanger bent ;)

Groet van Kiki

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Volgens mij is dit echt anders. Van de weken van je verlof die in je vakantie vallen, krijg je er drie vergoedt, zeg maar! Mijn collega heeft dit bij de hand, vandaar dat ik dit weet. Is wel basisonderwijs.

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Daar sla je de spijker op z'n kop, dat is zo'n absurd verschil met basisonderwijs en voortgezet onderwijs. Net als het verschil in salaris trouwens.

2 Collega's van me (voortgezet) hebben dus wel 6 weken extra verlof gehad. Een vriendin in het BO slechts 3.

Groetjes van Kiki

8. Gusam

Gusam Niet meer actief

sorry dat ik het zeg en het is niet lullig bedoeld, maar dat is niet jou probleem.

jij moet gaan genieten van je verlof, en dan zo min mogelijk denken aan je werk.
    want al die stress nu is ook niet goed voor je kindje.
    het is niet makelijk om zoiets aan de kant te zetten.
    bij zoiets zou ik het ook niet makkelijk kunnen.
    hier gaat het om jou en je kind.

succes meid maar zet het van je af.

XXX Gusam

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Even een update:

Vandaag is die vriend op gesprek geweest en ik ga er stiekem vanuit dat het wel goed komt. Hij en de directie waren heel enthousiast; het spant nog even om de vergoeding, maar het zou pas echt stom zijn als ze het daarom laten lopen.

Ik was ook wel van plan om het daarna te laten gaan, dus dat doe ik nu ook. Ook als hij het niet wordt, kan ik er echt niets meer aan doen en dat zal ik ook niet doen. Al het werk ligt klaar, met handleidingen en al.

Over de periode: ik krijg ook 3 weken 'terug' maar die neem ik pas op aan het einde van volgend schooljaar, als mijn leerlingen op stage zijn. Dan wordt er ook geen nieuwe vervanger gezocht, want dat is in die tijd niet zo hard nodig.

Bedankt voor jullie medeleven en ik weet dat jullie gelijk hebben. In het onderwijs is het echter wel moeilijk als je weet dat er waarschijnlijk gewoon geen leraar voor de klas komt, 1,5 dag in de week...

Ik ga nu genieten van mijn verlof, nou ja, na vrijdag dan ;)

Juud

Deel Deze Pagina