Net van het cb te horen gekregen dat m'n kleine man naar 4 flessen mag omdat hij 's ochtends nauwelijks z'n fles wil. Alleen ben helemaal vergeten te vragen om de hoeveel uur hij dan moet.. Hij krijgt nu elke 4 uur een fles, 180 + 6 scheppen en 10 extra water voor z'n ontlasting (komt totaal uit op 210ml) Moet nu z'n laatste fles gaan geven rond half 10/10uur. Dus het lijkt me dat hij dan elke 5 uur een fles moet? Stel hij wordt dan om 7uur wakker dan wordt het 7:00 - 12:00 - 17:00 - 22:00 Want als ik elke 4 uur z'n fles zou geven kom ik wel weer erg vroeg met z'n laatste fles. Maar heb het idee dat het dan zo'n groot verschil voor hem wordt.. Elke fles een uur later en dan ook nog 1 fles minder! Hoe doen jullie dit?
En gewoon laten zoals het is, is het zo erg dat ie 's morgens z'n fles niet leeg drinkt?!? Anders de flessen wat kleiner maken en gewoon om de vier uur of wanneer hij het aangeeft?!?
Nee maakt voor mij niet uit, het is alleen voor hem zo vervelend. Hij duwt z'n fles iedere keer weg met z'n handen of tong en heeft en simpelweg geen behoefte aan. Daarom zei het cb dus dat ik er 1 mocht laten vallen.. Dan de laatste fles rond 10uur en de volgende week als hij wakker wordt.
Ik laat er 4 uur tussen. 'S ochtends 3,5. Om 7.00...10.30...14.30...18.30. Om 19.00 naar bed tot 6.30. Slaapt je kindje al door? Dan zou je mijn schema toch aan kunnen houden of niet?
Oh ik heb je bericht niet goed gelezen, excuus. Je kindje is pas 3 maanden! Tot 4 maanden moeten baby's zeker nog wel 5 flessen hebben, dus ik vind het advies van het cb wel vreemd. Hoelaat heb je nu de 1e fles? Hij heeft dan dus geen honger?
Me mannetje krijgt soms ook vier flessen. Hik is vier maand. Hij krijgt als hij wakker word een schone luier en een uur later pas een fles. Anders drinkt hij hem ook niet op. Misschien nog een idee? Hoe ziet je schema ernu uit?
Ik zou naar kind luisteren, niet naar CB, de flessen op verzoek geven en die fles die hij minder lijkt te willen gewoon kleiner maken.
Erg vreemd, met 3 maanden al 4 flessen. Persoonlijk zou ik t niet doen. Baby's hebben melk hard nodig voor de ontwikkeling. Je mag ook nog niet bijvoeden dus om de 5u vind ik te lang. Heeft hij spruw? Huilt hij vaak? Andere klachten?
Die van ons wil 's morgens ook nooit veel drinken. Ik zou een uurtje of zo wachten alvorens je hem zijn flesje geeft. En zou in ieder geval blijven op 5 flessen, zeker zolang je geen bijvoeding geeft. Als je kindje geen behoefte meer heeft aan de laatste fles, dan zal hij dat wel zelf aangeven. Waarom niet zo: 8u: fles 12u: fles 16u: fles 20u of 19u: fles 23u: fles (eventueel laten vallen wanneer hij dat aangeeft)? Heb je al eens geprobeerd de laatste fles weg te laten? Komt hij dan inderdaad vroeger? Onze jongen heeft ook een paar keer de laatste fles geweigerd maar werd daarom niet vroeger wakker (wordt altijd wakker rond 6.30u).
Mijn zoontje kreeg 4 flessen toen hij 3,5 mnd oud was. Dit had hij zelf "geregeld". Op een gegeven moment sliep hij s'nachts door en werd het automatisch 4 flessen. Cb zei met 3 mnd ook dat hij naar 4 flessen mocht maar hebben het gewoon op 5 flessen gehouden en hij ging dus 2 wk later vanzelf naar 4 flessen. Zijn schema is nu ongeveer zo: 07.00-11.00-15.00-19.00 uur (rond 20.00 uur naar bed)
ik voedde op verzoek en mijn dochter dronk met ff ruim 3 maanden ook nog maar 4 flessen dus zo vreemd is dat niet. ze regelede zelf hoe laat en hoeveel, de ene dag dronk ze meer dan de andere dag. hier was het toen het zelfde schema als ti87 schrijft ongeveer..
Sorry, maar wappie en kwebbel weer de opmerking dat kindjes tot 4 maanden 5 flessen nodig hebben! Ze vraagt alleen hoe ze het zou moeten doen... Geef es antwoord op de gestelde vragen! Waar staat dat?? 5 flessen? Wettelijk vast gelegd? Hier ook al vanaf +3 maanden 4 flessen.... Het kind geeft wel aan hoe en wat! En cb geeft raad en tips...
is ook niet waar..als je op verzoek voed doe je dat toch ook niet ? 4 flessen kan echt geen kwaad zolang je kindje goed groeit enz. het ene kindje bouwt eerder flessen af dan het andere kindje..is gewoon super verschillend. het cb werkt volgens boekjes en studies, nou mijn dochter gaat niet volgens die strakke boekjes hoor..en volgens mij zijn dat maar weinig kinderen..helemaal als je dus op verzoek voed mijn dochter zat ook met 3 maanden op 4 flessen,, dit regelde ze helemaal zelf. en ze is er niet slechter van geworden hoor, kruipt,staat,stapt en groeit als kool ...
Bedankt voor alle reacties! Had voor de zekerheid cb nog even gebeld Moest gewoon de laatste fles laten vallen en dan de eerste zodra hij wakker werd.. Dus ik gedaan, was erg wennen! Heb er de halve nacht wakker van gelegen :') Laatste flesje was om 21:15, had hem wel wat groter gemaakt (210 + 7 ipv 180 + 6) Viel zelf rond 5uur pas in slaap, en schrok 10 uur wakker en toen begon hij ook net wakker te worden! Slaapkop.. Heb toen vanaf die tijd elke 4uur de fles gegeven, de laatste fles was om 10uur weer. Hij heeft de hele dag heerlijk geslapen, gelachen en verder niet gehuild ofzo, en had niet eens alle flesjes helemaal leeg. Dus denk dat hij er gewoon voldoende aan heeft En mocht hij alsnog honger hebben, dan geef ik hem gewoon nog een klein flesje extra of doe nog een flesje omhoog. Bevalt hem iig tot nu toe prima zo! Hij heeft nu iig interesse in z'n flesje 's ochtends, en is lekker wakker Net als bij de laatste fles die nu dus een stuk vroeger is. Heerlijk! Had eerst toen hij rond half 12 eten kreeg dat hij steeds in slaap viel. Nu dus ook geen last meer van!
Ja precies.. Had me ook voorgenomen, mocht hij nou halverwege de nacht komen dan krijgt hij alsnog een flesje! Maar we zitten inmiddels op nacht 3, en hij slaapt nog steeds lekker door Ik vind de verandering blijkbaar moeilijker dan hij haha
Niet die fles zo groot maken joh, 210/7, dat is bijna een kwart liter, een veel te grote plens voor zo'n klein maagje! Een fles hoort niet groter te zijn dan 180/6, vooral als ze nog zo jong zijn.
Hoe zo geen 210/7?? Dat is de max wat ze nog mogen... Als haar kindje er geen last van heeft prima toch.. Hier ook 210 en gaat prima...
Onze dochter is nu ook net drie maanden en zit sinds 2 dagen uit zichzelf op 4 flessen. 5 flessen was iedere keer drama, ook de flessen wegduwen en huilen. Sinds we op 4 flessen zitten geeft ze zelf weer duidelijk aan dat ze honger heeft en drinkt ze zonder problemen haar flesjes. Niet helemaal leeg, maar wel bijna. Wij geven nu 165 water en 5,5 schepjes. Het was al weken drama met die laatste fles, ze was niet wakker te krijgen op welk tijdstip dan ook. We hebben ook geprobeerd of ze misschien 's nachts zou komen als we de laatste fles lieten vallen. Dat deed ze dus niet.... De laatste dagen krijgt ze rond 9 uur haar laatste fles en gaat ze daarna slapen. Is geen probleem, ze is alert vrolijk en groeit goed! Dus volg je kind maar gewoon! (Al vond ik dat stiekem zelf ook heeeel moeilijk omdat je zo graag wilt dat je kindje genoeg drinkt!!!)
Ik voed op verzoek, de afgelopen week waren er twee dagen met 4 flessen. Kennelijk toch iets te weinig want de dagen erna waren het er weer 5. Maar dat regelt zichzelf toch wel? Dat is volgens mij nou net het mooie van op verzoek voeden, dat je tegemoet komt aan de behoeftes van je baby. Bekend verschijnsel trouwens, bij die late fles in slaap vallen. Dan is er meer behoefte aan slaap dan aan eten denk ik dan.