Help.. Noodkreet.. Slaapweigeraar!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miekjepiekje, Feb 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou het kunnen dat ze gewoon toe is aan een groter bed? Als ik haar bij ons in bed leg slaapt ze zoveel langer, rustiger en dieper. Wij dachten dat dat komt omdat wij er bij liggen. Maar vaak leggen we haar al bij ons in bed en gaan dan zelf nog tandenpoetsen etc. Ze ligt dan al diep te slapen als we er echt bij komen liggen.
    Aangezien ze ook echt wel klem ligt in haar ledikantje, voelt ze zich misschien wel gewoon opgesloten? Wat denken jullie?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Het proberen waard, toch?

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik heb eerdere topics van je gezien en ik kan me voorstellen dat je de wanhoop nabij bent. Even iets heel anders: ben je weleens met haar bij de homeopaat geweest? Ik heb als baby en klein kind altijd veel baat erbij gehad en ook nu stap ik vaak naar de homeopaat als de reguliere dingen niet helpen. Wellicht het proberen waard?

4. Valenti

Valenti Actief lid

Feb 11, 2013
    457
    15
    18
    Ik denk wel dat het het proberen waard is. Ik ken een kindje en dat was ook echt een drama slaper en alleen bij ouders in bed. Uiteindelijk hebben ouders gewoon nachtje op eigen kamer op een 1 pers matras gelegd en ze sliep als een roosje.
    Daar was het dus wel echt een oplossing.

5. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Heeft het cb je niet doorgestuurd naar de pedagoog? Hebben ze bij ons wel gedaan omdat ons meisje ook zo slecht sliep en oververmoeid was! Ze heeft 13 maanden onrustig tussen ons ingelegen. Met de pedagoog gekeken welke methode het beste bij ons masr vooral bij ons meisje paste. Wij hebben dr estivill toegepast en wat denk je? 13 maanden lang van alles uit de kast gehaald en na 1,5 week flink huilen savonds gaat ze nu met plezier naar bed en slaapt klokje rond in haar eigen kamer in haar eigen bed de middagen komen nu ook langzaam op gang maar we zijn al zo ver! Wat wij hebben gedaan:

samen het boekje door gelezen slaap kindje slaap van dokter estivill
    een plan van aanpak gemaakt hoe we het wouden aanpakken
    Een week gekozen dat we veel thuis waren zodat we haar zelf de structuur konden bieden.

ik ben samen met haar een knuffel gaan kopen die ligt standaard in haar bed en komt daar niet uit
    savonds na het eten een half uurtje/ uurtje vol liefde en aandacht
    daarna in bad
    pyjama aan en samen de gordijnen dicht doen
    elke avond het zelfde slaapliedje
    en tot slot de standaard zin: mama houd van jou en is vlak bij je maar grote meisjes slapen in hun eigen bedje
    dan licht uit en weg

Eerst kwam ik om de 5 min maar ik merkte al gauw dat ze dan nog bozer werd dus had ik de limiet van 30 min ingesteld
    na 2 avonden niet meer huilen bij het naar bed gaan en na 1,5 week niet meer wakker worden in de nacht.
    ik sta nu te stofzuigen of te douche boven en ze word niet wakker!

6. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Als ik dan kwam btw herhaalde ik die zin en ging ik weer

7. nina3

nina3 Bekend lid

Aug 27, 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn jongste met syndroom van down is ook een slechte slaper. In zijn slechtste periode , toen hij 1,5 tot 2,5 jaar was werd hij ieder nacht zo'n 4 tot 6 keer wakker. om zelf nog enigszins te kunnen slapen ook veel bij ons in bed gelegd. Vorige zomer , een groot een persoons bed gekocht , en sindsdien sliep hij door . Nu het kouder is , slaapt hij weer wat minder doordat hij in een slaapzak ligt en onder een dun dekbed waardoor hij blijkbaar weer weerstand voelt en daardoor wakker wordt. In overleg met de kinderarts geef ik hem ook een minimale dosering melatonine . Hij slaapt dan snel in een is meestal tot 3.00 s nachts wel goed in slaap . Het laatste stukje nacht is nog wel eens rommelig. Maar nog steeds stukken beter dan een jaar geleden. Hij is nu bijna drie. Helaas kan ik zelf niet meer een nacht dooslapen omdat ik zolang gebroken nachten heb gehad...
    Hij krijgt overigens 0,1 mg melatonine.

Share This Page