Hoi dames! Misschien kunnen jullie me helpen met een vraagje waar ik al een tijdje mee rondloop. Ik hoop op wat ervaringsverhalen.. Ik heb al mijn hele leven chronisch eczeem. Het komt en gaat, het is soms maanden zo goed als weg, en dan ineens komt het weer opzetten. Ook bij mijn vriend zit het in de familie, zijn broertje heeft ernstig eczeem over zijn hele lijf. Nu ben ik kortgeleden gestopt met de pil om onze kinderwens hopelijk snel in vervulling te laten gaan. Maaarrr... hoe groot is nu de kans dat ons toekomstige kindje ook eczeem gaat krijgen? Ik snap dat die kans groter is dan gemiddeld, omdat het natuurlijk van twee kanten in de familie zit. Maar ik zou het heel erg vinden voor de kleine als hij/zij al op jonge leeftijd (zoals ik) eczeem zou hebben. Het houdt me niet tegen om toch "te beginnen aan" kinderen, er zijn ergere ziektes dan eczeem, en wie kan het kindje beter helpen, steunen en begeleiden dan iemand die weet wat hij/zij voelt? Ik dus.. maar toch... het speelt veel door mijn hoofd heen. Iemand hier ervaring mee? Liefs, Kawaii
hoi hoi, ook ik heb last van eczeem, waarschijnlijk niet zo erg als jij maar wel bepaalde periodes in het jaar, ben er erg gevoelig voor! mijn man heeft astma gehad en dat schijnt ook weer de kans voor je kindje te vergroten om eczeem te krijgen... mijn zoontje heeft het eerste jaar ook heel veel last van eczeem gehad en heb daarvoor met hem ook bij de dermatoloog gelopen, hij heeft heel veel spulletjes mee naar huis gekregen waarvan het weg moest gaan, hormoonzalf hielp erg goed, maar zodra ik ermee stopte begon de ellende weer... nu is hij 2,5 en het gaat stukken beter, de dermatoloog vertelde ook dat de meeste kindjes met eczeem dat het eerste jaar hebben en er daarna wel overheen groeien... bij mij klopt dit wel aardig, hij blijft er erg gevoelig voor maar het is niet meer zo erg als toen.... weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt, maar in ieder geval succes, groetjes riniti
dit vind ik altijd een moeilijk punt. Mij is ook verteld dat ik "eroverheen zou groeien". Nou ik ben nu 28 en het zit er nog. Wel heel fijn dat het bij je zoontje nu zoveel beter gaat dan het eerste jaar! Hopelijk gaat het nog beter als hij ouder wordt de komende jaren. Ik duim voor je!