Hallo meiden, mijn zoontje heeft nutriton nodig tegen de reflux, nu zijn we vandaag alle winkels in de omgeving afgeweest en overal is de nutriton niet leverbaar! En de voorraad is helemaal op. Het ging ein-de-lijk goed met hem en nu ligt hij weer te krijsen zoals vroeger... We hebben wel rijstbloem door zijn fles gedaan maar dat heeft blijkbaar niet geholpen... wat kunnen we gebruiken om de fles toch in te dikken?? Help ik zit met m'n handen in het haar!!
Ik kreeg van de kinderarts het advies om het in te dikken met aardappelzetmeel. We moesten iedere dag een pannetje met aardappelzetmeel koken en hiermee zijn flessen aanmaken.
Zit hij al op 3 of nog op voeding 2? Weet niet of je friso gebruikt, maar in de comfort zit al jbpm (nutriton).
Bij de natuurwinkels kan je het ook kopen. Dan zit er niks anders in dan johannesbroodpitmeel, dus is nog beter ook.
Ik heb hier nog een potje staan. Maar 2x gebruikt maar hier geen succes. Dus je mag 'm ook op komen halen
waarom haal je geen nutrilon AR, daar zit jpm al in en hoef je dus niet zelf te mengen. gebruik hem zelf ook al vanaf het begin af aan en vind het echt ideaal. en onze meid spuugt ook niet meer en dat is het voornaamste
Dank voor de reacties. Wij gebruiken wel 4 tot 6 schepjes per flesdus Ar etc heeft geen nut. Die van de aardappelzetmeel gaan we proberen. Almere is vrees ik even uit de route. En qua tijdstip niet practisch. Dank voor het meedenken!!!
Heb je de avond apotheek al geprobeerd. Die zullen het toch ook in voorraad hebben. Had de kruitvat c1000 niet een winkel meer een pak nutrilon.??
ik hoorde het van de week bij de Etos, waarschijnlijk volgende week weer leverbaar.. En de bedrijfsleider gaf aan dat de apotheek het waarschijnlijk wel heeft, die hebben een andere groothandel die waarschijnlijk wel kan leveren..
Dank je wel, we wonen in nieuw vennep dus dat is helaas een eind uit de richting... M'n vader zegt indikken met bloem, zou dat kunnen want dat heb ik wel in huis!?
bloem zou ik niet zo snel gebruiken wat ook behoorlijk dikke melk oplevert is fles aanmaken met rijstewater halve liter water met 2 eetlepels rijst, voor een half uur koken en dan afgieten, dat vocht met gekookt water aanlengen weer tot een halve liter daar gewoon je melkpoeder in oplossen, krijg je ook dikke melk door is eigenlijk tegen de diarree, maar hoefde toen ook maar heel weinig nutriton te gebruiken, omdat het anders te dik werd
Ik heb je een pb gestuurd! Ik heb nog, maar gebruik het niet meer, kan het vandaag verzenden, dan heb je het morgen! (zakje door de brievenbus..) wellicht dat anderen je ook op deze manier kunnen helpen?
Met bloem zou ik het niet mixen. Dan kun je meteen een ei erbij doen en heb je pannenkoekenbeslag en rauwe bloem mag je niet eten. Ik zou inderdaad de apotheek bellen nu op zondag. Of een dikke pap geven uit t bordje, hij is toch 10 maanden?
Nou, dan is het inmiddels bijna 2 weken niet leverbaar! Slecht hoor! Ik heb vorige week dinsdag besteld bij de apotheek omdat het daar op was. Kom ik een dag later, krijg ik te horen dat het niet leverbaar is. Uiteindelijk, na wat telefoontjes bij een andere apotheek hier kunnen halen. Dit is a.s. dinsdag al 2 weken geleden! En er zit zo weinig in een pak, dus het is zo op. Misschien bij een ziekenhuisapotheek?? Daar hebben wij onze eerste pak gehaald (op een zondag) Succes!