nog steeds afgekoeld gekookt water?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door juffie roos, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Wij hebben de fles altijd gegeven met afgekoeld gekookt water.
    Nu is hij al 6 en een halve maand.
    Ik vroeg me af of kraanwater nu ook wel kan.
    Hij krijgt dit bij de oppas of als we onderweg zijn ook wel eens en dat gaat altijd goed.
    Hoe lang zijn jullie door gegaan met het koken van water?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Wij hebben het water nooit gekookt. Altijd (koud) kraanwater gepakt en deze opgewarmd in de flessenwarmer. Het is tegenwoordig ook geen vereiste meer om het water eerst te koken, maar die zienswijze kan volgend jaar weer anders zijn ;)

3. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Uhmm...wij hebben ook altijd kraanwater gegeven.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook altijd kraanwater.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben ook vanaf het begin koud kraanwater gebruikt. (en dat opgewarmd in de magnetron)

6. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben ook altijd koud kraanwater gebruikt en in de magnetron opgewarmd.
    Dus ik zou gewoon overgaan! Als het goed is krijgt je kleintje ook al andere dingen dan melk, dus zijn darmpjes zijn al wat meer gewend!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt gewoon koud kraanwater nemen hoor en dat opwarmen.
    De veiligste manier om een fles te maken (laatste richtlijnen WHO) is om de helft van het water te koken en het poeder op te lossen in het water dat net van de kook af is en het daarna aan te vullen met koud vers leidingwater.

8. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff, dat je dat hebt gedaan zolang...

Wij dus nooit en hij is helemaal gezond, en flesjes koken we ook niet meer uit, hoop niet dat je dat ook nog elke dag doet?

9. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hier vanaf dag 1 koud kraanwater opgewarmd in de magnetron en vanaf 6 maanden nog makkelijker: warm water uit de kraan. Helemaal niets gemerkt, altijd goed gegaan!
    Ik ken ook genoeg moeders die vanaf het begin warm water uit de kraan gebruikt hebben...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar dat warme water zo uit de kraan, dat is nou net iets wat je liever NIET moet doen (zie talloze topics hier).
    De waterleidingbedrijven raden het drinken van water dat warm uit de kraan komt af. Voor volwassenen. Dat is het raar om het wel aan een weerloos babietje te geven toch?

Deel Deze Pagina