De titel beschrijft het al....ik weet het niet meer. Ik heb zo'n enorme buikpijn en bel al dagen niet meer naar de wc gegaan. Mijn ontlasting is zo enorm hard, die krijg ik er echt niet meer uit. Ik heb hier voor de zwangerschap ook vaak last van gehad. Maar het is nu zo erg dat als ik op de wc zit, de tranen al komen, want het doet zo verschrikkelijk zeer.... Ik weet echt van gekkigheid niet meer wat ik moet doen. Als ik één keer zou laxeren, zou dat dan schadelijk zijn voor de baby? Ik gebruik dan meestal een zetpil. Als het slecht voor mijn kindje is doe ik het absoluut niet, maar ik vraag me af of 1x kwaad kan? Dit is meer een wanhoops kreet omdat ik het kwijt moet maar weet niet hoe....lauw water drinken, kiwi, pruimen, enz dat helpt bij mij niet...mijn darmen liggen gewoon echt stil......
Laxeren op zich is niet slecht, maar dan wel met de juiste middelen. Dus niet iets waarop de darmen extreem gaan reageren, waar de darmen extreem van gaan samen knijpen.. Wat ik zelf gebruik is Movicolon elke dag. En als het erger wordt Lactulose. Maar daar wordt het allemaal gewoon smeuig van en daar krijg je niet van die krampen van. Dus dan komt het er gewoon soepel uit.. Gr. Carlien
Even apotheek vragen,misschien weten hun wat veilig is En anders misschien iets eten met veel olijfolie?
zie inderdaad nu dat lactulose gewoon gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap. Bij alle andere pillen wordt het afgeraden. hopelijk heb ik hier niet mijn hele zwangerschap last van, ik denk dat ik de dokter sowieso even ga bellen morgen. Nu even koffie, misschien dat dat nog helpt....rotte is alleen dat ik nu gewoon niet meer durf....
lees ook wel eens dat je er zelf zeep in mag duwen, maar kan dat zomaar elke zeep zijn? Ben in staat om de huisartsen post te bellen nu maar heb alleen maar dulcolax in huis en dat is volgens mij wel sterk...
Je kunt gewoon naar de hap bellen, zeggen dat je erg verstopt zit, erg veel buikpijn hebt en je dat nou niet goed lijkt nu je zwanger bent. En dat je je erg veel zorgen maakt. En of ze een receptje willen maken, want vrij kopen zou ik nu met niks doen. Zodat de dokter weet wat je neemt nu je zwanger bent. Dus ook geen zeep, wat ik ook niet zou doen als ik niet zwanger was.. Desnoods zeg je dat het erger is geworden na het avondeten, dan heb je een reden om 's avonds te bellen. Gr. Carlien
Bedoel je met zeep, zelf een klysma maken? Want als je ergens veel pijn van krijgt is het wel een klysma. Bij mij kwam alleen de klysma er toen is een keer weer uit en voor de rest niet, alleen kon ik niet meer lopen van de pijn. Ik gebruik dat NOOIT! weer. Niemand die dat er bij nog in krijgt. En dit was buiten de zwangerschap om trouwens. Heb je nog gebeld naar de hap? Gr. Carlien
Ik hoop voor je dat je al gebeld hebt, en dat je vanavond nog wat kunt ophalen!!! Ik heb er bij alle zwangerschappen last van gehad. Kon op laatst niet meer lopen van de pijn. Ook bij deze zwangerschap weer last gehad in de beginfase, nu wel gelijk gebeld en lactulose gekregen, dat werkte na 1 a 2 dagen. Een heel flesje opgemaakt en nu doe ik het weer zonder!!! Hoop voor jou dat dit ook tijdelijk is! Heel veel sterkte ermee, ik vond het erger dan de bevallingen!!
Lijnzaad. In het begin evt. 3 x per dag.~!!! Echt zo over. Helpt beter dan alle poedertjes van de dokter. Verkrijgbaar in supermarkt. Reform afdeling.
ik zou toch ducolax nemen als het zo hard is geworden, geeft die zetpil verlichting neem wel de tijd op het toilet, boekie mee enzo. je kan er wel eens heel lang opzitten maar eruit moet het zeker!
Ik gebruik vezels in een zakje: Psyliumvezels. Eerst op doktersrecept en nu gewoon halen bij apotheek. 1x per dag en ik kom dgl van mijn ontlasting af. Had voor de zwangerschap al een onregelmatige stoelgang, maar nu is het helemaal erg. Met dit middeltje ga ik dgl en het is smeuig. Heerlijk. Hoe is het nu?
Ik heb normaal een zeer makkelijke stoelgang, zelfs wat te makkelijk Maar in het begin van de zwangerschap heb ik een poos plat moeten liggen. Mijn darmen gingen ook spontaan plat liggen. Ik snap dus hoe vol je je kunt voelen als dit probleem zich aandient. Ik wilde absoluut geen clysma of medicijnen of iets van de apotheek. Wilde het gewoon natuurlijk oplossen. Ik heb het volgende gedaan: - activia toetjes gegeten - lijnzaad met yogurt gegeten - roosvicee lacto gedronken (best veel hihi) Eindelijk kon ik weer poepen, wat een opluchting, al was die eerste keutel wel echt een hele bevalling *gut waarom vertel ik dit* Probeer het eerst op deze manier en probeer er goed bij te bewegen. Dat helpt vaak al een hele hoop. En als je uiteindelijk aandrang voelt, ga dan niet direct heel hard je best doen op de wc want op aambeien zit je vast niet te wachten Klinkt echt goorder dan goor maar dit is echt de beste oplossing: wacht tot je het kopjes voelt geven. Dan is de kans dat als je al dagen niet weet te poepen de kans het grootst dat je zonder brokken uit de strijd komt Succes!!
Lijnzaadolie..2x per dag 1 eetlepel en je bent er vanaf !! Bij mij hielpen al die poedertjes van de huisarts niet , ook de lactulosestroop niet. En zelf op aanraden van iemand lijnzaadolie gaan gebruiken. Na 2 dagen kon ik weer normaal naar de wc en oooooooh dat was zooooooo fijn !!!
bedankt voor jullie reacties! Heb vandaag de Huisarts gebeld en mag GEEN dulcolax gebruiken. Die zetpillen zijn namelijk best heftig en ze weten niet goed wat de gevolgen zouden zijn voor de baby. Zeker ook omdat ik nog zo pril zwanger ben. Dulcolax veroorzaakt bij mij nl altijd best wel flinke krampen. Morgenvroeg moet ik naar de huisarts voor een afspraak. Ze wilde me graag even persoonlijk zien. Intussen ben ik naar het toilet geweest. Niet vragen hoe....uurtje later en volgens mij wat aambeien en tranen , maar goed.... en ben vandaag wel 6 keer geweest ,maar ja wat wil je als je 7 dagen niet bent geweest. Ik woog ook een kilo zwaarder dan vorige week.... De dokter had vandaag geen tijd meer maar omdat ik dus nu wel naar toilet was geweest mocht ik morgen komen. Ze vertelde me dat er wel wat middeltjes waren die ik uit voorzorg thuis kan neerleggen zodat ik het kan gebruiken als het nodig is. Ik weet wel dat je er knap beroerd van kan zijn! Ik weet dat ik als klein kind al tegen mijn moeder zei dat ik liever diarree had dan dat ik niet kon.... Ben benieuwd wat ik krijgen zal, als het maar helpt!!!
Hoi Hoi, Beter voor jouw dat het toch gelukt is. Na een week zou dat een hele opluchting zijn geweest. Heb je nog wat van de HA gehad? Groetjes Jes
In iedergeval zorgen dat je echt veel drink zeker al met dit weer heel veel drinken en voldoende beweging. De tijd nemen op de wc. en de rest van de tips staan er al.
Hoi hoi, Ik neem aan dat het nu wel gelukt is, maar ik wilde nog een tip geven die ik hier niet bij heb zien staan. Ik ben niet zo van de medicijnen, zelfs paracetamol probeer ik te vermijden. Probeer eens stoelgangthee. Op basis van gedroogde kruiden, dus dat is altijd goed. Van kneipp en zonnatura werken ook, maar van 2 kopjes jacob hooy thee ga je binnen een paar uur. Even doorbijten in het begin (kan hard zijn) maar daarna ben je helemaal leeg. En opgelucht En neem er lekker de tijd voor. Succes voor de volgende lichting
Hier ook enorm last van (gehad). Ik deed het volgende: 's ochtends glas lauw water drinken cruesli eten als ontbijt veel drinken' alleen donker brood eten ontbijtkoek als tussendoortje 's avonds na het eten gedroogde pruimen eten Dit heeft flink geholpen. Succes!
Stoelgangthee wordt afgeraden als je zwanger bent. Hier zit sennablad of sennapeulen in en dat mag je niet hebben als je zwanger bent. Lijnzaad(olie) helpt hier ook prima, eventueel in combinatie met extra vezels.