@Heppiedepeppie.. Ik heb het zelfde probleem! Ik kan ook rustig 5 dgn niet naar de wc, terwijl ik wel drang heb tot... maar het doet dan ook erg pijn! Maar de volgende dag kan ik wel met gemak naar de wc, dus het verschilt, maar weet je wat bij mij helpt. Een beetje vet eten. Bijv. frietje uit fituur of stukje vlees met vet er overheen! Zodra ik dat gegeten heb een uurtje later kan ik rennen naar de wc!
Ook hier een fan van lijnzaad! Vergeet er niet heel veel water bij te drinken. Anders werkt het averechts.
bedankt voor jullie reacties! Ben inmiddels bij de HA geweest en heb psylliumvezels gekregen. Ik zag dat hier iemand dat ook kreeg. Het smaak naar sinaasappel en je moet het wel snel wegdrinken anders wordt het een dikke brei. Maar het is wel te doen. Ik moet iedere dag één zakje gebruiken en ik moet zeggen dat het wel helpt. Ik hoef nog niet iedere dag naar de toilet maar in ieder geval wel om de dag. Ik moet zeggen dat de meeste kwaaltjes die ik in de eerste twee/drie weken had, nu langzaam verdwijnen (buikpijn, rugpijn, pijnlijke borsten-->die zijn inmiddels een maat gegroeid ) maar de darmen zouden zo wel eens de hele zwangerschap kunnen vervelen zei de HA. De psylliumvezels zijn ook helemaal veilig te gebruiken, ook als je borstvoeding geeft. Blij dat ik dus een oplossing heb gekregen!!!
wist van lijnzaad nie dat je er juist extra veel bij moest dringen. maar vet eten, dat klopt idd, als ik wel moet maar uh niet kan, wil vet eten wel helpen, niet binnen een uur wat ik hierboven leest, maar de dag erna ben ik het dan wel kwijt. maar een gekke andere vraag, kunnen jullie het ook op je werk uh lossen?
Ik heb ook last van verstoppingen. Mijn gyn heeft met Metamucil voorgeschreven. Werkt goed! Het zijn zakjes met poeder en vezes en die los je op in water. Smaakt naar sinaasappelsap. En dat kan je ook zonder recept bij de apotheek halen. Het werk goed.
Hai meiden, Ik heb er ook heel last van gehad..zelfs ook zo erg dat de eerste echo's niet goed duidelijk waren. Dat kwam door de opgette darmen. Als tip van de vk kreeg ik 2 kiwi's elke dag op me nuchtere maag te eten! En dit hielp mij geweldig! Gr mamatje
Ja dat is hetzelfde als mijn psylliumvezels, dat is alleen een andere naam. Vraag me alleen af of je dat iedere dag mag gebruiken de hele zwangerschap lang? Er staat namelijk wel dat als je het langdurig gebruikt dat je dan met je huisarts moet overleggen. Maar die heeft gewoon gezegd 1 zakje per dag....
Bij de Albert Heijn zijn er van zonnatura van de soort gevulde muesliekoeken te koop en die werken erg goed voor het onderhoud zeg maar en de nieuwe activia joghurtjes gaan ook prima maarrr dan moet je wel eerst van de ergste obstipatie af zijn . Liefs Edith Mama van mees*
Mijn gyn zei dat ik 2 tot 3 zakjes per dag mag gebruiken en als het beter gaat 1 zakje per dag. Dus dat ga ik maar doen. Ik ga ervan uit als hij het zo zegt dat het ook mag.
Hier ook problemen, eet elke dag 2 kiwi's en eet 5 pruimen of gewelde pruimen. drink voldoende eet vezels , maar het kwijt kunnen ho maar.. Kan wel huilen als ik op de wc zit zo hard..
erg hè.....een collega van me heeft dit ook zo erg gehad. Ze zegt wel eens gekscherend tegen me dat bevallen ook zo voelt, alleen dan nog 10x erger. Nou dan weer ik wat me te wachten staat De psylliumvezels werken goed, ik heb bijna dagelijks ontlasting maar zei vandaag met een lach tegen mijn man: Ben vandaag officieel benoemd tot konijn". (het zijn namelijk net keutels, sorry voor de omschrijving, maar ik kan tenminste weer bijna dagelijks!) Ik gebruik overigens maar 1 zakje per dag.
magnesiumtabletten. Niet schadelijk bij zwangeren en als je ze gewoon zo in een stipje bij de apotheek koopt, is het 20 stuks voor 1 euro of zo.
maar heeft iemand tips om die harde bal weg te krijgen?? mijn darmen gaan flink te keer, maar kan het niet uit persen..
Luvos heilaarde kan je ook proberen. Ik heb het al jaren moeilijk op het toilet, ik verwacht een keizersnee maar op zich ben ik wel gewend te persen dus wie weet... Tis vreselijk natuurlijk, het wil eruit maar het lukt gewoon niet...sterkte.
waar haal je dat?? morgen naar de gyn en hem dit probleem toch maar voorleggen. kan nu bijna niet meer eten, voel me vol en kan het niet kwijt, zit echt een stop voor zeg maar
Luvos Mineraalrijke Aarde Ultra (380g) - Drogisterij.net Het is geen laxeermiddels maar als je het een tijdje gebruikt zal het wat makkelijker gaan misschien, helpt ook tegen misselijkheid dacht ik ergens gelezen te hebben.
Bah herken het probleem helaas ook. Tijdens de eerste zwangerschap kreeg ik voor het eerst aambeien en heb er toen niets aan gedaan. Tijdens de bevalling is alles goed verpest en heb ik daarna zoveel pijn gehad dat ik kruipen over de vloer ging. Deze zwangerschap heb ik weer een moeilijke stoelgang. Gebruik nu ook al een hele tijd de Metamusil zakjes (elke dag één) en drink daarnaast alleen maar roosvicee Laxo of water. Merk wel als ik daarna veel vezels eet (pruimen, abrikozen, yoghurt met lijnzaad, lijnzaadcrackers etc.) en zoveel mogelijk suikers laat staan dat ik elke dag normaal naar het toilet kan en nooit meer hoef te persen. Voor de aambeien gebruik ik de Curanol tabletten en zalf, zinkzalf om ze te laten slinken en mocht het echt pijnlijk zijn heb je Lidocaïne creme. (allemaal op voorraad voor na de bevalling ). Veel succes!!
Dat is heel lastig....het moet er toch uit en helaas is het volgens mij echt zo dat alle vezelrijke producten die je nu gaat eten, die 'harde bal' niet meer gaan verzachten, maar alles wat er achter zit. Ik heb er zelf ook heel veel last van gehad, ook voor de zwangerschap, dat ik soms gewoon echt dacht dat ik mijn darmen eruit zou duwen. En heb ooit een keer echt met zo'n handschoentje aan het er gewoon uit geprobeerd te trekken (SORRY voor de omschrijving ) Voor de zwangerschap gebruikte ik zetpillen die die harde prop dan wel zachter maakte, maar die mag je nu niet gebruiken. Hopelijk is het intussen gelukt?!
Ik heb van de dokter senekot tabletten op basis van senna gekregen. Die harde bal was een klein beetje zachter, deed nog wel pijn maar ik zat tenminste niet met tranen in mijn ogen. Voor de zwangerschap ging ik gewoon elke dag. Ik gebruik die tabletten nu niet dagelijks maar om de 2 dagen ofzo en dat houdt het toch iet of wat normaal.