Sinds een maandje hou ik nu heel erg veel vocht vast in mijn voeten en enkels. Het begint steeds erger te worden en ik kan nu putjes drukken tot aan mijn knieën. Ik merk nu dat mijn voeten steeds meer pijn gaan doen. Het dekbed erover heen hebben doet al pijn en bij elke lichte aanraking heb ik het idee dat mijn huid scheurt. Soms hebben mijn voeten ook een hele donkerrode/paarsblauwe kleur. Lopen doet nu ook erg pijn, omdat ik mijn voet niet meer goed af kan wikkelen. Wie met veel vocht herkent deze verschijnselen ook? Ben erg benieuwd naar jullie antwoorden. Liefs Pingu.
Ik had het ook toen ik zwanger was. Van te voren nooit geweten dat vocht vasthouden zo pijnlijk is. Wat bij mij wel hielp wat wissel douches nemen met mijn voetjes en ik had een voetencreme van dr kneip, die verzachte ook aardig. En heeeeeeeeeel veel met die voetjes omhoog
Toen ik zoveel vocht vasthielp moest ik naar de dermatoloog om mijn benen te laten zwachtelen bij mij was er geen houden meer aan maar ik denk als je er op tijd bij bent dan helpt het wel . Maar charmant is anders Liefs Edith Mama van mees*
Ik had het vorige week ineens heel erg...er lag een hele bal bovenop mijn voet die pijn deed als ik erop drukte, maar op een gegeven moment ook continu ging steken...als een schaafwond maar dan van binnen. Voeten hoog houden helpt wel wat, maar is niet ideaal omdat je vaak toch al moeite hebt met lekker zitten/liggen. Dus daar werd ik niet blij van. Wisselbaden heb ik niet geprobeerd. Ik moest ineens denken aan het 'steunkous' idee en bedacht me: ik heb nog vliegtuigsokken liggen, laat ik die eens aan doen, dat is een beetje hetzelfde principe. Hielp geweldig! 3 uurtjes die dingen aan en hoewel ik me had voorgenomen dat in het vervolg iedere dag maar te doen, heb ik het niet eens meer nodig gehad! Mocht je het willen proberen, ze zijn te koop bij outdoor/travelwinkels als Bever Zwerfsport e.d.
Ik zou toch maar steunkousjes gaan halen. Desnoods in overleg met je huisarts. Als je zoveel pijn in je benen hebt lijkt me ook niet lekker. Dan maar steunkousjes toch?
Mijn bloeddruk was vorige week dinsdag nog goed 120/70. Ik begin nu ook veel tinteltenen te krijgen. Alsof ik de hele dag met een slaapvoet loop. Steunkousjes zal ik nu wel niet meer krijgen. Ik ben bijna 39 weken zwanger, dus de moeite haast niet meer waard.
Nog ff volhouden dan die tintel voeten herken ik wel ik had het ook in me handen als ik in bed lag.... sterkte met de laatste loodjes!!
Wat bij mij goed hielp was om met je voeten in een bak met koud water te zitten en er af en toe uit halen (kan goed met dit mooie weer buiten, wordt het binnen niet zo nat). Zo krijg je een soort van wisseldouche effect.
Ik had dit de laatste 10 weken van me zwangerschap en ik kan me de pijn nog heel goed herinderen! De wreef van me voeten zaten toen op hielhoogte (je kan je er wel wat bij voorstellen he) Ik kreeg van de vlos een fruit dieet 1 keer per week en dat 10 weken lang. Na zo'n fruitdag( wel gewoon avond eten trouwens) waren me benen ongeveer anderhalve dag minder gezwollen en dus minder pijnlijk misschien heb je er wat aan overleg het eens met jou vk! Sterkte meid en goede bevalling gewenst !
Ik heb het gehad bij mijn eerste zwangerschap. Snachts laf ik met mijn benen iets omhoog en overdag had ik de steunkousen van de Hema aan, anders kon het echt niet. Kreeg op een gegeven moment mijn Uggs niet meer aan, waar ik normaal echt een vuist bij mijn been erbij kan steken. Dan stond savonds echt de rand van mijn Uggs in mijn kuit...echt heel erg. Ik heb toen uiteindelijk wel hoge bloeddruk/Hellp gekregen dus houd het wel in de gaten... Succes met de laatste loodjes! Bedacht me ineens dat ik er een foto van heb... Dit was dus al toen ik 4 maanden zwanger was. Kun je nagaan hoe erg het daarna nog geworden is....(maar toen was de rest ook opgeblazen) Overigens bij de tweede zwangerschap helemaal geen opgezwollen voeten gehad...raar he?