Ik ben nu 8.5 week zwanger en ik zit sinds 2 weken helemaal verstopt. Heeft iemand tips? Ik hoor en lees dat heel veel oplossingen tijdens de zwangerschap niet mogen. Oh en hoelang duurde de verstopping bij jullie? Bij mijn eerste (tweeling)zwangerschap kreeg ik pas vanaf 32 weken last dus ik vind dit wel erg vroeg, hopelijk blijft het niet tot mijn bevalling.... Ik hoor het heeeel graag van jullie!!
Ik had hier ook last van. Wat heel goed helpt is twee kiwis op de nuchtere maag met een glas lauw water. Hou je niet van kiwis dan kan je ook vers geperste jus d'orange drinken op de lege maag. Succes!
Hoi Larissa, Vervelend!! Ik weet er helaas alles van... Maar je mag best een heleboel hoor. Om nu van je verstopping af te raken helpt lactulose (zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek, en mag de hele zwangerschap!). Helpt echt super als je even helemaal verstopt zit. Preventief: idd op nuchtere maag 2 glazen lauwwarm water en bv een kiwi of verse jus. Veel vezels maar vooral veel glazen water drinken de hele dag door (dit is echt heel belangrijk!). Extra vezels kan ook bv lijnzaad door de yoghurt. En ik nam ook 2 glazen roosvicee laxo per dag, werkt super. Dat was echt de eerste 15 wk nodig. Nu alleen nog de glazen lauwwarm water en veel water tussendoor. Maar ik hoorde van m'n vk dat het laatste trimester het vaak weer verergert. Succes!!
het enige wat bij mij hielp was roosvicee laxo. en dan niet gemengd met water maar echt een hele flinke scheut door de yoghurt of vanillevla! dat elke dag 1 of 2 keer! en s ochtends lauw water drinken.
vervelend, maar heel herkenbaar! - kiwi's - roosvicee laxo, zelf uitproberen wat bij je het beste helpt. of drinken of door yoghurt - vezelrijke voeding eten (volkorenbrood, zilvervliesrijst) - eventueel zemelen in yoghurt - regelmatig drinken - goed bewegen en gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Bij mij hielp ook rosivicee laxo!!! EN hijs nog lekker ook! haha en veel water drinken en volkoren producten eten!! bij was het een tijdje weg en dan kwam het weer... was met ups en downs!!
Ik gebruik movicol. Is alleen op recept te verkrijgen via de huisarts. Gebruikte dit al voor de zwangerschap en mag dit tijdens de zwangerschap ook gebruiken...
Blegh, ook ik weet er helaas alles van! Zeker bij mijn tweede heb ik de hele zwangerschap obstipatie gehad. Bij mij hield lactulose wel (haalde ze per 3 liter bij de apotheek, haha) En al gezegd, kiwi's. Elke dag 2 kiwi's. Gedroogde vijgen werkt ook redelijk, maar is ook weer zo zoet en ik mocht vanwege zw.schapsdiabetes geen suiker. Kiwi's dus. En/of lactulose.
Nog een paar tips die werken (en mogen): Stimulance; pakjes vruchtensap met (zeer) veel vezels. Bij de meeste supermarken wel te krijgen (staat bij de gezondheidsdingen ) Hero Fruit&Co in een paar smaken zitten meer vezels dan gemiddeld, gewoon even het etiket lezen. Lynolax; soort van granen wat je door de yoghurt of zo kunt doen; verkrijgbaar bij de drogist.
Vervelend heb er ook last van. Wat bij mij helpt is: - iedere morgen bordje Brinta veel vezels en goed voor spijsvertering. - activa yoghurt - 2 gazen roosvicee laxo - kiwi's