Een snel vraagje, ik heb hier nog vacuumverpakte gerookte zalm ik weet dat je deze niet zo mag eten maar mag ik er dan wel bv. een croque mee maken? Of is het dan nog niet voldoende verwarmd? (wacht geduldig op antwoord zodat ik al dan niet mijn croque kan maken )
Als je het heet genoeg maakt zodat ook de kaas in de croque goed gesmolten is, dan mag het gewoon....
idd. alleen in nederland al 1000 gevallen die besmet waren door de gerookte zalm van de AH,Aldi én visboer met de salmonella thompson bacterie en die zelfs nu weken later nog in het ziekenhuis liggen aan de morfine gerookte zalm mag volgens mij sowieso niet in de zwangerschap, iig niet volgens het voedingscentrum
Salmonella gaat gewoon dood bij voldoende verhitting... en aangezien de plakjes niet dik zijn hebben ze niet lang nodig om op 100 graden te komen
Listeria gaat dood bij 80 graden. dus wanneer het verhit wordt tot 80 graden kun je het prima eten. Geef de listeria-bacterie geen kans - Bacteriën - GezondheidsNet Gerookte zalm mag tijdens de zwangerschap, mits deze niet vacuüm verpakt is en zo vers mogelijk is. Dit geld overigs voor wat betreft listeria. Salmonella is een ander verhaal, maar ook die gaat dood tijdens het bakken.
ja idd, maar salmonelle thompson ook? dat zat de laatste weken dus in vrijwel alle gerookte zalm van fabrikant foppe die zowel bij de aldi, ah als visboer verkocht werd
Salmonella heeft niets te maken met het wel of niet vacuum verpakken van gerookte zalm. Maar Salmonella gaat wel dood bij voldoende verhitting. Salmonella is de reden dat je kip goed doorbakt en dat rauwe eieren afgeraden wordt omdat het daar in KAN zitten (hoeft niet). Salmonella zit op dit moment niet meer in de zalm die verkocht wordt.
het zit idd niet meer in de huidige zalm, maar ts had het nog liggen, en hoorde op het nieuws dat veel mensen het hadden ingevroren en dus nog de schadelijke versie in huis hebben en dan later toch eten en alsnog besmet worden
Als je het genoeg verhit kun je het gewoon eten... Ik eet toevallig vanavond pasta met gerookte zalmsnippers, heerlijk! De vk gaf aan genoeg verhitten en dan kan er weinig gebeuren... Ik eet de hele zwangerschap al heerlijk 1x in de 2 weken pasta met gerookte zalm, vind het zo lekker...staat ook echt op m'n lijstje zodra ik bevallen zo zacht wit puntje met gerookte zalm en een gekookte eitje hihihi mmmmmmm...nu al zin Ohw en de zalm is gekocht bij de Lidl...
Ik eet gewoon gerookte zalm vers van de visboer. En ook verse haring. Ik zie ze nog gefileerd worden dus verser kan niet denk ik. Heb wel een aantal weken geen zalm durven eten vanwege de besmetting maar vandaag toevallig bij de visboer lekker gehaald. Eet smakelijk! edit: de visboer is trouwens wel een goede winkel met goede koeling etc. geen viswagen...
hier vanavond ook heerlijk een broodje gerookte zalm met kruidenkaas. Zalm bij de visboer gehaald mmmmm