Wel of geen frisdrank en hoeveel glazen max per dag?

Discussion in 'Gezondheid' started by D83, Oct 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Vroeg me af of jullie frisdrank drinken nu jullie zwanger zijn en zo ja hoeveel glazen per dag?
    Dronk voor m'n zwangerschap graag redbull dat drink k nu uiteraard niet meer
    Cola vermijd ik ook zoveel mogelijk maar drink wel regelmatig lipton Ice tea
    Ik las dat je frisdrank zoveel mogelijk moet vermijden
    Dus vroeg me af of ik de Ice tea ook maar moet skippen?
    Zit wel minder cafeïne in als bijv cola maar t gaat denk ook vooral om de suikers ed..

Hoor graag wat jullie ervan denken!

2. nikespits

nikespits Actief lid

Jun 2, 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Ik drink hetzelfde als voor mijn zwangerschap met uitzondering van bier. Maar ik moet wel toegeven dat ik absoluut geen hysterische zwangere ben en bij elk dingetje check of ik dit wel zou mogen hebben.
    Naar mijn gevoel lees ik te vaak dingen zoals dat mag niet, maar zonder verklaring. Volgens mij maak je veel vrouwen daar ongewenst bang mee, omdat ze geen idee hebben van het hoe en wat en elkaar maar bang maken.
    Een mooi voorbeeld daarvan zijn producten die lever bevatten. Hiervan wordt gezegd dat je hier niet teveel van mag consumeren om niet teveel vit A binnen te krijgen, wat door veel zwangere wordt opgevat als, dan maar helemaal niet. Hierdoor krijgt een groot gedeelte van de zwangere juist te weinig vit A binnen en dat is eigenlijk ook niet de bedoeling.
    Het beste is om zo gezond mogelijk te eten, voldoende gevarieerd, maar af en toe iets lekkers zeker niet nalaten.

3. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Zo snel en zo laat nog n reactie :) thx!

Ik eet zeker gezond en gevarieerd ook betreft drinken (verse jus en melk bij t ontbijt) veel fruit groente afwisselend aardappel pasta rijst, vlees vis of kip etc
    Maar Ice tea vind ik lekker voor in de avond bij iets lekkers als k snack
    Of dat nou chips is of een tosti, een frietje of iets anders hartigs
    T spoelt t lekkerst weg met Ice tea :-D

Frisdrank wordt afgeraden ivm geraffineerde suikers maar wat idd t gevolg dan moet zijn vind ik niet terug
    Precies wat jij aan geeft!

Benieuwd naar wat andere dames vinden/doen

Hoeveel glazen drink je nu ong per dag?

Je bent trouwens ook nog laat op. How Come?

4. Maytje

Maytje Bekend lid

Jan 8, 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink nog graag cola of idd lipton ice tea (die is het lkkerst :p )
    Soms 4 glazen soms 1. Ligt er helemaal aan!

Nu savonds vnml geen cola meer omdat ik vreselijk maagzuur van krijg maar overdag wel hoor.

5. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hier ook helemaal gestopt met frisdrank, maar dat komt echt door de maagzuur. Inhet begin dronkmikmongeveer twee glazen per dag. Ik denk dat een of twee glazen per dag echt niet zo veel kwaad kan!

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik denk dat het eerder gaat om de light-frisdranken omdat daar vaak zoetstoffen inzitten ipv suikers.

Mijn internist gaf aan dat ik liever geen frisdranken moest nemen ivm mijn zwangerschapsdiabetes, maar mocht ik dan toch echtechtecht trek hebben in iets met prik, dan wel een lightvariant... minder suikers.,.... maar wel beperken, "want het is in feite alleen maar chemische troep"
    Nu ben ik sowieso al geen "prik-drinker", dus drink bijna nooit koolzuurhoudend spul.

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik heb gewoon alles gedaan behalve rauw vlees e.d de standaard regels dus..
    Heel veel dingen kunnen ook vervelend voor jou zijn bij bepaalde dingen zoals suikers in frisdrank.. Word jij dik van en is niks ergs voor de baby

Maarja goed ik vind veeeel dingen overdreven haha, dus hier alleen standaard en voor de rest genoten:D

8. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik had niet zoveel keuze meer om te drinken. ik dronk als ik geen ice tea dronk zonder koolzuur 2 a 3 glazen cola per dag. mijn maag accepteerde geen sapjes, thee of andere frisdranken.

9. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de vk mag ik ongeveer 8 glazen cola of 3 kopjes koffie drinken.
    Drink 3 glazen cola op een dag (dat helpt bij mij tegen de misselijkheid wel iets) en laat de koffie gewoon staan.

10. Koon

Koon Niet meer actief

Voor de cafeine hoef je ice tea zeker niet te laten staan. Ice tea zit wel bomvol suikers (en of een vervangende zoetstof zo gezond is kan je je ook afvragen) maar als jij het beperkt drinkt dan zal dat echt geen kwaad kunnen.

Ik ben ook nooit een hele 'voorzichtige' zwangere geweest, maar gebruikte gewoon mijn gezond verstand.
    Sowieso houd ik niet van frisdrank dus dat drink ik al nooit en tijdens mijn zwangerschap vond ik koolzuur vreselijk ivm maagzuur.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier ook een lipton ice tea addict :D drink ongeveer 3 glaasjes per dag

12. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Ik drink ook gewoon fris met prik. Cola heb ik wel iets geminderd, drink max. twee glazen per dag daarvan. Zijn wel grote glazen trouwens hihi. Maar voor de rest... Vind drinken met prik nu veel te lekker! :D

13. Madelyn

Madelyn Actief lid

Dec 1, 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds mijn zwangerschap verslaafd aan cola light.. Ik drink wel vier tot vijf glazen per dag. :p

14. Sas82

Sas82 Lid

Sep 1, 2012
    64
    0
    0
    Hier drink ik ook gewoon prik. Soms ranja maar van veel smaakjes krijg ik het zuur evenals van thee en andere sapjes..
    Melk drink ik wel ineens veel meer...

15. Ik drink nu juist veel frisdrank tegen de misselijkheid, vooral cola en ginger ale zo'n 3/4 glazen per dag. Maak me er niet druk over, deed het bij de eerste wel maar dat is vrij vermoeiend bij elk dingetje stil te staan of en hoeveel je ervan mag ;) Als je geen 5 flessen frisdrank per dag leeg drinkt zal het wel loslopen denk ik :)

16. Non18983

Non18983 Bekend lid

Apr 9, 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ik drink eigenlijk best veel frisdrank :S 4 glazen per dag ofzo het lekkerst vind ik Sinas of Cola Light. Ik dronk voor ik zwanger werd wel bizar veel koffie (20 kopjes per dag) nu mag 4. Volgens mijn VK is dat geen probleem. ligt denk ik ook een beetje aan waar je lichaam aan gewend is.

17. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Wow wat n reacties! Super! Fijn om te lezen dat k niet de enige ben die meer zin heeft in prik als anders!

Heb gelukkig ni veel aanleg om aan te komen
    Nu op de helft ook nog maar drie kilo ong
    En alleen op m'n buik!

Koffie drink ik niet.. Voorheen al niet.. Af en toe latte machiato n capuchino dan maar nu ook nie
    Als die lipton dan m'n enige zonde is ;)

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Door de week 2a3 glazen cola of ice tea. In het weekend wel wat meer gezien we dan ook vaak buiten de deur eten.

Ben zelf ook niet zo panisch met alle regeltjes..

Moet wel zeggen dat ik geen koffie drink maar meer omdat het niet meer smaakt.

19. Saga

Saga Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier soms in vlagen extreme cola zin, neem dan ook gewoon.

Meestal spa rood, sappies en thee

20. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Zolang je het met mate gebruikt, en niet 6 liter per dag zal het allemaal wel mee vallen hoor :p

Hier meestal 1 glaasje per dag, maar dat is meer omdat ik daarvoor ook weinig frisdrank dronk en er nu maagzuur van krijg.

Share This Page