Stoppen met nutriton, hoe snel symptomen reflux terug

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Antje77, Aug 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ons dochtertje kreeg vanaf 6 weken ongeveer symptomen van reflux. Na indikken met nutriton ging dit goed. Tussendoor een schepje minder geprobeerd omdat ze veel krampen kreeg van de nutriton. Echter was het toen weer direct spugen.
    Nu heeft ze voeding voor kma omdat hier verdenking op is. Omdat ons zoontje reflux had, als gevolg van kma zijn wij sinds 3 dagen gestopt met de nutriton. Dit om te kijken of het echt reflux is of dat het verzoorzaakt werd door kma. Ons zoontje had het wel in veel mindere mate dan ons dochtertje.
    Tot nu toe gaat het hartstikke goed zonder de nutriton. Ze spuugt niet en we hebben ook nog niet gemerkt dat ze voeding herkauwt.

Als het reflux zou zijn, hoe snel zouden de symptomen dan terug komen? Is dit direct of kan dit enige tijd duren?
    Gezien ze nu al 3 dagen geen nutriton krijgt en niet spuugt etc, kunnen we de reflux dan uitsluiten?

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Antje, volgens mij kun je dat direct merken, na de eerste fles. Wij zijn ook een keer gestopt met Nutriton en kreeg gelijk de hele fles over me heen ;). Als het verborgen Reflux is spuugt ze niet natuurlijk, maar dan hoor je haar denk ik inderdaad wel herkauwen of slikken.

Wanneer gaan ze provoceren om KMA zeker te stellen? Hier begin oktober, zie er nu al tegen op :(

3. fafje

fafje Niet meer actief

hier werkte het 1 dag, toen ook na 2e dag gestopt..wnat echt mega krampjes...
    Maar reflux symptonen bleven hetzelfde...

nutrition zorgde alleen voor het niet-spugen...maar hij bleef het omhoog krijgen, alleen dikkere vorm met als gevolg verslikken in dat dikke spul...

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    @ Meijke, deze week zal ik gebeld worden door de vp van de kinderafdeling. Zij informeren dan hoe het gaat met de voeding en als ze hier goed op reageert (wat het geval is) worden er datums ingepland voor de blinde provocatietest. Ka vertelde dat deze ongeveer 4 weken na de overstap van de voeding zullen plaats vinden. Ze heeft nu 2 weken deze voeding.
    Ik zie er ook wel wat tegen op. Voordat ze op dieetvoeding werd gezet zei ik: als ze kma zal hebben wordt er niet geprovoceerd voor het 1e jaar. Echter ben ik toch akkoord gegaan met een provocatietest omdat voor mijzelf niet echt duidelijk was dat ze kma heeft, dacht aan reflux en krampen. Nu met deze voeding weet ik dat het wel kma moet zijn. Dat ik hier niet gelijk van overtuigd was komt denk ik omdat ons zoontje andere / meerdere symptomen had. Mijn gevoel zei mij dat ook heel duidelijk bij hem. Waarschijnlijk hoopte ik nu gewoon te hard dat zij het niet zou hebben.

Voor deze voeding en voor de nutriton herkauwde ze de voeding en spuugde ze. Nu is dat niet meer. Enige wat ze had was zondag wat melkbrokjes na een boer en vannacht na de fles wat zuur in het bedje.

Share This Page