Giga zenuwen eerste echo.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Appelsientje89, 5 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Hi Meiden,

Vrijdagochtend hebben we met 8,3weken onze eerste echo.
    Ontzettend leuk, geweldig maar ook zo eng??
    Ik krijg helemaal de zenuwen.
    Wil het zien als iets geweldigs natuurlijk..
    Maar dat stemmetje.. wat als dit, wat als dat.
    Ik ben denk ik de grootste piekeraar van de Achterhoek en dat helpt zeker niet mee..
    Herkent iemand dit? De zenuwen die het overnemen van de blijdschap?

2. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Heel herkenbaar! En uiteindelijk zag ik ons kleintje en ontspande ik weer.. Maar dan de x erop had ik weer de zenuwen! Veel plezier vrijdag! Komt vast goed!!

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ja hoor heel herkenbaar. Bij mijn 1e zwangerschap was ik een dag voortijd ook zo zenuwachtig. Op de dag van de echo moest ik smorgens eerst nog werken. Nou ik heb niks gedaan dan gewoon wat achter de pc rondklikken.. agenda's van anderen bekijken, interenetten Kon me totaal niet concentreren. De echo was goed en toen viel alle last van mn schouder. De echo's erna totaal geen zenuwen meer gehad.
    Ging er altijd vanuit dat het goed is en dus kon ik genieten. Als het niet goed is dan heb ik dan nog tijd om te treuren of zorgen te maken.

4. nummertje3

nummertje3 Actief lid

18 nov 2015
    427
    0
    0
    Belgie
    Hier idem. Ik ben er een beetje laat achter gekomen dat ik zwanger ben en had meteen een knaller van een zw test. Ik heb dus ook maar 1 test gedaan en dan direct een afspraak gemaakt met de gyneacologe. Terwijl ik in de wachtzaal zat, begon ik te denken: die test zal toch wel juist geweest zijn, zeker? 😁

Toen ik binnen was bij de gyneacologe zei die nog: we zullen eerst eens kijken, zodat we je wel kunnen geloven. Om te lachen natuurlijk, maar het zweet brak me uit 😜

5. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    HAha net n verkeerd grapje :p
    Ik heb ook maar 1 test gedaan op NOD, erg duidelijk.
    Wilde niet dat gedoe met oplopen vd testen enzo.. wat n zenuwen..
    Als het niet goed is merk ik het aan m'n lijf dacht ik.
    Maar nu och.... wat spannend...

6. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Ik was ook op van de zenuwen de dag voor mijn eerste echo en heb die nacht echt amper geslapen.
    Als ik al in slaap viel droomde ik direct dat de echo niet goed was en ik helemaal niet zwanger bleek te zijn!
    Maar alles was goed en elke echo heb ik weet zenuwen maar nooit meer zo erg als bij die eerste!
    Veel succes en vooral plezier bij je echo.

7. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Heel herkenbaar. Ik was op van de zenuwen. Gelukkig had ik een heel ervaren gynaecoloog die direct zag en zei dat het hartje klopte. Daarna kon ik meteen ontspannen, tot kort voor de echo erna, toen was ik weer doodzenuwachtig. Pas met een week of 13 was ik er gerust op dat het goed zat. Die eerste 3 maanden vond ik echt slopend.

8. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ik ging huilend richting het zh van de spanning en huilend terug van de opluchting :) heel normaal denk ik. Na de 20 weken echo kon ik wat meer ontspannen. Hoop dat je morgen een mooi kloppend hartje ziet en hoort, dat is zo fantastisch!!!!!

9. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben..
    Ik had het dwaze idee dat bij de positieve test de zenuwen er wel af waren. Het is 'gelukt', dat idee. Maar de zorgen en de zenuwen zijn alleen maar erger haha.
    We gaan morgen gewoon lekker ons boontje bewonderen :)

10. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zo´n eerste echo is super spannend.. Maar daarna is de volgende controle ook weer spannend .. En dan de 20 weken echo.. Het blijft een heel spannend iets. Veel succes en plezier morgen.. En probeer ondanks alles een beetje te genieten van je zwangerschap :)

11. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Heel spannend! En ik herken het hoor, ik vind het nu nog steeds iedere keer spannend en het is ook nog eens mijn tweede kindje. Probeer de echo's (zoals je nu ook gedaan hebt) steeds in de ochtend te plannen, zo hoef je niet ook nog de hele dag in spanning te zitten! Succes morgen!

12. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Nou, toch maar even laten weten..
    Dat het hier niet goed zit.
    Leeg vruchtzakje.
    Voel me gebroken. En zo bedonderd door m'n
    eigen lijf..

13. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

Wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte gewenst

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wat vreselijk! sterkte :(

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Verschrikkelijk! Veel sterkte! :(

16. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Heel veel sterkte! Ik weet jammer genoeg wat het is, ik had ook een leeg vruchtzakje in juli... Geef het wat tijd, maar weet dat dit niets betekent voor de volgende zwangerschap! Ik ben trouwens nu net weer zwanger, in de 2de ronde erna dus! Probeer er zeker over te praten met je ml of iemand anders. Mensen die het nooit meegemaakt hebben, kunnen niet inbeelden hoe het voelt... Maar, laat de moed niet zakken!

17. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Dankjewel..
    Ik ben nu het vertrouwen in mijn lijf even volledig kwijt.
    Woensdag gesprek met de gyn..
    als het zich niet aandiend voor die tijd denk ik curretage..
    Je zo voelen.. om niks.. kan ik niet nog weken verdragen.
    Ik hoop dat we dit snel een plekje kunnen geven en gauw opnieuw zwanger mogen worden. Al zal het een stuk onbezorgder zijn..

18. Brechtjee

Brechtjee Lid

26 aug 2016
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh wat erg zeg, sterkte! Lijkt mij vreselijk die teleurstelling in je eigen lijf :(

19. Puppy01

Puppy01 Lid

31 aug 2014
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wat verdrietig. Veel sterkte!

20. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014