Dag dames.. Ik heb zo iets raars. Ik ben 2 weken geleden ongesteld geweest,zelfs langer dan normaal. Ik voelde me toch anders en heb vandaag een zwangerschapstest gedaan en deze was licht positief, maar er stond echt een tweede streepje. Ik heb zelfs mijn oudste dochter laten kijken en zij zag het ook. Kan dit wel kloppen? Ben ik echt zwanger?
Sommige vrouwen hebben wel gewoon een ''menstruatie'' dus het zou kunnen. Misschien over 2 dagen nog eens testen om te kijken of die donkerde word?
Misschien je eisprong? Kan een zwangerschapstest soms ook op reageren gek genoeg! Weet uiteraard niet of je graag zwanger wilt worden. Zo ja, hoop ik dat je het uiteraard wel bent.
Ik heb bij beide zwangerschappen ook nog gebloed voor pos. test. Ik dacht dus menstruatie. Zeker bij tweede zwangerschap duurde het 6 dagen. Ik kwam er toen ook pas met bijna 7 weken achter. De eerste keer bij ruim 5 weken. Dus kan heel goed!
Heb je een foto? Je verwacht nu of een knalpositieve test.. Of hij reageert op eisprong, vals positief/indroogstreep..
In 2009 was ik ongesteld maar ik voelde mij zo anders dan gewoonlijk. Op aanraden van mijn man toen toch een test gedaan en die was positief. Ik dacht dat het een miskraam zou zijn dus belde de huisarts die mij weer doorverwees voor een echo naar de gynaecoloog. Weekje later kon ik komen voor een inwendige echo,en had nog steeds ''klachten''. Ik ging er niet meer vanuit dat ik zwanger zou zijn maar op de echo was toch echt een zwangerschap te zien! Wel kon hij zien dat er zeer waarschijnlijk een tweeling zwangerschap was geweest maar dan 1 kindje het niet gered heeft en uiteindelijk zo naar buiten gekomen was. Daardoor leek het een menstruatie omdat het vroeg in de zwangerschap met het kindje mis gegaan was en het andere kindje is godzijdank sterk genoeg geweest en blijven groeien tot een voldragen gezonde baby In mei 2010 bevallen van een dochtertje Als je twijfelt zou ik de huisarts bellen met de vraag wat je kan doen. En als de test licht was,test over een paar dagen nog eens. Misschien wordt het streepje duidelijker?
In september en oktober haast geen menstruatie gehad. 9 november 3 dagen gewone menstruatie gehad en 27 november had ik het gevoel dat ik een test moest doen. Had nog 1 van de action liggen en ja hoor een lichte positiefe streep. Nu al 20 weken en 4 dagen zwanger. Helemaal blij na 4 miskramen. Veel succes.
Het kan zijn dat je Idd zwanger bent. Een test kan ook lichter worden omdat het de hoeveelheid hcg niet aan kan.. maar een gevoelige test kan ook reageren op de eisprong.. Even doortesten spannend!!
Als twee weken geleden een innestelbloeding zou zijn geweest, zou je nu dus een knaltest in handen moeten hebben. Je anders voelen kan ook komen door een eisprong. Die komt veelal 2 weken na de menstruatie. Ook zwangerschapstesten kunnen reageren op een eisprong. Lid Jane had zelfs een positieve CB Digitaal welke reageerde op haar eisprong. Wil je zeker weten dat het niet je eisprong is waar je test op reageert, dan zou je eind deze week sowieso even opnieuw moeten testen. Het streepje moet dan veel donkerder zijn dan vandaag.