Ik heb een berekening gemaakt... manlief heeft eigen bedrijf waardoor ik als zijn inkomsten 0,- in mag vullen. (dit mag blijkbaar..). Ik werk 26 uur per week en heb o.b.v. mijn inkomsten onze teruggaaf berekend. als ik het bereken voor 2 kindjes en dan voor 26 uur per week, dan komt onze eigen bijdrage ongeveer uit op 125,- per maand. Niet echt veel dus.. Misschien regel ik dan 3 vaste dagen, maandag, dinsdag en donderdag. (op woensdag ben ik sowieso vrij). Wanneer ik op vrijdag toch werk, moet ik maar kijken of ik oppas kan krijgen?? en wanneer ik vrij ben op bijv. maandag dan hou ik de kindjes gewoon thuis.. of is dit nu weer te makkelijk gedacht???
maaarrr aan het eind van t jaar weet je wel wat de inkomsten zijn van je man dus dan komt de goeie aanslag en dan zul je bij moeten betalen. Laat dit ff goed uitzoeken anders kom je voor vervelende verrassingen te staan Wat je nl per maand van de belasting krijgt is een soort van voorschot. Zelfde als zorg en huur toeslag. Heb je teveel gekregen moet je terugbetalen heb je te weinig gehad krijg je dat alsnog
Bij ons/manlief werkt dat anders. Omdat hij alles weer investeerd blijft zijn inkomen op 0. Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar onze accountant regelt dat normaal. Hetzelfde geldt voor zorgtoeslag, dat wordt ook alleen op mijn loon berekend en hoeven nooit iets na te betalen.
Maar waarom kijk je niet naar een gastouder, die eventueel bij jou kan oppassen, geen gesleep met 2 kindjes, gewoon in hun veilige omgeving en volgens mij voordeliger.
Daar hebben we ook wel aan gedacht, maar manlief werkt thuis en dan vind ik dat een beetje een raar idee denk ik... daarnaast vind ik het voor de kindjes ook wel leuk dat ze in contact komen met andere kindjes.
Als papa thuis werkt is het niet ideaal om een gastouder aan huis te hebben. Gastouder voelt zich niet vrij en voor de kindjes is het heel verleidelijk om naar papa te lopen als iets niet mag van de gastouder. Ik was gastouder aan huis en als er eens een papa of mama thuis was door ziek zijn dan leverde dat soms hele rare situaties op. Kindje dat er verdrietig van werd, kindje die maar om papa bleef miepen, maar ook die het niet uitmaakte. Ik zou eerder kiezen voor een gastouder bij haar thuis. Kindjes hebben dan meestal ook andere kinderen om mee te spelen. Ik heb hier bijna altijd meerdere kinderen, soms niet tijdens vakanties. En mijn dochter is er ook altijd.
Dat zou ik dan idd ook eerder doen. Ik wil eerst es informeren bij het kdv en wanneer dat niet lukt es kijken naar een gastouder, maar dan bij hen thuis.
Ik werk zelf ook regelmatig en heb de opvang van Jasmine geregeld via een gastouder. Hier in de buurt was het niet mogelijk om een kdv met flexibele opvangtijden te vinden.
Wij hadden een gastouder geregeled die flexibel zou opvangen. Helaas heeft die een maand geleden gezegd dat ze toch niet kon . Tot nu toe kunnen we ook geen geschikte andere gastouder vinden. Ik ga nu informeren wat de wachtlijsten zijn voor de kinderdagverblijven in de buurt en dan 2 of 3 vaste dagen opvang aanvragen. De andere dagen kan m'n moeder oppassen. Dit is voor ons goedkoper dan een flexibel kinderdagverblijf en bovendien hebben ze maar zo weinig flexibele plaatsen hier in de buurt dat de wachtlijsten echt belachelijk lang zijn.
Wat balen dat het ineens niet meer kan! Hopelijk zijn er niet zulke lange wachtlijsten... Succes!! Ik heb vanmorgen het kdv gebeld. Er blijkt een lange wachtlijst te zijn en helemaal voor een tweeling. Ook zijn ze niet felxibel. Dus ik moet vaste dagen afnemen/betalen en dan is het aan mij of ik ze wel of niet laat gaan. Vandaag ook nog met manlief over gesproken. Misschien ga/wil ik ook wel iets minder gaan werken en dan proberen te regelen dat ik op twee vaste dagen ga werken en voor die dagen opvang regel en dan eventueel een flexibele dag, zodat mijn schoonmoeder 1 dag op kan passen. Hier staat ze nu wel open voor, maar moeten het nog wel even zeker weten...wat een gepuzzel allemaal!
Ik zou dan wel met schoonmoeder om de tafel gaan zitten zodat jullie goede afspraken kunnen maken. Het gaat zo vaak fout omdat beiden andere verwachtingen hebben van de opvang. Is er geen ander kdv in de buurt? Of een gastouder. Bij de laatste moet je ook kijken of zij jou aanspreekt en wat ze doet met de kinderen en haar regels.
hier ook onregelmatig en geen flexibel kdv in de buurt. Ja dat wel maar met teveel eisen wat ons niet wat af leek. Nu een gastouder, geef altijd min. een maand van te voren mijn dagen door, gewoon bij haar thuis, ze heeft zelf kinderen en is gastouder dus ze leren bij een gastouder ook gewoon met andere kindjes omgaan. Succes ermee
hier geen flexibel kdv in de buurt, en ik werk heel vreemde tijden. gastouder is hier de oplossing!!! ze is super flexibel en Ties is helemaal verliefd op haar. Ties mag zelfs onze huwelijksnacht over een paar weekjes bij de gastouder logeren.
@ Vlinder: Jeetje meis, ik zie net je onderschrift..wat heftig. Heel veel sterkte... Ik wilde komen reageren ivm kdv, maar waarschijnlijk ben je hier nu niet heel erg mee bezig. Maar even kort; wij hebben flexibele opvang op het kdv geregeld. Dus als we ze brengen, moeten we voor die uren betalen. Maar goed, nogmaals, veel sterkte