Help! Onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door danip, 24 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Hallo iedereen,

Sinds December zijn wij aan het proberen zwanger te raken, en sinds die tijd houdt ik ook mijn cyclus bij. Nu heb ik alleen ontdekt dat deze wel erg onregelmatig is. Ik maak me er best wel zorgen over, en vooral na mijn laatste cyclus.

Mijn cyclus ziet er als volgt uit: 50 dagen, 36 dagen, 32 dagen, 95! dagen. Wel had ik bij deze laatste cyclus tussendoor bruine afscheiding die wel 2 weken duurde.

Zijn er meer die zo onregelmatig zijn? En kan het met stress te maken hebben, want het is wel zo dat ik 2 keer heb gedacht dat het raak was (last van kwaaltjes) en dat nou net de 2 langste periodes zijn.

Wie weet heeft tips of ideen?

2. LieveSchat

16 jul 2008
    30
    0
    0
    Ik herken de lengte en onregelmatigheid in je cyclussen wel. Ik heb zelfs een paar maanden lang gehad dat ik niet tot nauwelijks ongesteld was, ook alleen wat bruinige afscheiding. Wat bij mij wel wat onrust weg heeft gehaald is een bezoekje aan de huisarts. Vlak daarna was ik ineens weer redelijk normaal ongesteld. Ik denk dat het een combinatie was van factoren, waaronder me ook erg druk maken over het wel of niet zwanger... Dat probeer ik zo goed en kwaad als het kan los te laten. Al moet ik zeggen dat dat momenteel weer even heel erg moeilijk is nu ik weer bijna aan het einde van een cyclus zou moeten zitten :D

3. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    pfoe, dan vind ik mijn cyclus onregelmatig, valt nog wel mee dan... Heb wel ervaren dat mn cyclus langer is als ik veel stress heb, dus het heeft er wel mee te maken denk ik...

4. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hey Danip, ben je aan de pil geweest voor jullie gingen proberen? Daar kan 't nl ook aan liggen. Dan mag je het een jaar de tijd geven voor 't regelmatig wordt...

5. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Ik had cyclussen na het stoppen met de pil van 46dgn, 63dgn, 39dgn en toen een cyclus van meer dan 110 dgn die opgewekt is door provera door de gynaecoloog.
    Ben in die lange cyclus naar de huisarts gegaan ( ongeveer na 6 maanden) en die heeft mij toen meteen doorgestuurd naar de gyn ( had al wel mijn temperatuur al maanden bijgehouden). Bij de gyn kwam eruit dat ik PCO heb ( een syndroom waarbij de hormoonwisselwerking tussen hersenen en eierstokken niet goed verloopt waardoor je bijna nooit/nooit een eisprong krijgt en ook bijna niet ongesteld wordt) Nu 1 ronde ziekenhuis met clomid verder zie je hieronder het resultaat! Dus als je twijfelt: gewoon naar de huisarts! Ik heb nl ook meerdere keren gedacht dat ik misschien wel zwanger was en dat is erg frustrerend, dus het is fijn om een oorzaak te weten en niet alles is ontpillen!

6. danip

danip Niet meer actief

Hoi allemaal, bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben dus niet de enige.

Ik ben 5 jaar geleden al gestopt met de pil, dus daar ligt het nu niet meer aan. Ik had het alleen nog nooit bijgehouden, maar volgens mij was het altijd al wel vrij onregelmatig.

Kan die bruine afscheiding van halverwege mijn vorige cyclus toch een menstruatie zijn geweest?

7. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Sinds ik voor het eerst ongesteld ben geworden heb ik al erg lange en onregelmatige cyclussen. Mede om die reden ben ik toen ook met de pil begonnen. Afgelopen september ben ik gestopt, en die lange en onregelmatige cyclussen waren toen ook weer gewoon terug (zie onderschrift). Ik maakte me toen ook best wel zorgen. Was bang dat ik geen eisprong zou hebben, en dacht al helemaal dat ik ook PCO zou hebben. Ik ben toen na 3 rondes begonnen met temperaturen en ovulatietesten. Daaruit bleek dus dat ik wel degelijk een eisprong had! En die ovulatietesten waren ook handig, want toen wisten we eindelijk wanneer we gericht mochten gaan klussen, want met die lange cyclussen is het niet te doen om om de dag te gaan klussen. Al met al was ik toen begin mei zwanger! Dat was in de 5e ronde. Geef de hoop dus niet op! Eerst maar eens beginnen met temperaturen en/of ovulatietesten, dat maakt voor jezelf al een hoop duidelijker. Als je hiermee geen eisprong kan vinden na 2 rondes zou ik wel langs de huisarts gaan.

Succes!

8. danip

danip Niet meer actief

Ok, bedankt voor je advies. Dat ga ik zeker doen, temperaturen. Moet alleen nog even uitzoeken hoe dat allemaal werkt! :)

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Danip ik heb ongeveer hetzelfde verhaal. Ook eind vorig jaar gestopt en vreemde cyclussen (zie mijn onderschrift)

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en die stuurde me meteen door naar de gynaecoloog. Als je cyclussen langer dan 6 weken duren dan hoef je niet eerst een jaar te wachten. Kans is groot dat je geen of geen goede eisprong hebt.

Succes!

10. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

pfff...ik d8 dat ik al vrij onregelmatig was! :(
    Soms denk ik bij mezelf dat ik mij ook veel te druk maak of ik nou wel of niet zwanger ben en dat ook daarom mijn cyclus op hol is!

Voordat ik mij bezig hield met zwanger worden was mijn cyclus altijd (ik hou het bij vanaf mijn 16e) 31 dagen! Geen uitzonderingen....en ik heb ook nooit de pil gebruikt!
    Nu ben ik ruim een half jaar bezig met mijn vriend om zwanger te worden en nu is mijn hele cyclus verstooord! :( Heel vreemd.......

Deel Deze Pagina