Help !! Onrustige cellen !!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mirandje81, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Oke mijn verhaal int kort , ik ben 31 we zijn al een jaar bezig maar omdat mijn man gen drager is van brca1 gen en er mogelijkheden zijn met eicel selectie zij. We door verwezen naar de gyn daar geweest gebruikelijke testjes van bloed en kweekjes en uitstrijkje nou toen kwam het telefoontje dat er een onschuldige bacterie zit oke dus antibiotica maar bij me uitstrijkje zijn er onrustige cellen gevonden en verder onderzoek op de 18e weet iemand want ben nogal gestressed of dit met vruchtbaarheid te maken kan hebben en heeft iemand ervaring die ze met mij willen delen van onderzoek tot wat artsen doen en zeggen en wat het kan zijn of is ? Wat dan ook over dit hele onderwerp ????? Dank jullie wel xx Mirandje81

2. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Miranda, ik begrijp dat je je zorgen maakt. Ik heb ook onrustige cellen gehad! Vreselijk! Maar de gynaecoloog stelde mij enorm gerust. Er is een onderwerp "PAP3a en kinderwens". Daar zijn we aan het praten over dit. Lees dat maar even en als er vragen zijn, hoor ik het wel! Nogmaals; er is geen reden om ongerust te zijn, want je kan gewoon kinderen krijgen! Althans de onrustige cellen is geen reden om dat tegen te houden.

3. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Oke ga ik daar ook even kijken dank je wel. Verder nog iemand ? X mirandje81

4. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik sluit me aan bij truusje om je te verwijzen naar het andere topic.

Wat voor onderzoek heb je gehad? Uitstrijkje of is er al beter gekeken dmv colposcopie?

Om je gerust te stellen: ik vermoed dat die cellen in je baarmoederhals zijn gevonden. Dit is oa voor het transport van de zaadcelletjes naar je baarmoeder/eierstokken, ze komen hier dan langs. Er is misschien een klein oneffenheidje op de weg, maar dit is zeker geen belemmering! Die zaadjes merken het waarschijnlijk niet eens.

5. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Eerst een uitstrijkje en 18e moet ik voor hapjes van het weefsel terug komen ik ben er wel over aan het stressen je leest zoveel ook over dat virus en andere dingen vandaar mijn vraag of er mensen zijn die me er zoveel mogelijk over kunnen vertellen xxx

6. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Ik heb dus gereageerd op het andere topic pap3 maar geen reacties dus vandaar dat ik me eigen topic startte hopelijk kunnen mensen mij helpen. Morgen onderzoek gyn hapjes wegnemen. Kan niet slapen xxx

7. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Miranda, dat je niet kon slapen! Zo'n afspraak is ook spannend. Je hoeft nergens bang voor te zijn en het doet geen pijn. Heb je een vragenlijst gemaakt voor de gynaecoloog? Dan kan je geen vraag vergeten namelijk. Heel veel succes en sterkte vandaag!!

8. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Veel succes en sterkte vandaag!!

9. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Nou bij de gyn geweest en tijdens het onderzoek hoorde ik hem zeggen pap3a en cin2 en hij denkt dat er wel weefsel weg gehaald moet worden iemand dit ook gehad wie kan me meer vertellen ? Xxx

10. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirandje, onderzoek is gelukkig achter de rug. Viel het mee?

Ik vind het knap dat de gynaecoloog al SIN 2 kon zeggen, want dat kunnen ze niet uit een uitstrijkje opmaken vertelde mijn huisarts en gynaecoloog. Daarom krijg je het verder onderzoek dat je gister hebt gehad. Uit een uitstrijkje krijg je een PAP-uitslag en uit het onderzoek van gister krijg je een SIN-uitslag. Dit krijg je nadat het weefsel is onderzocht in het lab in Leiden.

Mocht je een vervolg-ingreep krijgen, zoals een lisconisatie/liscexisie, dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken!! Ik heb 'm een half jaar geleden gehad en was enorm zenuwachtig/gespannen toen ik in het ziekenhuis aan kwam. 25 min later stond ik weer buiten en vroeg me af waarom ik me zo druk had gemaakt.
    Ze geven je een plaatselijke verdoving in de baarmoedermond (voelde ik helemaal niks van!) en daarna gaan ze met een hete loop een stukje baarmoedermond weg halen. Zie het als een sinaasappel waarvan de schil wordt weg gehaald. Althans zo legde mijn gynaecoloog het uit. Je zal daarna voor 3 weken vloeien (bloed verliezen). Dit hoort bij de genezing. Je mag in deze weken geen sex hebben, in bad gaan of zwemmen. Ook mag je geen tampons gebruiken ivm infectiegevaar. Ik verloor weinig bloed en kon al snel overgaan op een inlegkruisje. Ongeveer na een week, totdat mijn ongesteld aanbrak... Daarna mag je alles weer en is je baarmoeder als nieuw! :D Half jaar later krijg je weer een uitstrijkje om te kijken of je weer PAP1 hebt. Dit is bij 95% van de vrouwen zo... Oh ja, na de ingreep krijg je na ongeveer 3 weken ook een uitslag. Ze hebben dan het stukje wat ze hebben weggehaald onderzocht. Ik had eerst PAP3b, toen SIN 2 en na de ingreep SIN 3. Uiteindelijk erger dan verwacht dus, maar de snijranden waren schoon, dus ze hadden alles weggehaald. Hierdoor maakte ik me niet meer druk en had ik er alle vertrouwen in dat alles weg was.

Hopelijk is dit allemaal duidelijk. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel!

11. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Ik reageer nu toch maar via me eigen topic want en dat is niet negatief bedoeld over het andere topic maar daar gaat het nu meer over zwangerschaps testen en nod enzo en ik hoop natuurlijk voor iedere vrouw een positief streepje maarik heb het liever over uitstrijkjes en onderzoeken en gevolgen dat soort dingen van de pap3a cin2 enz. Dus ik hoop dat iemand mij dingen daarover kan vertellen xxx

12. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas kan ik je niet meer vertellen dan ik al heb gedaan. Hopelijk kan iemand anders je meer vertellen of haar ervaring delen!

13. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Dank je wel xxx

14. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Hoi Mirandje, ik moet maandag naar de gyn, en hoor dan meer denk ik.. Vind t ook allemaal spannend, en weet dr eigenlijk ook nog heel weinig van. Kan je dus niet verder helpen...Ben benieuwd wat er maandag gezegd en gedaan wordt....

15. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Hier ook iemand die na de hapjes weg gehaald zijn de eerst volgende menstruatie anders ? Xxx

16. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirandje, als ik het goed heb onthouden, ga je vandaag naar de gynaecoloog. Veel succes! En laat je weten hoe het is gegaan?

Over je menstruatie; bij mij was die gewoon hetzelfde als altijd.

17. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Nou update het is pap3a en cin3 geworden dus er wordt weefsel weggehaald de 14e iemand dit al gehad hoe was het en hoe was het erna ? Xxx

18. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirandje, wat vervelend!! Maar een voordeel, als het weefsel weg gehaald is, ben je overal vanaf en heb je daarna gewoon weer Pap1!

Hebben ze verteld hoe ze het weg gaan halen? Naam van de ingreep bedoel ik. Ik heb namelijk een lisconisatie gehad. Ga jij die ook krijgen? Hebben ze je info mee gegeven over de ingreep?

19. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Nou ik heb de 14e dus een lis gehad onder plaatselijke verdoving nou weet ik niet of het overal zo gebeurt maar bij de verdoving zat dus ook adrenaline daar schrok ik wel van voelde als een paniek aanval maar dat was wel het ergste aan de hele ingreep verder niets gevoeld 20min later was ik weer buiten maar 4 dagen later kreeg ik pas beetje bloed verlies enheb dat nu nog en me menstruatie komt er aan dus ik weet niet hoe dat zal zijn maar tot nu toe valt het me mee. Weet iemand hoe het nu verder gaat ? Controles of uitslagen of onderzoeken ? Xxx Mirandje81

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi, weet niet of dit je helpt, maar ik heb het ook gehad en mijn gyn (nogal van de oude stempel) heeft onmiddellijk gezegd: iconisatie (operatie). Het is een kleine ingreep van 30 minuutjes onder volledige narcose waar ze het aangetaste deel wegschrapen.
    Nadien nooit meer last van gehad, dit was 6 jaar geleden. Nu zwanger zonder risico. Dus misschien een optie? Ik heb er totaal geen last van gehad erna. Ben blij dat ik het gedaan heb.

Deel Deze Pagina