Klaar voor een 2e wondertje??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Yara3626, Jan 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

Apr 6, 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Volgende week gesprek met mijn huisarts over mijn trombose been hoe te handelen bij 2e zwangerschap.
    Ben benieuwd, en dan afspraak maken om spiraaltje te verwijderen
    En dan als we groen licht krijgen ivm trombose gaan we voor een 2e wondertje een broertje of zusje voor ons prinsesje

Spannend allemaal:):)

Zijn er hier toevallig mama's mama's in spe of meiden met zwangerschapswens die ook trombose hebben gehad ???

Liefs

2. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn duimen draaien nu al voor je!! Spannend hoor, succes!

3. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

Apr 6, 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht

DANK JE !! wat lief!!

4. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Hey Yara..!

Ik heb een trombosebeen gehad tijdens mijn zwangerschap.. week 27... :(

Ik weet nu al dat ik bij een eventueel 2e kindje vanaf week 20 mezelf weer elke dag moet antistollingsmiddel moet spuiten...

Vanaf week 20 pas omdat het bij mij gewoon stom toeval trombose was.. (door verdrukking van baby op lies-slagader..)
    De arts legde het me zo uit.. je hebt 2 soorten trombose.. spontane of uitgelokte.. mijne was dus uitgelokt door de zwangerschap.. en die kun je dan ook weer verdelen in 2 categorieën; hormonale of door stom toeval noujah in mijn geval dus stom toeval want de hormonale zou vanaf week 7 ofzo al optreden...

Wanneer je het 'spontaan' hebt gehad denk ik dat je vanaf het begin iets zal moeten slikken/spuiten..

Wanneer/wat voor trombose heb jij gehad? ;)

In ieder geval succes en meid.. je krijgt vast groen licht hoor want er is medicatie ter preventie van trombose die je mag tijdens een zwangerschap.. ze zijn niet fijn zo vaak jezelf prikken.. maar alles voor zo'n wondertje hé!! :D

5. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

Apr 6, 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Hoi hoi
    Bedankt voor je reactie

Ik heb mijn trombose gekregen toen ik al met verlof was rond 35 weken kreeg ik een onstoken spatader wat uiteindelijk mijn trombose heeft veroorzaakt..als artsen sneller hadden geregeerd was het niet zo gelopen maar ja het is gebeurd
    volgens internist ook puur door zwangerschap gekomen omdat mijn dochter altijd recht lag is er in mijn lies wat afgeknepen..

ik draag nog wel steeds mijn elastische kous sowiezo tot aan de zomer dan krijg ik dopler onderzoek om te kijken of er blijvende schade is

Morgen naar huisarts dus spannennnd :):)

Liefs

6. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

Apr 6, 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Vanmorgen bij huisarts geweest. En kan afspraak makeb om spiraal te laten verwijderen. Even mijn nod afwachten dan gaat hij eruit. Dan verwijzing naar gyn. En dan hoor ik wanneer ik moet gaan spuiten bij eventuele zwangerschap...dus vanaf volgende ovulatie gaan we ervoor...zoooo spannend weer...hopelijk komt ons wondertje sneller als onze prinses...daar hebben we ruim 2 jaar op moeten wachten...

7. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Hey Yara!!

Supernieuws!! Zou ook niet weten waarom het niet zou kunnen natuurlijk met een trombose verleden..!

Eigenlijk is jou trombose dus hetzelfde verhaal als mijne.. alleen ik had het ietsje eerder...;)
    Bij mij ontstond het toen ik onder de douche stond en bukte om een fles shampoo van de grond te pakken... Mijn hemel... weet niet meer hoe ik op bed ben gekomen.. vriendlief heeft me erheen gedragen...
    Kon NIKS meer... zo naar was ik ineens...!

Waarschijnlijk zul je dus (denk ik..) ook vanaf week 20 moeten spuiten..!

Ook ik heb nog een steunkous aan... dermatoloog zei dat ik m 1,5jaar aan moest na het vaststellen (29 feb 2012...)
    Internist zei weer gezien mijn werk (in een ziekenhuis...) en ik veel loop/sta ik m ALTIJD aan moet...:(

Maar meid... spannend zeg!!! Ik duim ontzettend hard met je mee dat dit 2e wondertje zich eerder meld!!
    Is jullie kleine prinses wel 'spontaan' ontstaan? Of met iets hulp?

Heeeeel veel klusplezier in ieder geval!!:D

8. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Gelukkig geen ervaring met trombose, rot dat het voor jou zo is gelopen! Ik wilde eigenlijk alleen even reageren omdat ook wij net hebben besloten om voor een 2e wonder te gaan, en ik het wel van de daken kan schreeuwen. Alleen moet dat maar even niet ;) Vind het toch weer heel spannend! Succes met 'klussen'!

9. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

Apr 6, 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Hoi beertje!! :)
    Onze kleine meid is wel spontaan gekomen. Maar wel heel apart verhaal haha wist t pas met 5 mnd maar lang verhaal
    Hopelijk komt onze tweede niet zo stieken

En Baukje
    Wat spannend ook heel veel succes en hopelijk ben je snel zwanger

Liefs

Share This Page