Hoe zeg je eigenlijk Josephine Gewoon met fien op het eind of zeg je altijd de e er ook bij. Dus fiene?
Ik neig naar het wel uitspreken van de e, maar ik zou de J aan het begin ook als 'zj' uitspreken. Beetje Franse uitspraak, denk ik (?) Als je begint met gewoon J, dan zou ik de e niet uitspreken. Kan niet echt uitleggen waarom, hoor
Ook verdeeld dus, Ik neig ook naar met de E Ik vind het ook een mooie naam. Is het een ordinaire naam of juist niet?
Dat is de bedoeling, ha ha. Nee hoor. Ik houd van koninklijke namen. Of een naam met geschiedenis. Isabella is ook een naam veel gedragen door prinsessen en keizerinnen. Josephine is ook zo'n naam. Ik vind het erg mooi.
Zeker geen ordinaire naam! Ik wind het een hele chique naam. Ook leuk af te korten naar Fien of Fiene.
ik vind het als Josefienuh - een wat sjiekere naam, dan als Josefien -dan lijkt de nadruk ook wat meer op het 'Fien' te liggen.
Ik wou precies hetzelfde schrijven. Wanneer je de e wel uitspreekt, vind ik de naam nog meer 'elitaire' overkomen. Mooie naam hoor!
Dank jullie dames. Erg leuk te lezen dat jullie de naam ook wel leuk vinden. Tot nu toe vind ik met een e op het eind zeggen het leukste. En afkorten met Fiene vind ik ook leuk. ( ik houd van namen die eventueel af te korten zijn omdat die van mij dat eigenlijk niet kan.)