We hebben nog even de tijd, maar komen nog niet uit een jongensnaam. Meisjesnaam hebben we. Jongen willen we vernoemen naar Hennie. Ik houd van bijbelse/ geen standaard namen. Iemand ideeen?
Bij Hennie kom je uit op Hendrik. Wat je zou kunnen afkorten tot Henk en blijkbaar ook tot Rijk of Rik. Al gaat de link naar Hennie dan in mijn ogen helemaal verloren. En ook niet echt bijbels. Als meisjesnaam zou ik bij Hennie voor Hannah gaan als vernoeming. Als jongensnaam zou je dan eventueel vanuit Hennie via Hannah op Johannes (bijbels!) uit kunnen komen. Of met meer fantasie Johan, John. Nog verder denkend vanuit Hannah, zou jij aan Samuël of Sam kunnen denken, omdat Hannah de moeder was van Samuël. Maar dat wordt dan wel een vernoeming waarbij je heel veel moet uitleggen, haha. Persoonlijk lijkt Johannes mij de mooiste optie. De link tussen Hennie en Johannes is in mijn ogen niet te ver gezocht en het is een bijbelse naam.
Dankje! haha Samuel vind ik een leuke naam. Johannes heb ik ook aan zitten denken, maar ons andere zoontje heet Joas. Vind mn man teveel op elkaar lijken
Hennie is toch wel erg Hendrik... Meer germaans dan bijbels Rikus is nog wel geinig, vind ik zelf, maar niet heel klassiek. Hier staan veel bijzondere varianten van Henrik: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Henry_(given_name) Anri; Emric; Hasse; Heike; allemaal heel verschillende namen
Hennie is niet bijbels in elk geval. Komt van Hendrik, maar dat is natuurlijk erg klassiek en Germaans. Hen is een bijbelse naam. Zach. 6: 14, Henanja ook (1 Kron. 15:22)
Mijn collega heet Henric (hanriek). Verder moet ik denken aan Johen (joohen) van boer zoekt vrouw, ook al schrijf je bij hem wel gewoon Johan. Andere opties: Henne Hennes Hens
Henning Hennis Henders / Hender Henner Henoch Henno Henley Herre Hessel Ennius Cohen Lennie Lemmie Ennis / Ennes Enne Brenn Ennik Ennio Jennis / Jennes Jennius Lenne Lennert Mennert / Mennelt Menne Nino Niek Niel Chen / Shen Jochen
Niet Bijbels, maar dit zijn allemaal vormen van de naam Hendrik : Heimirich, Heinrich, Henricus (Ancient Germanic) Endika (Basque) Enric (Catalan) Jindřich, Hynek (Czech) Hendrik, Henricus, Heike, Heiko, Hein, Henk, Hennie, Henny, Rik (Dutch) Harry, Henry, Hal, Hank (English) Hendrik (Estonian) Harri, Henri, Henrikki, Heikki (Finnish) Henri, Enzo (French) Heike, Heiko (Frisian) Anri (Georgian) Hinrik (Icelandic) Anraí, Einrí (Irish) Enrico, Arrigo, Enzo, Rico (Italian) Henrikas, Herkus (Lithuanian) Herry (Medieval English) Henryk (Polish) Henrique (Portuguese) Eanraig, Hendry (Scottish) Henrich (Slovak) Enrique, Quique (Spanish) Harri (Welsh) Rhein, Rhine : de letters van Henri gehusseld verder zou je een naam kunnen overwegen, die begint met Hen- Henoch : Bijbelse naam, bet. 'toegewijd' Henemias Hendarius Hendrian Hendon Henson Henning Hennett Henrian Henrigues
Ik hoorde een hele tijd geleden de naam ''Hanno'' bij de Ikea. Alleen weet ik nou niet of het een jongetje of meisje was. Maar het wel een leuke vernoeming voor Hennie.