Mijn broer en schoonzus hun zoontje heet Deán en ik heb de naam Roan in gedachten voor als we een jongetje krijgen,maar nu vind mn vriend dat teveel op Deán lijken! Wat vinden jullie? Ben erg beniewd! We hadden eerst de naam Finn,maar daar twijfel ik heel erg over en ben bang dat ik daar spijt van krijg mochten we een zoontje krijgen en we noemen het zo! De naam Chris vinden we ook allebei leuk maar vind ik weer zo gewoontjes... pfff erg moeilijk die namen! De meisjes naam zijn we wel uit, maar moeten toch ook een jongens naam hebben want we weten niet wat het word ons kleintje!
Ik vind het er niet teveel op lijken hoor! Het zijn wel echt totaal andere namen! Als het nou Dean en Dion ofzo was, dan was het anders! Gewoon doen dus! Chris is trouwens ook een leuke naam Misschien dat je wat tips kunt gebruiken? Wat voor soort naam ben je naar op zoek? Dan kunnen we misschien helpen...
Dus je vind het niet teveel lijken? Je spreekt Deán uit als Dee an zeg maar! Moeilijk te omschrijven hihi en Roan spreek je ook zo uit vandaar dat mijn vriend het teveel vind lijken... Maar hou wel van beetje korte namen en moet lekker stoer klinken zoals hierboven zeg maar! hihi
Ik vind t ook niet echt op elkaar lijken. Alhoewel t met de uitspraak zoals jij m uitlegt (i.p.v. "gewoon" "Dien" zeg maar) er meer op lijkt. Maar dan nog, gewoon lekker Roan doen. Ten eerste is t een super leuke naam en bovendien krijg je er misschien spijt van als je een "tweede-keus-naam" kiest.
Gewoon doen! Ik vind het prima kunnen hoor! En idd je eerste gevoel en keus voel je je altijd het beste bij en je wilt idd geen spijt krijgen...dus gewoon doen en daarnaast is het een geweldige naam! (ons zoontje heet Rowan... )
ik snap het bezwaar van je vriend ook niet echt nee. dean is ieeeeee en roan is ooooooowww dat klinkt toch niet hetzelfde lijkt me. chris is ook leuk maarja als je het zelf nual te gewoontjes vind dan is het misschien niet echt wat.
nee niet met ieeeee maar Dee an! ja erg moeilijk uit te leggen via de pc hoe je t uitspreekt, maar je spreekt t hetzelfde uit als Roan, maar dan met Dee ervoor! haha
Ik snap je wel idd. Het zijn op papier totaal verschillende namen, maar qua uitspraak zitten ze wel een beetje in dezelfde hoek. Mmm, moeilijk hoor. Maar waarom ben je bang dat je spijt krijgt van Finn? Erg leuke naam ook. Chris is ook leuk, Benthe had zo geheten als ze een jochie zou zijn. Alhoewel ik nu denk ik niet meer voor deze naam had gekozen, toch ook iets te gewoontjes... En iets van; Kyan of Kian Milan Levi Ferre
Heel eerlijk gezegd vind ik het er toch wel erg op lijken na je uitleg van hoe je de naam uitspreekt. Ik zou het zelf niet doen iig. Chris vind ik een hele leuke naam, maar dat komt denk ik omdat ik een hele goede vriend heb die zo heet die supervrolijk, ondernemend en grappig is . Finn vind ik ook leuk, maar als een naam niet helemaal goed voelt....lastig. Heb niet zoveel inspiratie meer (moet hoognodig naar bed) maar even een aantal: Dinant / Roydon / Kilian / Sven / Tygo / Mark / Ivan / Jurre / Jurgen / Jasper / Rick / Rutger / Patrick / Aidan .
Dean en roan op elkaar lijken?snap ik ff niet! Kan goed hoor, finn vind ik zelf te populair , en chris vind ik saai! Ik zou voor ROAN gaan!leuke naam
ik snap het na de uitleg nog steeds niet ( sorrie)hoe kan iets met "oa" hetzelfde uitgesproken worden als iets met "ea" .maar goed als jullie er zoveel problemen mee hebebn zou ik dan toch maar voor chris gaan daar kan geen spraakverwarring over ontstaan en er is ook geen grote gelijkenis. wat een erg belangrijk aspect blijkt te zijn voor jullie. ik denk dat jullie je anders toch zullen blijven irriteren ofzo.
Lijkt niet op elkaar... en als het op elkaar zou lijken; het zijn geen broer/zus toch....dus maakt niet veel uit lijkt mij ? (wij hebben ook een naam ALLS het een meisje is die maar 1 letter verschilt van nichtje) en ze vinden t niet erg gelukkig (wel ff gecheckt)
Dee an en Roo an! Dus klinkt dan toch echt hetzelfde! MAar wat ik al zei het is moeilijk uit te leggen als je het niet persoonlijk tegen iemand uit kan spreken...
Ik weet niet of ze het erg gaan vinden, ik denk nameijk van niet hoor want ze zijn heel makkelijk, maar wil t niet checken bij ze!
Tja, moeilijk....als jullie allebei de naam echt mooi vinden zou ik er toch van gaan. W.s kun je toch geen naam vinden die je net zo leuk vind En snap je uitleg heel goed overigens... de ea spreek je uit als eeeeaaaa en niet als ieeeee haha..je zegt t zoals je schrijft.
Ja idd! haha Erg moeilijk uit te leggen! Maar we gaan er nog even heel hard over nadenken, nou ik dan hihi en mn vriend moet het er natuurlijk ook mee eens worden want hij vind t teveel lijken op Deán! hihi maar thx voor je reactie! En iedereen bedankt natuurlijk
Tjonge de zp blijft toch in je hoofd hangen hoor. Zat nog eens over je berichtje na te denken en legde jouw vraag voor aan m'n man. Hij zag er echt geen bezwaar in aangezien het geen broertjes van elkaar zijn. Het is niet echt dezelfde naam. Alleen een laatste lettergreep overeenkomst. Dat vond hij dus. Even een ander geluid dan mijn eerdere berichtje. Zo zie je..zoveel hoofden zoveel zinnen. Als jullie Roan echt het mooist vinden, misschien gewoon maar doen ?
Mijn dochter heet Benthe en het dochtertje van m'n schoonzus heet Mirthe... ik vind het totaal verschillende namen, terwijl de laatste 3 letters hetzelfde zijn... ik had er eigenlijk nooit eerder bij stilgestaan. En heb er ook nooit iets over gehoord. (althans ik niet )