Help...ons mooie meisje slikt nog niet

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door TrotseMama1990, 12 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TrotseMama1990

    TrotseMama1990 Bekend lid

    26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Lieve allemaal.

    Ik ben 28-09-2016 bevallen van onze dochter Chelsey met een zwangerschapsduur van 28 weken.
    Ze was bij de geboorte 950 gram.
    Alles gaat goed met haar, ze groeit goed (nu 1690 gram) alle uitslagen van de verschillende onderzoeken zijn tot nu toe goed behalve dat ze nog steeds niet zelf slikt (ze is nu 6 weken)... (34 zwangerschaps weken).
    Waardoor ze dus nu al voor de 4e keer aan de beademing ligt.
    Telkens als ze weer proberen haar van de beademing af te halen hoopt er slijm op in haar keel wat ze dus niet wegslikt en als het ware stikt in haar eigen slijm...

    Zijn er mensen hier die zo'n zelfde situatie meegemaakt hebben?
    Ik weet echt ff niet meer hoe ik mijn angst onder controle moet houden...

    Alvast bedankt.
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee maar heel veel sterkte!
    Ligt zeal die weken al in het ziekenhuis?
    Hebben ze niet gesproken over een operatie of dergelijke? Hoe krijgt ze eten binnen?
     
  3. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb ervaring met een dochter die niet kon slikken na haar geboorte (randprematuur bij 36 weken) helaas kwam het bij haar door afwijkingen in haar hersenen. Het is dan ook niet goed gekomen. Hebben ze al een MRI gedaan of een echo van de hersenen? Is anatomisch alles in orde in haar keel/slikspieren? Komt de zuig reflex wel op gang? Sterkte! Ik weet hoe zenuwslopend dit kan zijn.
     
  4. TrotseMama1990

    TrotseMama1990 Bekend lid

    26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Ze krijgt haar voeding via een sonde die in haar darm zit ipv haar maag omdat ze wouden afwachten of ze daardoor ook minder last van slijm zou hebben.
    Het slijm neemt idd wel af maar is er nog steeds...
    Ze ligt idd al 6 wenk in het ziekenhuis omdat ze echt eerst zonder beademing moet kunnen.
    Ze heeft het al een keer 2 weken met High Flow gedaan maar omdat het slijm niet weg gaat dipt ze gewoon steeds teveel en te diep.

    De Mri uitslag was goed en echo's van de hersenen ook, ook de hersenactiviteit was goed.
    Alle verdere uitslagen waren ook goed.
    Nu krijgt ze met de uitgerekende datum opnieuw een ruggenprik omdat deze al 2x mislukt is, en ze willen binnenkort een spieronderzoek doen om te kijken of het daar wat mee te maken heeft.

    Bedankt voor jullie reacties...
    Sterkte shart86 ik weet hoe het voelt om een kind te verliezen helaas.....pfff ik hoop toch zo dat het allemaal goedkomt want ik ga het niet opnieuw trekken om voor de 2e keer een kindje te verliezen
     
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja die brady's en saturatie dalingen had onze oudste dochter ook steeds omdat ze haar speeksel/slijm niet wegkreeg. Kan ze wel zuigen? Krijgt ze ook fysio en logopedie in het ziekenhuis?

    Overigens leeft onze dochter nog, ze heeft helaas meervoudige beperkingen.
     
  6. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    staat het topic niet verkeerd?
    Dan is ze toch prematuur
    geen dysmatuur
    maar dat terzijde.
    wat zei de arts erover heb je er al over gesproken?
     
  7. TrotseMama1990

    TrotseMama1990 Bekend lid

    26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    #7 TrotseMama1990, 13 nov 2016
    Laatst bewerkt: 13 nov 2016

    Ja echt vreselijk zeg die dippen...zodra de beademing eruit gaat begint het weer.
    ze blijven het wel proberen...eens zal ze toch moeten gaan slikken als ze wat dichterbij de uitgerekende datum komt (19 december) zou je denken aangezien alle echo's en de mri uitslag goed was.
    Deze gaan ze rond de uitgerekende datum ook nog een keer herhalen.
    Verder heeft ze wel al een paar keer op haar speentje en een wattenstaaf met moedermelk gezongen maar dat was heel minimaal.
    maar goed...ze kan iig zuigen alleen moet het meer gestimuleerd worden.

    Oohhhh sorry dan voor mijn reactie, omdat je zei dat het nut was goedgekomen dacht ik oh nee toch!
    Gelukkig maar dat je je meisje nog bij je hebt ik heb ook tegen de artsen gezegd beperking of geen beperking (mocht ze dat er aan overhouden) ze is mn meisje en ik wil haar voor geen goud kwijt ...
    Maar hun zeggen alleen we moeten afwachten hoe ze haar de komende weken gaat ontwikkelen.

    Fysio en logopedie krijgt ze nog niet omdat ze nog te jong is zeggen ze
     
  8. TrotseMama1990

    TrotseMama1990 Bekend lid

    26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama

    Nee ze heeft een groeiachterstand van 3/4 weken zoals je aan het geboortegewicht kunt zien vergeleken met de zwangerschapsduur.

    De artsen zeggen dat we haar de komende weken de tijd moeten geven
     

Deel Deze Pagina