Hallo dames. Misschien kunnen jullie mij hiermee helpen. Ik heb op 9 juli 2011 mijn eerste pregnyl spuit gezet. 5000 I.E Ik zit nu op dag 8 na het zetten van de pregnyl en het lijkt erop alsof de "zwangerschapsverschijnselen" steeds aan het toenemen zijn de laatste 2 dagen.(dag 7 & 8 na pregnyl). na 10 dagen zou de pregnyl uit het lichaam moeten zijn Komt dit vaker voor of kan dit ook een teken zijn van een "eventuele" zwangerschap. Het gaat mij niet zo eer om het feit dat ik dingen hoop te voelen maar meer om de reactie van de pregnyl te leren (her)kennen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen... Liefs Chelleke
Hoi Chelleke, Kan je niet echt een antwoord geven, want ik had eigenlijk nooit symptomen van Pregnyl... Maar misschien kun je beschrijven welke symptomen je bedoelt?
Het gaat bij mij de laatste twee dagen voornamelijk om misselijkheid in de ochtend, ontzettend prikkelend en krampen gevoel in mijn onderbuik en liezen en enorme stekende borsten ( ook echt prikkelend met momenten).... Nooit gehad eerder en ook de eerste 6 dagen na de pregnyl nergens last van , alleen wat krampjes af en toe, maar dat lijkt me normaal. Liefs Chelleke
Kan biede kanten op. Ik had het ook altijd door de pregnyl. De pregnyl zorgt voor een hoger progesteron, waardoor je deze verschijnselen kunt krijgen. Na een week is de pregnyl misschien al bijna weg, maar de progesteron nog niet! Pas een dag of 2 week mijn menstruatie waren de klachten opeens weg en wist ik: weer niet gelukt. Tot die tijd voelde ik me echt zwanger. Tuurlijk kan het ook dat je wel zwanger bent, maar ik zou me niet vastklampen aan de symptomen die je hebt. Spannend!
Dank je wel voor je reactie merah. Het gaat mij zelf ook niet zo zeer om het vastklampen aan symptomen omdat ik dan misschien zwanger ben, want na 1.5 jaar proberen waarvan 1 jaar mmm reken ik nergens meer op, alles is een geschenk en een verrassing. Ik vind het daarom gewoon fijn om de ervaringen van pregnyl en daarbij komende symptomen te kunnen "vergelijken" zodat ik weet welke signalen mijn lichaam af geeft. Liefs Chelleke
Als je voor de IUI stimulatie met iets als Gonal/Puregon/Menopur hebt gehad en daarna Pregnyl hebt gebruikt, is de kans groot dat je lekker veel progesteron aanmaakt op het moment. Ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent, maar het kan dus ook zomaar door de progesteron komen. Spannund!!
Ha DrewB ik heb de IUI op eigen cyclus gedaan met alleen de pregnyl ( 5000I.E) voor de timing.... de pregnyl is inmiddels uit mijn lijf maar de symptomen worden als maar heviger.... ik praat me niets aan en ben heel reëel het zou een godsgeschenk zijn mocht het raak zijn, maar daar ga ik niet van uit zou toch wel heel veel geluk zijn... Liefs CHelleke
chelleke84 ik heb exact het zelfde wat jij meemaakt en ook ik heb allen pregnyl gebruikt geen andere hormonen dus en heb momenteel nog steeds ongi krampen en lage rugpijn ik mag zaterdag testen
heb vandaag wel stiekem getest natuurlijk maar is niet erg duidelijk en volgens arts niet betrouwbaar om al 4 dagen te vroeg te testen
Chelleke: klinkt wel goed dat je kwaaltjes toenemen en hiervoor hsg gehad, dus eileiders mooi doorgespoeld. Ze zeggen dat kans op zwangerschap na hsg vaak iets groter is. Ga je ook eerder testen??
@mien84: ik ga zondag ochtend testen, dit zodat ik als ik maandag voor de bloedtest ga al een beetje ben voorbereid..... we zullen zien... Liefs Chelleke