hoge bloeddruk!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door girly, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    hoi allemaal,
    wie heeft er ervaring met een hoge bloeddruk en zwangerschap?
    ik had al een hogere bloeddruk voordat ik zwanger was en nu 2 weken geleden was de onderdruk 90. nou gaat mijn verloskundige overleggen met een gynaecoloog over wat te doen! misschien met medicijnen starten en onder controle in het ziekenhuis! ben eigenlijk benieuwd wat het allemaal inhoud!
    groetjes girly

2. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Ik werd met een onderdruk van 90 bij 12weken doorgestuurd naar de gynacoloog. Om de 3 weken heb ik een controle gehad tot 22 weken. Bij 22 weken had ik opeens een onderdruk van 60. Maar dat schijnt normaal te zijn bij deze periode van zwangerschap. Ik heb tot nu toe geen medicijnen gehad, wel word ik dus erg goed in de gaten gehouden. Wanneer mijn onderdruk boven de 95 was gegaan had ik wel medicijnen voorgeschreven gekregen. Mijn normale onderdruk voor de zwangerschap is 85. Succes ermee:)

3. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    ik heb ook een onderdruk van 90 maar ik ga nu gewoon op 2 wekelijkse controle bij de medische verloskundige wat het ook mag in houden.

4. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0

wat doen ze dan elke 3 weken? alleen je bloeddruk weer meten, of kijken ze bv ook naar de groei van je kindje?
    groetjes girly

5. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    elke 2 weken? dat is best vaak, ben benieuwd wat ze dan gaan doen?

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hee meis ik heb sinds van de week 150/90 ik word gewoon goed in de gaten gehouden door om de paar dagen me urine op eiwitten te checken en me bloeddruk op te meten gewoon door de vlk.....

als ik me goed blijf voelen en geen rare klachten krijg en hij word niet hoger dan 90 dan is er niks aan de hand dus laten we dat maar hopen haha

7. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    nou hopen dat het niet hoger word dus! had je ook voor je zwangerschap al een hoge bloeddruk?

8. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Bloeddruk opmeten, gewicht, en elke keer een groeiecho.

9. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Wat de dames als zeggen , normaal doen ze bij een hoge bloedruk , bloedruk meten , urine controle , en als er aanwijzingen zijn wat vaker een meting van de baby .
    Ze spreken ( althans dat heb ik altijd geleerd , ik had bij mees* eclampsie) dat ze aan de bel gaan trekken als de onderdruk 15 punten of meer scheelt met je ,normale, onderdruk vb normaal is mijn bloedruk 115/75 dan gaan ze handelen bij 115/90 . Snappie :p

Succes ermee en let op jezelf ;)

Liefs Edith
    Mama van mees*

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb van mezelf ook een wat hogere bloeddruk (80/85 onderdruk) en heb HELLP gehad bij mijn eerste. De gyn wordt dus niet meer zo nerveus van mijn bloeddrukken nu (onderdruk 90/95) maar hij wil wel dat het in het 2e trimester niet stijgt, anders (weer) aan de methyldopa.

Ik moet elke 2 a 3 weken mijn bloeddruk laten controleren maar ze hebben een thuismonitoring programma waar ik waarschijnlijk aan mee mag doen, dan kan ik thuis mijn bloeddruk meten en via internet doorgeven aan de gyn, hoef ik alleen langs te komen als er wat is.

Hoge bloeddruk kan wel heel snel gevaarlijk worden hoor, dus neem het serieus! Zie edith en mijzelf, eclampsie en HELLP, en dan ben je gelukkig als je goed in de gaten wordt gehouden!

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    girly @ hoge bloeddruk - Kinderwens

Mis heb je hier iets aan ik vond het wel interessant!

Hoop voor je dat het niet op een vergiftiging uit draaid .

12. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    nope altijd te lage en de laatste tijd me hele zwangerschap 120/70

13. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik heb van mezelf ook een verhoogde bloeddruk met een onderdruk
    van 90/95 en met deze zwangerschap had ik rond de 23e week
    ineens 200/150 dus meteen aan de Methyldopa gezet en de Adalat.
    Van die laatste kreeg ik enorme hoofdpijn en werd mijn bloeddruk weer
    zo laag dat ik duizelig werd(100/50) dus nu neem ik 3x daags 250mg
    Methyldopa en mijn bloeddruk is keurig tussen de 120/60 en 140/80 en
    daar is de gyn tevreden mee.Wel word er verwacht dat mijn bloeddruk
    straks hoger zal worden dus is er afgesproken met 37 weken in te
    leiden.Heb in het verleden eclampsie gehad en meet nu ook op advies
    thuis tussendoor mijn bloeddruk.

14. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    hoi allemaal,
    bedankt voor alle antwoorden, het gaat mij meer om de ervaringen als iemand al hoge bloeddruk van te voren heeft,volgens mij is het dan nml nog gevaarlijker! mijn onderdruk zit altijd aan de hoge kant (weet ik eigenlijk ook pas sinds een klein jaartje) en de verloskundige zei dat ze het dus ging overleggen met de gyn omdat het nu in het begin al 90 is! dus de regel van 15 heb ik (nog) niet! want hij is dus altijd aan de hoge kant.
    heb een beetje op internet gezocht naar info dus vind het toch wel een beetje eng!
    ik ga iig van de week weer ff laten meten
    gr girly

15. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    girly...ik val dus in die categorie aangezien mijn bloeddruk al voor de
    zwangerschap hoog was.Mijn bloeddruk ging dus ook redelijk snel een
    stuk omhoog toen ik deze keer zwanger raakte vandaar dus de medicatie.Ik heb
    overigens in mijn 1e zwangerschap eclampsie gehad maar niet in de 2e
    en 3e zwangerschap en toen hoefde ik ook geen medicatie te nemen want
    mijn bloeddruk was wel iets verhoogd maar bleef wel stabiel.Deze keer
    jammer genoeg dus niet....

16. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    hoi
    begrijp ik dat dit jou 4e zwangerschap is? ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest (co-assistent) bloeddruk was nu 85 dus iets lager weer, ze zei dat zwangerschapsvergiftiging eigenlijk alleen bij een 1e zwangerschap voorkomt. maar jij hebt dus nu weer een te hoge bloeddruk net als de 1e keer?

17. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik kreeg vanaf week 32 een hogere bloeddruk....werd gelijk overgenomen door de gyno.
    Ik kreeg medicijnen vanaf toen....m'n bloeddruk is daardoor goed gebleven.
    Werd wel met 39 weken ingeleid omdat ze me niet langer door wilde laten lopen omdat de bloeddruk op het einde ook omhoog kan gaan.

Deel Deze Pagina