Hoi dames! Mijn wijsvinger is ontstoken... :x. Dat plekje naast je nagel waar je soms wat van die velletjes hebt.... waarschijnlijk heb ik er eentje tever in het leven getrokken en nu is mijn hele bovenste vingerkootje rood en dik, doet eigenlijk best wel erg zeer ! Ik heb al een paar keer geweekt in de Biotex, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Weet er iemand nog meer huismiddeltjes om dit te verhelpen? Wil er eigenlijk (nog) niet mee naar de huisarts... vind het zoiets lulligs en straks gaat ie er in poeren en zit ik met mijn vinger enorm in het verband, niet zo handig met een baby!! Alle tips zijn welkom! Liefs!
ik zou toch even naar de HA gaan als het niet snel over gaat. heb dit een paar jaar geleden ook gehad en bleek een fijt te zijn. antibiotica voor gehad, maar daar wil je niet te lang mee door lopen.. Fijt - Wikipedia hoop voor je dat het dat niet is, succes!
ehm... oke... als het idd morgen nog niet aan de beterende hand is, ga ik toch even bellen , anders zit ik er in het weekend mee en zo'n fijt vind ik niet zo'n tof idee eigenlijk! Ik ga ook nog in de soda weken, heb ik toch nog in huis, dus het is het proberen waard!
Na 1 1/2 week te hebben rond gelopen met een ontstoken vinger is mijn vriend is gisteren naar de dokter geweest. Het begon toch wel erg zeer te doen. Bleek dat hij ook een omloopje had/heeft. De dokter heeft het los gesneden en de pus eruit gedrukt. Was niet heel erg fijn. Hij kreeg wel op de kop van de dokter, hij had eerder moeten komen. Dit is namelijk best gevaarlijk. Het kan naar binnen slaan en dan ben je nog verder van huis. Succes
Nog niet zo lang geleden ook gehad, was er goed ziek van! Heb zelf de stoute schoenen aangetrokken en de boel geopend.....pfff je wil niet weten wat eruit kwam zetten.....maar het luchtte wel erg op. Goed geweekt in biotex en de volgende dag werd het al een stuk minder.
een pleister met groene zeep... m'n ouders zeiden dat, toen ik iets soortgelijks had. Ik zág gewoon dat er troep uit moest, stond helemaal gespannen en rood, ontstoken... Maar dat gebeurde dus niet. Groene zeep schijnt als trekzalf te werken. En het werkte als een tierelier ! Dus die ga ik zéker onthouden. soda werkt overigens wel ontsmettend, maar huisartsen hier adviseren meestal een badje met badedas... , omdat Soda ook ontzettend uitdroogt.
Ik heb dat zo vaak door eczeem aan mijn handen. Dan word het idd ook rood en dik, ik peuter het open en dan kan de troep eruit. Eigenlijk is het meteen dan al een stuk beter en de volgende dag weg Maar als je het niet vertrouwd, zou ik even naar de dokter gaan, daar is die beste man voor
Hier een nagelstyliste, ik heb dit bij mijn cursus geleerd en er is eigenlijk maar 1 oplossing voor, De huisarts laten kijken. Zoals al eerder gemeld kan dit fijt veroorzaken, iets dat zeer ernstige gevolgen kan hebben. Weeken in soda is altijd goed, dit zal de huisarts ook zeggen. Maar een antibioticakuur zal hoogstwaarschijnlijk nodig zijn. Sterkte er mee.
Biotex en soda. Ik heb een blaar op mijn vinger en die ging ook onsteken, paar keer in de biotex gehad afgelopen week en nu is het zo goed als over.