Oké,zoals laatst vermeld heb ik er dus een parttime baantje bij maar daar ga ik er zowiezo al op vooruit in vergelijking met mijn huidige baan,ik krijg daar zelfs reiskostenvergoeding en dat heb ik nu ook niet Conclusie:ik ga mijn huidige baan lekker op zeggen,want die onzekerheid is ook niks. Maar hoe schrijf je nu een nette ontslagbrief?
moet dat schriftelijk? bij ons is het een kwestie van naar de manager stappen en aankondigen, vervolgens wordt het op papier bevestigd.
Volgens mij moet dat idd wel op schrift. Maar ik zou het mondeling melden en dan geven zij wel aan of ze nog iets op schrift willen.
Sowiezo wil ik het wel officiëel doen. Mijn contract loopt nml.tot 21 sept.(waarna het rechtswege eindigt ofzo iets :S)
als het van rechtswege eindigt moet je het dan wel beeindigen. ik heb toen een standaardbrief geschreven met 5 regels ofzo. middels dit schrijven wil ik jullie mededelen dat ik een andere baan gevonden heb. Met inbegrip van de uitwerktijd zal mijn laatste werkdag zijn op..... Ik wil jullie nog bedanken voor de fijne tijd en de dingen die ik heb mogen leren. mvg ... (was geen fijn bedrijf maar heb het wel netjes gehouen)
Je kunt de brief heel kort houden. Bijvoorbeeld: 'Graag deel ik u mede dat ik mijn arbeidscontract per ... wil opzeggen'. Meer is niet nodig. Natuurlijk wel even netjes opmaken met afz. en geadresseerde e.d.
Ik heb ze altijd heel kort gehouden Geachte heer,mevrouw ..... Hierbij dien ik per .. - .. - .... mijn ontslag in Met vriendelijke groeten, ................................. Vertelde het altijd eerst persoonlijk hoor maar voor jezelf en de werkgever is het vaak wel handig om even een bevestiging zwart op wit te geven.
alledrie de voorbeelden komen vaak voor, en voldoen ook alledrie. Ik vind persoonlijk de eerste het netst. groetjes vriesje
Dankje,dames. Denk dat ik 16 aug.toch nog even zal moeten gaan werken(hoop dat dan mijn leidinggevende er dan ook is.) Moet zeggen dat ik in mijn proeftijd ook aardig wat,hoe zal ik het noemen,feedback gehad heb,en er ook echt gewaarschuwd is dat als ik het niet zou verbeteren,ze een ander ging zoeken. Dus liep echt al op m'n tandvlees soms. Verder wel naar mijn zin gehad hoor.
Een contract voor bepaalde tijd hoef je niet op te zeggen, want die eindigt inderdaad van rechtswege. Maar het is wel zo netjes om in een brief te schrijven wanneer je laatste werkdag zal zijn. De werkgever weet dan gewoon wat jouw plannen zijn en hoeft niet meer na te denken of hij de arbeidsovereenkomst zou willen verlengen of niet.