Tips voedingskleren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door n1986, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Hoi allemaal,
    Vorige week ben ik bevallen en geef ik borstvoeding.
    Ik had van te voren 2 voedings hempjes en 2 voedings shirts van de h&m aangeschaft.
    Maar nu ben ik opzoek naar meer leuke goedkope voedings shirts, tuniekjes en jurkjes.
    Heeft iemand tips? 2e hands mag ook!
    Liefs

2. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik heb alleen maar vd Hm...

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Prenatal verkoopt dat ook.

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Gewone shirts die geen hooggesloten hals hebben kunnen prima. Ik heb nooit voedingsshirts gedragen. Doe gewoon dus bij de hals naar beneden trekken en dan kan de borst er makkelijk uit.

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    VenD heeft ook leuke dingen!
    En de hema maar das meer basic...

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Helaas geld dat niet voor iedereen. Iemand met wat grotere borsten (zoals ik) krijgt dat niet voor elkaar. Ook ik ben opzoek nu blijkt dat de borstvoeding super loopt en ik het toch nog wel een tijdje wil proberen.

Maar wel fijn al die tips!

h&m
    hema
    v en d
    prenatal

Nog meer winkels?

Wat mij op valt als ik op internet kijk zie ik vaak dat ze tussen de zwangerschaps kleding staan. En dat je er dus ook met een dikke buik in kan. Maar zwanger zijn en voeden is toch heel wat anders? Is de pas vorm dan wel goed?

7. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noppies heeft ook voedingsshirts. Is net weer even iets duurder, maar ik zelf vind het mooie shirts met een goede kwaliteit.

Ik droeg ook hempjes met spaghettibandjes. Je kunt dan het hempje heel makkelijk naar beneden duwen. Daarover heen droeg ik dan een ander shirt dat helemaal omhoog ging.
    Maar dit vond ik wel een gedoe hoor :)

8. Maderieke

Maderieke Actief lid

23 jan 2012
    141
    0
    0
    Ik doe het ook al 7 maanden zo:
    voedingsbh, hempje met spaghettibandjes (spaghettibandjes af laten zakken!), shirt/trui/... er overheen. Vind dat prima werken!

In de winter was dat denk ik wel wat makkelijker, omdat die afgezakte spaghettibandjes onder een trui minder zichtbaar zijn dan onder een shirtje denk ik. Ik overweeg nu om bij een paar hempjes de spaghettibandjes af te knippen, zodat dat probleem wordt opgelost (de hempjes die ik heb zijn van de hema en zitten strak genoeg om mijn borsten. Aangezien ze met afgezakte bandjes blijven zitten, ga ik er vanuit dat ze ook wel blijven zitten als ik die bandjes afknip).

Wat ik een nadeel vind, is dat ik bij een beetje mooi weer op deze manier geen jurkje kan dragen, want om nou dat jurkje helemaal omhoog te trekken en in mijn onderbroek te gaan zitten ;)

Groet!

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb tijdens de sale (weet niet wanneer die weer komt) shirts bij noppies gekocht met 50% korting en die vind ik erg fijn. Bevalt mij beter dan hempje en gewoon shirt. Ze blijven erg mooi en door de rekbare stof kon ik ze tijdens de zwangerschap dragen (had een grote buik) en nu sluiten ze ook weer mooi aan. Erg tevreden dus.

10. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een wikkeljurkje werkte bij mij wel tijdens het voeden. Of heeeel diep ingesneden en dan met een sjaaltje erop.

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Www.prettymum.nl

Daar koop ik de alcoholvrije wijn ; )
    Maar hebben ze dus ook bv kleding.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik draag vaak een wikkeljurk of blousje of anders trek ik alles op (zelfs jurkjes met een hooggesloten hals), topje naar beneden, voedingsbh open en klaar. Ik zorg dus dat ik altijd een topje aan heb dat naar beneden getrokken kan worden, zodat ik nooit bloot zit bij mijn buik.

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113

Ahhh *schaam*, sorry nooit over nagedacht. Hier indd klein en ook met borstvoeding. Zelfs voedingsbh is geen must bij me. Dus draag gewoon normale kleding alleen geen kollen of hooggesloten hals. Maar gelukkig heb je hier veel tips gehad.

14. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    ik koop alleen nog topjes, bloesjes, vestjes en jurkjes die van voren ver open kunnen. Wel jammer soms dat ik nu niet alles kan dragen, maar ik heb het er wel voor over! En anders doe ik wat meerdere dames hier al zeiden een hempje met spagettibandjes aan onder mijn shirt/bloes/etc. Bovenlaag omhoog, hempje omlaag en voeden maar!Inmiddels ben ik er heel handig in geworden.

Ik vind speciale voedingskleding vaak niet prettig zitten. Bijvoorbeelde de shirts van de Hema zitten echt raar. Er zitten een soort vreemde schuine gaten in waardoor heen ik echt niet kan voeden. En inderdaad zijn ze vaak ook al bedoeld voor zwangere buiken, maar ik heb helemaal geen buik meer over, ben weer hartstikke plat, dus dan lubbert het heel lelijk. Echt een raar fenomeen die voedings/zwangerschapsdingen. Net alsof er van uit wordt gegaan dat moeders maar een paar maandjes voeden (als je nog een buikje hebt) en dat je daarna stopt ofzo.

15. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Ligt denk ik een beetje aan je cupmaat, maar heb hier vooral dingen met grote v-hals (doet het goed met c-cup) die je zo omlaag duwt. Of een hoog truitje met een hemdje eronder. Ik snap die borstvoedingskleding niet zo, gehannes...

16. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
  17. timafem

timafem Actief lid

14 mrt 2013
    164
    0
    16
    +1
    Tip voor bloezen (met hemdje eronder): onderkant openknopen en de bovenste knoopjes gesloten laten, zit je er keurig bij in het openbaar:D

18. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
  19. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Ook ik ben nog zoekende naar de ideale borstvoedings outfit. Nu hempjes van de H en M daarover blouse of iets met wikkel of V hals. Nog vind ik het een geklooi hoor...

Wat is idd ook niet snap is dat veel borstvoedingskleding mét buik is terwijl ik geen buik meer heb...

Deel Deze Pagina