ik durf nog niet blij te zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roosh, 29 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosh

Roosh Nieuw lid

29 apr 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben ook zwanger ik denk nu 7 weken. Ik heb volgende week mijn eerste echo. Maar ik vind het zo spannend! Ik ben zo angstig dat het fout gaat, ik denk doordat ik het zo graag wil.

Iemand tips om deze paar dagen nog uit te zitten?

Groeten Roos

2. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee geen tips om de tijd sneller te laten gaan helaas, niks erger is er dan wachten....ik was de eerste weken/maanden ook erg negatief ingesteld. Continue in mn achterhoofd de gedachte houden of alles wel goed zou gaan en aflopen. Zelfs na de 12 wkn echo. Mede Door mn moeder (die zelf de nodige miskramen heeft gehad en daardoor wat angstiger in een zwangerschap staat/stond. Ze bedoelde het goed en wist niet wat voor invloed het op mij had, haar gevoel /gedrag). Heb haar daarop aangesproken dat ze niet meer moest zeggen 'mits alles goed blijft gaan' enz...sindsdien voelde ik me stukken zekerder. Nog niet echt het zwanger gevoel, maar de ergste angst was weg. Op een gegeven moment ga je de kleine voelen en toen voelde ik me pas echt zwanger, met een week op 17-18. Toen begon ik het me allemaal een beetje te realiseren pas haha. En nu de angst weer, als ik dr even niet gevoeld heb, of alles nog wel goed gaat....

3. littlesunshine

3 jan 2016
    57
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Had ik ook heel erg last van. Nu na de hele positieve 20 wkn echo te hebben gehad durf ik de negatieve gedachten een beetje los te laten. Het is gewoon een soort zelfbescherming denk ik..

4. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik herken je gevoel maar hoe cliché het ook klinkt, probeer te genieten... Ik denk dat ik dat zelf tijdens de zwangerschap te weinig heb gedaan omdat ik te ongeduldig was... en nu ik ben bevallen mis ik het zwanger zijn...
    Het bang zijn voor dat het fout zal gaan herken ik ook. Eerst gigantisch naar de eerste echo toegeleefd en daarna naar de 24 weken omdat een baby dan officieel kans op overleven zou hebben mocht het op dat moment komen.. maak jezelf niet gek maar geniet! Oja en nog een leuk iets waar je mee bezig zou kunnen gaan: een 9 maanden dagboek, deze zijn te koop of je kunt er zelf een maken!

Liefs.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb er nooit echt van kunnen genieten. Nu weer vind ik het gewoon doodeng. Zeker de eerste fase waarbij je nog niets voelt vind ik heel zwaar. En dat terwijl het bij mij eigenlijk nooit echt fout is gegaan. Het is gewoon lastig om je eraan over te geven, maar uiteindelijk is dat het enige wat je kan doen. Succes met wachten, voor je het weet dartelt het heerlijk in je buik rond!

6. Trotsemama1989

9 jul 2015
    19
    0
    0
    NULL
    's-hertogenbosch
    Hallo,
    ik heb deze zwangerschap 0ok veel meer het gevoel van nog niet blij durven zijn ik ben bijna 13 weken en heb nog helemaal niks gekocht.
    bij me zoontjes kon ik me amper inhouden..
    dus ken het gevoel..

7. Dwergteckeltje

Dwergteckeltje Actief lid

10 apr 2013
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar: de spanning of het allemaal wel goed zal gaan. (Ik ben nu 5 weken en heb over ruim 2 weken de eerste echo.)
    Wat mij de vorige zwangerschap (en ook nu weer) wel helpt, is als ik 's morgens wakker word, ik eerst tegen mezelf zeg: ik voel me goed, met het kleine spruitje gaat het goed en het wordt een mooie dag vandaag.
    Het klinkt misschien een beetje flauw, maar zo begin ik mijn dag in elk geval positief:).

8. Roosh

Roosh Nieuw lid

29 apr 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat worden dus nog heftige weekjes,
    Genieten, dat ga ik zeker proberen. Morgen mijn eerste echo. Spannend. Een 9 maanden dagboek bijhouden vond ik ook een goeie. Ga er Zo een halen :)

Bedankt! Gr roos

Deel Deze Pagina