Zo, ik heb "Oei ik groei" uit. Elke paar weken las ik met Jesse's groei mee, zat er met m'n neus bovenop om sprongetjes te kunnen bespeuren. Maar tot m'n grote spijt (lees: geluk) heb ik nooit een sprongetje kunnen bemerken. Hij sliep en at regelmatig, is nooit huilerig, mekkerig, zeurderig geweest. Geen driftbuien, geen huilbuien, niet bang, niet eenkennig. Eigenlijk helemaal niks, hij was en bleef gewoon gelijkmatig, vrolijk en rustig. Nouja, als ik de verhalen zo las, mag ik daar ook wel blij om zijn, want het zal niet makkelijk zijn als je kind elk sprongetje zo uit z'n doen is. Er zijn vast wel meer kindjes die geen merkbare sprongetjes gehad hebben?
Hier dan wel geen oei ik groei boek ! Maar nooit iets van sprongetjes gemerkt. Altijd heel tevreden kindjes die tuurlijk af en toe wel eens chagrijnig zijn enzo ! Maar echt die sprongetjes waar iedereen het over heeft, ik heb er nooit iets van mee gekregen !
Hier met de oudste ook nooit geen sprongetje gehad.......gelukkig Maar de jongste heeft dubbele sprongetjes lijkt het wel...
Yep, hier zijn ook geen sprongetjes te bespeuren. Helemaal niks. Meestal gewoon lekker vorlijk en eet en slaapt altijd erg goed. Tuurlijk is er weleens een dag geweest dat hij minder vrolijk was maar het duurde nooit langer dan een dag.
Ik weet het niet, hij heeft wel eens mindere dagen maar die zijn eigenlijk nooit in lijn geweest met de termijnen van het boek (alhoewel ik het boek zelf niet heb). Dus ik vraag me af of ze wel echt spronggerelateerd zijn. Overigens zijn deze symptomen bij sprongetjes volgens mij nooit echt bewezen. Wel dat er sprongetjes zijn (dwz dat het zo is dat kinderen van de 1 op de andere dag iets opeens kunnen). Alhoewel ik de gedachte ervan wel logisch vind klinken, dus ik kan het me wel voorstellen.
Heerlijk toch dat Jesse het zo super doet en erg makkelijk is. Bij Louise heb ik de eerste sprongen ook totaal niet gemerkt maar ze ging bij de 11 maanden sprong ineens alles inhalen leek het wel. Ze liep daarna precies in lijn met het boek
Hier ook niets te merken...gelukkig maar. Vind het boek wel leuk, staan leuke speltips etc in. Maar misschien komen de 'heftige' sprongetjes nog...
Ik heb het boek niet, maar lees er hier regelmatig wat over. Eerlijk gezegd heb ik ook bar weinig sprongetjes kunnen bespeuren, ook niet zo op gelet. Alleen rond 17 maanden dat ze 's nachts steeds huilend wakker werd en dat bleken heel veel kindertjes van haar leeftijd toen te hebben hoorde ik van andere moeders.
Elian is het boek ook door zonder dat ik echt gruwelijke sprongen heb meegemaakt. Gelukkig maar. Dacht bij de 13 maanden: ah nu hebben we er eentje! Maar het waren zijn kiezen.
Hier tot nu nog geen sprongetje kunnen ontdekken, tenminste, niet de kenmerken ervan! Ook ik lees iedere keer het boek door, maar ze heeft nog nergens last van gehad