13 x wat niemand je vertelt over het hebben van meisjes - Famme.nl Oh zo waar: Ja, meisjesmoeders, natuurlijk had ik ook heel graag een meisje gewild. Zon mini-me met een kledingkast, juwelendoos en verkleedkist waar menig moeder jaloers op is. En zeker, ik ben af en toe best een beetje jaloers. Dus regel 11 doet een beetje pijn. Hoewel ik bij regel 3 in mijn vuistje lach met mijn all boys netwerk. Na enige speurwerk en advies presenteer ik de lijst: 13 x wat niemand je vertelde over het krijgen van meisjes (meisjesmoeders: vul aan waar nodig via Facebook!). 1 Een walk-in closet is geen overbodige luxe Diadeems, 500 schuifspeldjes, maillots met spikkels/hartjes/streepjes, ringetjes, oorbellen, tassen, armbanden, kettingen, zonnebrillen. Al deze accessoires horen bij het leven van jouw mini diva en loop je samen in de winkelstraat dan kunnen jullie je beiden niet bedwingen bij het zien van de nieuwste trends. Vooruit, drie halen twee betalen, dat kun je toch niet laten liggen? girl 2 Het roze monster Als vliegen op honing, ergens in het brein van een meisje gebeurt er iets bij het zien van de kleur roze. En roze is geen roze, nee we hebben zalmroze, lichtroze, oudroze, donkerroze, roodroze, cupcakeroze, flamingoroze, balletpakroze, rozig en eenmaal alle kleuren roze in huis combineert het ook zo lekker met elkaar. Mooi roze is niet lelijk is het credo van jouw prinses. 3 Berg je spullen, of juist niet Nou, daahag, ik ga ff boodjsapjes doen, zooo terug. Zodra je dochter maar enigszins kan lopen zal ze letterlijk en figuurlijk in je schoenen stappen. Berg je hakken of juist niet en geniet van het schouwspel van verkleden, in je hoge hakken stappen en gaan. Pas op, voor je het weet heeft ze werkelijk maat 38 en blijft het niet bij spelen. 4 Early Birds Meisjes ontwikkelen zich razendsnel. Kijk maar om je heen bij je vriendinnen met jongens. Voordat een baby boy kruipt, loopt jouw meisje al langs de bank en als jongensmoeder wil ik niet eens uitrekenen hoeveel meer luiers ik heb moeten kopen voordat mijn jongens eindelijk zindelijk waren. Als een kleuter jongen nog strepen krast tekent jouw dochter al keurige bloemen met netjes ingekleurde blaadjes (ja, roze-geel, roze-geel, zonder buiten de lijntjes te treden). Uiteindelijk verdwijnt het verschil wel weer, dus geniet ervan! 5 Vlechtjes, hooihaar en paardenstaarten De kans is klein dat jullie gelijk lopen in de wens van de haardracht. De ene keer draagt ze het liefst hooihaar (ongekamd, ongewassen alsof ze in een hooiberg heeft lopen rollebollen) net als jullie bij opa en oma op bezoek gaan, de andere keer eist ze een drie dubbele flik flak vlecht, net voor het slapengaan. Over een ding zijn jullie het eens: haar is heel belangrijk. Nu nog in sync dezelfde haardracht timing vinden. sb10068249s-001 6 Papas kleine player Vooral vaders zullen DE blik niet kunnen weerstaan. Geboren manipulators zijn ze. Met een blik (ogen open, knipperend en schuin lachje) winden ze papa om hun kleine vinger. Zijn we erop beducht? Zeker! Werkt het? Vaak wel. Helaas. 7 Ik-bepaal-wat-ik-aantrek fase Of het nu hartje winter is of een hete zomer, vanaf een jaar of tweeënhalf bepaal niet jij, maar zij haar garderobe voor de dag. Met minus vijf graden kan dit gerust het balletpakje zijn met daaronder een spijkerbroek en plastic hoge hakjes. De Ariel zeemeerminnen outfit gaat ook heel goed samen met de bontmuts van mama en RayBan van papa. Waag het niet er wat van te zeggen, want het is gewoon heel erg, eh mooi. 8 All the sexy ladies Met of zonder een nummer van Beyonce op de achtergrond, en waar ze het vandaan haalt mag Joost weten, maar de modellen pose (Victorias Secret Doutzen Kroes is er niks bij) doet ras zijn intrede. Heupjes naar voren, lipjes getuit, hoofd schuin. Je ogen rollen en je zegt dat ze het nooit meer moet doen. Helaas, deze strijd ga je verliezen. 9 Oscarwaardige drama vertolking Of het nu komt omdat ze het verkeerde kleur haarelastiekje (Nee dit is flamingoroze en niet lichtroze!) in haar staart heeft of haar Barbies pas afgeknipte haar niet snel genoeg aangroeit, er zal drama zijn en de vertolking van deze hoofdrol kun je met gerust hart oscarwaardig noemen. Gelukkig kan het drama snel genoeg omslaan in een komedie en is alles snel weer pais en vree. 10 Echo, echo Je zult jezelf terughoren. Met precies dezelfde intonatie, pauzes, woorden en zinnen. Flappie, flappie, hoe vaak moet ik het nog zeggen en Barbie, als je je bordje goed leegeet heb ik een heel lekker toetje voor je of Ik denk dat het tijd is voor een time-out, ga maar eventjes afkoelen in de hoek. 11 Sneu voor die jongensmoeders Je ziet ze gaan, die moeders met jongens. Al paardrijdend op handen en voeten, achter een voetbal aansjokkend en wanhopig om zich heenkijkend waar Klaasje nu weer naartoe gerend is. Je bent maar wat blij dat je in ieder geval een meisje hebt gekregen en vindt het ook daadwerkelijk sneu voor een jongensmoeder dat ze niet urenlang zal gaan shoppen en nagels lakken met dochterlief en tzt het droomhuwelijk met prinsessen trouwjurk kan gaan voorbereiden. Jaloers zijn we ook wel een beetje als jongensmoeder, maar voor een vierde gaan? Nee, dank u. ballet 12 Eerste positie, hop-hop Als je kleine meisje niet kiest voor ballerina met bijpassende tutu en spitzen dan moet het haast wel een paardencap met ruiterlaarzen worden. Een van deze twee sporten doet zijn intrede en wordt dan ook met verve uitgevoerd. Vol opperste concentratie wordt er gewerkt aan de vervolmaking van de pliés, pirouet en arabesque. Of draf, galop en dressuur, huuuuh. zenmeisje 13 Zengirl: Macramé, glitters en Caran dache Een jongensmoeder weet niet waar ik het over heb, en ikzelf moest ook even hard inlezen, maar met dochters kun je dus uren en uren knutselen, kneden, tekenen, haken, breien en punniken. Het liefst rukt ze een pak Caran dache met tachtig verschillende kleuren aquarelpotloden aan om de allermooiste tye&dye stijl tekeningen te maken van prinsessen in kastelen en Barbies op witte paarden. En rustig dat het is. Heel zen. Jaloersmakend zen.
Alleen punt 9-10en 13 komen aardig overeen....... Ze kan enorm drama maken en dan lekker doorslaan met uitroepen als "als ik nu niets te eten krijg ga ik doooooooood" of als ze hard aan het huilen is "ik kan ècht nooit meer stoppen met huileeeeeeeeen" Ik hoor zeer regelmatig mezelf terug...... Maar ze kan ook heerlijk zenn zijn en zich uren vermaken met knippen, plakken en kleuren. Wacht even, ik was punt 6 vergeten....... Ze heeft papa zo om haar vingers......
Leuk en grappig! Alleen punt 11 herken ik niet, allesbehalve jaloers, ben juist ontzettend blij met mijn mannengezin straks ;D
Houden meisjes van roze? Dat meen je toch niet? Dat heeft inderdaad niemand mij ooit verteld! Dit artikel verrijkt mijn leven! ♥ Stel je voor dat ik nóóit geweten had dat meisjes van roze houden! Hoera voor Famme.nl!
Ben ik de enige die absoluut niet zo was toen ik opgroeide? Roze? Nee bedankt. Hakjes en lakjes en paardrijden? Nee. Haha. Vraag me af hoe mijn meisje zal worden, wel kan ze papa al heeeeeel goed om haar vingertje binden
Ik ben geen meisje dus ): Bedankt, famme.nl. En bedankt, Shadixxx, dat je het me nog extra duidelijk moest maken! Papa heeft ook de zwangerschap gedaan en de bevalling
4 en 6 kan ik me wel in vinden maar de rest eigenlijk totaal niet. Mijn dochter zegt de ene dag dat ze graag een jongen wil worden als ze groot is en de volgende dag is haar liefste wens prinses te worden en te trouwen.
Arm kind! Misschien was jouw moeder dan ook wel zo'n arme 'jongensmama' die jaloers was op al die andere 'meisjesmama's' die wél echte dochters hadden. Sneu..
Nu heeft mijn moeder me nooit opgevoed Maar ja ): Oma moest vast zachtjes jammeren "Had het net zo goed een jongen kunnen zijn..!!"
Kwam ook helemaal niet zo over hoor Dat m'n oma zat te jammeren dat ik net zo goed een jongen kon zijn was uiteraard ook maar een grapje
Hier alleen 4/6 , 8 en 10 Ik ben gezegend met een jongen en een meid . Zindelijkheid klopt hier zeker ( dochter 23 mnd dag en nacht droog, zoon overdag 3 en nacht bijna 4). Tekenen klopt ook ( zoon begint nu binnen de lijntje te kleuren met bijna 5 en tekenen is nog abrakadabra terwijl dochter op die leeftijd complete schilderijen maakte ) Ze hebben bijde zo hun leuke en minder leuke eigenschappen . Zo is dochter erg ongeduldig, kattig maar ook een doorzetter en erg sociaal. Zoontje is een echte mamaboy en erg knuffelig, terughoudend en heeft heel wel geduld. Zit iets tegen zou dochter gillen, drammen tot het lukt terwijl zoontje zoiets heeft van daag zoek het uit
Conclusie: ik ben geen meisje .... En ik ben dolblij met mijn zoon! Mijn grote lieve zachte knuffelbeer! Ik ben dol op ravotten, vies worden en voetballen. Ik heb geen panty's, make-up, hakken en sieraden. Niet eens een handtas, haha! Ik heb wel een tijd lang haar gehad, maar verder dan een paardenstaart kwam ik niet. Over paarden gesproken; daar hield ik dan wel weer van. Als ik een meisje had gekregen was het vast ook geen tuttige prinses geweest. En ik háát roze!!!
Hoewel ik zelf vroeger ook geen meisje-meisje was, zijn mijn dochters dat toch écht wel! Op en top....en ik word er in mee gezogen! Word steeds meer meisje-meisje
Hahaha ik hier idem ditto! Enne weet even niet meer welk nummertje het was, maar ze wikkelt niet alleen papa om d'r kleine vingertje, nee deze mama bezwijkt ook voor het scheef gehouden hoofdje met de knipperende oogjes en het Überlieve lachje!
Zelf meisje meisje en mijn dochter is het ook helemaal. Ongeveer alles klopt wel enigszins, heeeeeeeerlijk