Help! Onze glijbaan is statisch!! Hoe kan ik dit statische verminderen??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

We hebben sinds kort een plastic glijbaan van Little Tikes. Maar hij is ontzettend statisch!! Heel erg vervelend! Want elke keer als ik ons dochtertje help bij het glijden en ik haar aanraak, krijg ik elke keer een statische schok. En niet zo'n klein beetje ook! :x

Wie weet hoe je dit statische kunt verminderen??

Groetjes,
    Hanna

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik weet het niet, hier hetzelfde probleem maar wij maken er maar een dolletje van...

Het is vooral met iets warmer weerdat het statisch is idd

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm even mailtje naar little tikes? :)

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik zie nu net het voglende ergens op internet staan:

Als u de glijbaan met water en een eenvoudig sopje afneemt ontstaat er door het gebruikte zeepsop een dun filmpje, waardoor het statische zal verdwijnen. Mocht het nu na een tijdje weer optreden, herhaalt u dit dan.

Nou, dat wordt dan een schone glijbaan hiero! Ik ga het binnenkort maar eens proberen!

5. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Wat je eventueel ook zou kunnen doen is eerst zelf je been tegen de glijbaan aanzetten voordat je je kleine aanraakt. Hier ook een glijbaan van little tikes en die kleintjes kregen ook telkens een opdonder als ik ze hielp. Tegenwoordig zet ik zelf eerst mn been tegen de glijbaan (en laat hem ook staan dan) en dan pas pak ik de kindjes vast. Tot op heden gaat het iedere keer nog goed.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook problemen mee en tot nu toe vanalles geprobeerd, maar niets werkt echt goed. Dochter houdt dus haren die recht overeind staan en iedere keer een kleine schok bij het landen ;)

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    O dat is hier ook! Gewoon eng om ze beet te pakken als ze naar beneden glijden..;) Krijg idd een gigantische schok. Wij maken de glijbaan glad met autowax en dan is het wel een poosje weg trouwens! Maar het komt toch weer terug, vooral met warm weer.

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Het ligt dus niet aan mij maar aan de glijbaan! Hier ook altijd van die fijne schokken.... Ga dat met het sop maar eens proberen eerst...

9. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Bij ballorig hebben ze dat ook.... grrrrrrrr om gek van te worden.
    Moeten ze dus meer schoonmaken ;)

Deel Deze Pagina