help! onze hond verhaart zo erg!!

Discussie in 'De lounge' gestart door bezigbijtje, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, die schapenvetblokjes zijn van Biofood en heten 'schapenvetbonbons' (haha, en lust je hond het niet, dan kun je ze altijd nog aan je schoonmoeder voeren als ze op bezoek komt...lekker bonbonnetje bij de koffie?:D).
    Van Biofood of Beaphar en verder nog wel wat merken verkopen ze ook zalmolie. Ik gebruik het ook regelmatig voor de kat.
    Onze hond eet vers, dat maakte weinig uit met verharen, het was en bleef heel erg. Tijdens de rui gaan borstelen tot er geen losse haren meer uitkomen. Ja, dat heb ik wel eens vaker gehoord, maar dan mag ik geloof ik 2 uur achter elkaar borstelen per dag, tenminste, toen ze zo vreselijk verhaarde. Hier geen succes.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Je hebt schapenvet van verschillende merken, met of zonder zeewier of knoflook bijvorrbeeld. Ligt er net aan welk merk ze bij jullie verkopen. Die druppels die je ook hebt heet Laveta als ik het goed heb. En de furminator moet je idd niet elke dag gebruiken maar geloof me als je het bij houd is dat dus ook helemaal niet meer nodig!!!!! ;)

3. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    het is een jack russel... 2.5 jaar;)

ik zal morgen eens naar de dierenwinkel gaan, tnx alvast meiden!

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

dit is onzin, heb zelf ook een mopshond en ze haart echt maar 2x per jaar.. is gewoon een kwestie van de vacht met rust laten en in de rui periode alle dode haren eruit halen.. misschien dat het 3 rui periodes duurt ligt eraan hoelang de hond al een verkeerde vachtverzorging heeft gehad, maar het werkt zeker weten

maarja maakt ook allemaal niet uit, mensen kiezen toch altijd de makkelijkste "oplossing".. dus kan goede raad geven wat ik wil, mensen hebben gewoon geen zin om fatsoendelijk te borstelen !

Deel Deze Pagina