Heeey meiden, Wij willen graag wat infoo over het besnijden bij een jongetje. Wij overwegen dit i.v.m. hygiëne niet i.v.m. geloof! (zeg dit er even bij zo komen er hopelijk geen discussie's) Zijn er meer mensen dit dit hebben gedaan uit Hygiëne? Hoe gaat dat precies...enz enz! Ik hoor/merk t wel! Groetjes!
is dit niet een officieel verboden medische ingreep zolang het niet strikt medisch noodzakelijk is??? edit: even gegoogled, voor meisjes is t ten strengste verboden maar kan er niet helemaal achter komen of het voor jongens mag om hygiene, het word in igg wel beschreven als reden van de ingreep...
Wat ik weet is dat een besnijdenis gewoon mag, maar wordt alleen als het een medische grond heeft vergoed door de verzekeringsmaatschappij.
@ Bapsie Het is toch ook niet verboden als men het wilt laten doen vanwege geloofsredenen? Dat is toch ook niet strikt medisch noodzakelijk..... Een besnijdenis bij jongens/mannen is gewoon toegestaan, maar wordt normaal gesproken inderdaad alleen vergoed als er een medische grond voor is. Behalve dan als je er aanvullend verzekerd voor bent. Het is een korte ingreep, mijn zoontje werd onder een korte narcose gebracht en ik mocht er zelf bij blijven. Kort na de ingreep werd hij weer wakker en zijn we na een half uurtje naar huis gegaan. Ik kreeg een recept mee voor een verdovende/pijnstillende gel en eigenlijk heeft hij er zelf helemaal geen last van gehad.
Brr besnijden.Ik vind het zielig voor een kindje om dit te doen. Laat hem dat zelf beslissen als hij ouder is!
Niet uit Hygiene,maar door een medische oorzaak. Hij is geopereerd vlak voor zijn 1e verjaardag. Heeft na de operatie heel veel complicatie's gehad.....shock.....meerdere ontstekingen... 4 AB kuren gehad om te herstellen......trauma....... Nu bijna 7 jaar en heel erg getraumatiseerd om het feit dat zijn kleine broertje een hele piemel heeft en hij een halve. (Geen aanval,maar deel alleen mijn ervaring)
Als het alleen om hygiënische redenen is, zou ik die keus aan hem zelf geven of hij dat wil of niet... dus wachten tot hij oud genoeg is! Het kan inderdaad nooit meer ongedaan gemaakt worden, en stel nou dat hij er op latere leeftijd helemaal niet blij mee is?
Mijn zoon zit op zwemles en wil echt thuis al zijn zwembroek aan. Hij vind het vervelend als andere jongens zijn piep zien. Al die jongens hebben een andere piemel mama:zegt hij dan. Ik zeg altijd:"Jij hebt een speciale" Maar toch,hij vind het moeilijk
nee ik zie het nut ervan ook niet in. je hebt niet voor niets een voorhuid. laat hem later gewoon leren hoe die de boel schoon moet houden. als het hygienischer was of weet ik veel werden jongens wel zonder voorhuid geboren lijkt me
Mijn neefje(inmiddels bijna 15) is toen hij een jaar of 2/3 was besneden. Voornamelijk omdat zijn voorhuidje veel te strak zat. Bij hem heeft het geen complicaties opgeleverd en hij heeft er ook geen trauma's aan over gehouden. succes meid!
Hoi wwndyy, Kijk anders eens op deze site: http://www.besnijdeniscentrum.nl/ daar kun je heel veel informatie en adressen van besnijdeniscentra vinden! Wij hebben zelf een dochter, maar als het een jongetje was geweest zouden we hem ook besneden hebben. Dit vanuit geloofsovertuiging. Succes
Het lijkt mij niet nodig als je je zoontje gewoon aanleert goed zijn piemel te wassen tijdens het douchen. Voorhuidje naar achter, even afspoelen en klaar. Kleine moeite lijkt mij en dan kan je je kind zelf vrij laten in de keuze
Mijn zus heeft mijn neefje laten besnijden (wel vanwege geloof) en het was niet verboden ofzo hoor. Zij moest het alleen wel zelf betalen omdat haar verzekering het niet vergoedde.
naaa jaaaah, hoezo arm kindje?? er zijn miljoenen mannen op deze wereld besneden en hebben er niks van geleden hoor.
Ik vind het toch altijd wel apart dat mensen dit willen doen ivm hygiëne.Je kan jezelf/je kind toch gewoon wassen.Ik zou hem later zelf laten kiezen.
nouja? waarom neit? Uit hygiënisch oogpunt? je kunt tcoh ook in bad gaan? Je kindje verminken vind ik het, het is een operatie!!!! Dat mag ook niet onderschat worden. Kom op zeg... eerlijk waar ik kan er met mijn verstand niet bij als het niet om een medische indicatie gaat! Laat je kindje lekker later zelf bepalen wat ie wil, en idd misschien houd je kind er een trauma aan over of gaat er iets helemaal verkeerd met de narcose.... Je verliest je kindje of misschien gebeurd er wel iets anders en dan zeggen: ja maja ik wilde dat het besneden werd en tja dat risico....