Hoi Meiden, Ik heb een vraagje, Zowel mijn oma en mijn moeder waren beide "no starters" zoals ze dat in Canada noemen. Ik weet niet hoe dat hier heet haha. Het houdt dus in dat de bevalling niet natuurlijk op gang kwam en dat hun dus geholpen moesten worden d.m.v. inleiden. Nu ben ik erg benieuwd wiens (voor) ouders dit ook hebben gehad en zelf wel en of juist niet natuurlijk zijn bevallen. Kortom soort van kans berekening of het natuurlijk gaat gebeuren bij mij of dat ik ook nog 3 weken moet wachten voor ik de kleine man mag gaan bewonderen Ik weet natuurlijk dat het niets hoeft te zeggen en dat de kans gewoon bestaat dat de kleien vanzelf komt, maar ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaring. Liefs,
ja daar laten ze je ook niet doorlopen toch? hier krijgt je kindje de kans tot 42 weken. ik ben op de dag af met 42 weken spontaan bevallen. en ben zo blij dat ik niet ingeleid hoefde te worden had ik bij de eerste wel en dat was veelste heftig
hihi wat een leuke term zeg... Mijn moeder was een dus een no starter... Ze is ingeleid met 37 weken....38 weken....39 weken wou ze niet meer.....40 weken nog een keertje proberen....41 weken had ze het gehad en vervloekte ze de dokter en zijn infuus.....en 42 weken nog eens proberen omdat ze hem er anders uit gingen snijden (mijn broer) en toen is die toch maar gekomen....na 4 dagen!! Mams was zo boos geworden dat de gyn denk niet meer durfde te zeggen dat ze de baby eigenlijk eruit wilden hebben.... Daarom zo lang door laten lopen...(ze had wel al 4 dagen weeen, voorheen dus helemaal niet!) Bij mij maar 2 keer ingeleid...40 weken en 41 weken...ik kwam met bijna 42 weken uit mezelf ..... HIer gelukkig niet zo....mijn dochter kwam met 40+5 vanzelf! Zoontje is gehaald vanwege hoge bloeddruk...inleiden met 37w3d...ging goed, maar na 2 dagen is hij gehaald met spoedkeizersnede ivm wegvallen hartslag.
@antares Dus het is mogelijk dat hij gewoon uit zichzelf komt haha. Ik was gister bij mijn oma en omdat ze bij haar eerste zwangerschap niet wisten dat ze een no starter was en de technologie nog niet zo ver was dat ze konden berekenen hoever iemand exact was is haar eerste kindje levenloos ter wereld gekomen. Zij maakt zich dus erg veel zorgen om mijn kindje terwijl je tegenwoordig natuurlijk veel beter begeleid word en de kans dat je kindje om deze rede levenloos ter wereld komt verwaarloosbaar is. Mijn moeder is na twee weken overtijd van mij ingeleid, helaas kon ik niet tegen de weeën opwekkers en ben ik toen tijdens de geboorte ook bijna overleden (hartstilstand) Om deze rede laten ze me gelukkig ook niet verder doorlopen als 41 weken maar ik hoop zo ontzettend dat hij vanzelf komt! Fijn te horen dat dit bij jou wel het geval was Wel heftige bevalling van je zoontje zeg! 2 dagen aan het bevallen geweest en dan toch een ks. Maargoed gelukkig is die optie er tegenwoordig en kunnen ze ingrijpen als het niet goed gaat Bedankt voor jullie reactie!
ik geloof niet zo in nostarters... het ene kind komt eerder als het andere. het komt wanneer het er klaar voor is. en zoals mn moeder altijd zei: er is er nog nooit 1 blijven zitten... de natuur zit echt wel goed in elkaar...tegenwoordig wordt er om het minste geringste ingeleid. ik geloof niet dat dat goed is voor je lichaam en het kind
Ik ben het er helemaal mee eens dat het ten alle tijde het beste is als de natuur zijn werk doet. Echter vind ik wel dat er omstandigheden zijn waardoor het toch verstandig is om in te leiden. bijvoorbeeld wanneer de moeder zwangerschapsvergiftiging heeft en heel erg ziek is etc. Soms gaat het ook niet goed met het kindje en zijn de kansen buiten de baarmoeder beter. Het is dus niet een begrip dat voor alle opgaat vind ik . In het geval van mijn oma, zij had een doodgeboren kindje omdat de bevalling niet op gang gekomen was. Is dat dan ook beter voor het kindje/moeder??? Als ze toen eerde hadden ingegrepen had ik nu een oom gehad en mijn moeder een broer en had mijn oma haar zoontje niet hoeven te begraven. Sorry ik vind het heel kort door de bocht.