Heb ik dan medische indicatie?

Discussion in 'De bevalling' started by Maxellera, Aug 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,092
    82
    48
    NL
    Hallo dames,

Ik zit een beetje met een vraag. Mijn moeder staat er op dat wanneer ik ga bevallen ik in het ziekenhuis ga bevallen. Het zit namelijk zo:

Ik ben half Russisch, dus mijn oma en mijn moeder hebben allebei alle bevalling daar gehad,
    Mijn oma (dus moeders moeder) heeft twee gecompliceerde bevallingen gehad, de eerste bevalling zat de navelstreng om de nek van mijn oom en de tweede bevalling moest mijn moeder met tang gehaald worden.

Mijn moeder heeft ook moeilijke zwangerschappen en bevallingen gehad, tijdens de zwangerschappen heeft ze vocht vast gehouden en problemen met haar nieren gehad. Tijdens haar eerste bevalling was haar bloeddruk zo hoog dat mijn zus gehaald moest worden met een tang en mijn moeder was onder narcose. Tijdens de tweede bevalling zat bij mijn zus de navelstreng om haar nek en moest er een spoed keizersnede gebeuren. En toen ze zwanger was van mij kreeg ze zwangerschapsvergiftiging en werd ik er ook via keizersnede ongeveer 4 weken te vroeg uit gehaald.

Ik ben nu dus heel bang dat er ook iets gaat gebeuren tijdens mijn zwangerschap of bevalling, maar ik weet niet of dit iets genetisch kan zijn of dat ik een medische indicatie heb? Ook aangezien het in Rusland was gebeurd heb ik verder geen papieren of zoiets die ik kan geven aan het ziekenhuis..
    Wat denken jullie?

2. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    2,231
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat de vk dat beslist aan de hand van het verloop van jouw zwangerschap.. als geen complicaties zijn tijdens de zwangerschap zal er ook geen reden zijn voor een medische indicatie..

je kunt dit altijd bespreekbaar maken natuurlijk bij je vk..

Succes! :d

3. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik denk niet dat dit redenen zijn voor een medische indicatie.
    Navelstrengen om de nek en tangvelossingen kunnen altijd voorkomen, hier zit dan (meestal) geen genetische achtergrond in.

Ik zou wel je angst kenbaar maken aan je vk.

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Lijkt me idd niet dat je een medische indicatie hebt, maar als je in het ziekenhuis wil bevallen kan dat in Nederland gewoon, alleen moet je dan een eigen bijdrage betalen. Vrij logisch want er zijn genoeg vrouwen die graag thuis zouden willen bevallen maar het niet kunnen ivm een echte medische indicatie.

5. linde90

linde90 Niet meer actief

inderdaad Roxyroxx.
    Ik zou het wel willen(maar niet meer durven ;) )

6. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,092
    82
    48
    NL
    Ok, bedankt allemaal :). Er is inderdaad volgens mij niks genetisch aan, maar het maakt me wel een beetje bang omdat ik dan het idee krijgt dat er bij mij 'ook' iets mis zal gaan.
    Maar gewoon laten weten is een goed idee en dan sowieso in het ziekenhuis voor áls er toch iets mis zal gaan.

7. jessyd

jessyd Bekend lid

May 20, 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    lijkt me niet dat je medisch bent.
    wel leuk een mede russin op het forum:)

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Je kunt toch gewoon ervoor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen? Dat wil ik ook graag. Wil absoluut niet thuis.
    Alleen zonder medische indicatie moet je het wel zelf betalen. De kosten voor een poliklinische bevalling kun je opzoeken. Zijn niet ontzettend hoog hoor.
    Trouwens, als je om een ruggenprik vraagt, is je bevalling volgens mij meteen medisch en wordt het wel allemaal vergoed. Dacht ik tenminste ergens te hebben gelezen.

9. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

Feb 2, 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk inderdaad ook niet dat de voorgeschiedenis van je moeder en oma een medische indicatie geeft.

Je kunt natuurlijk wel poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. Veel aanvullende zorgverzekeringen vergoeden dit trouwens gedeeltelijk of volledig. Aangezien je nog niet zwanger bent (toch?) is het handig om in december eens goed naar je verzekering te kijken en eventueel over te stappen naar een verzekeraar met goede voorwaarden voor zwangerschap en bevalling.

Je kunt het tegen die tijd gewoon met de verloskundige bespreken.

10. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,092
    82
    48
    NL
    Ok bedankt iedereen :). Ik zal me gaan informeren! Ik was inderdaad sowieso al van plan om te bevallen in het ziekenhuis om mezelf ook een beetje gerust te stellen dat alles in de buurt is, maar vroeg het me gewoon af ;). Ik ben nog niet zwanger ja, nog eventjes wachten helaas, maar wel alles al een beetje aan het bekijken en mijn opties aan het afwegen ;).
    jessyd, dus ook Russisch? :D Waar vandaan ;)?

11. jessyd

jessyd Bekend lid

May 20, 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    100% russin ik kom zelf uit novosibirsk

12. pricil

pricil Actief lid

Dec 30, 2011
    191
    0
    0
    Omdat je moeder dit allemaal heeft gehad snap ik wel de angst, mijn moeder heeft ook hele hoge bloeddruk gehad hierdoor zwangerschapsvergiftiging ging zo slecht met de baby dat die moest worden gehaald en uiteindelijk ook met 6 maand door te vroeg geboren niet volgroeit enzv is overleden.

Bij mijn zus onder strenge controle, weer verhoogde bloeddruk hebben ze de bevalling opgewekt. mijn moeder kon niet natuurlijk bevallen bekken waren te nauw. Toch spoed keizersnee geworden.

Mijn broertje en ik zijn gewoon met een geplande keizersnee gekomen. bij beiden had ze weer een verhoogde bloeddruk.

Mijn zus heeft van de eerst op het eind een verhoogde bloeddruk gehad maar gewoon bevallen van een gezonde dochter, bij de tweede niks aan de hand tijdens de zwangerschap wel draaide ze tijdens de bevalling dit was voor mijn zus niet prettig maar kan iedereen overkomen, een gezonde dochter.

Nu ben ik zelf zwanger en heb vanaf het begin wel een verhoogde bloeddruk. door de achter grond van mijn moeder wordt ik heel goed in de gaten gehouden.

Ik wil zelf graag poliklinisch bevallen, als je even je ziekenfonds belt krijg je te horen of je een deel zelf moet betalen of dat hun alles vergoeden. die van mij vergoeden het 100% dus geen eigen kosten.. terwijl het niet met een medische indicatie is

Share This Page