Help, onze poes zit onder de lampen olie.

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaatje85, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo !

Even een vraagje, wij hebben een poes met epelepsie, en nu heeft ze vanmiddag een aanval gehad. Boven op de koelkast, en is vervolgens via het vensterbank op de grond gevallen. ( samen met een houder vol lampenolie )

Nu ruiken we net aan haar en zit ze dus onder de lampen olie.
    Mijn vraag aan jullie.

Hoe schadelijk is het als ze dit oplikt? En hoe krijg ik haar het beste schoon. Kan ik gewoon afwasmiddel gebruiken?

Ze gaat een bad niet fijn vinden,maar moet haar toch ontvetten lijkt mij.

Volgens mijn vriend is ze hartstikke stoned van de lampenolie :rolleyes:

2. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

hoi ben even aan het meedenken, heb je geen teershampo voor je hond?

Succes!

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ehhhhh helemaal kaal scheren? 8)

Ik zou dr gewoon in shampoo wassen en onder de douche kop doen, (met handschoenen oid aan).

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee, heb helemaal geen hondenshampoo in huis. De hond gaat eigenlijk nooit onder de douche, alleen als hij in een hele vieze moddersloot is geweest en dan haal ik de shampoo bij mijn schoonmoeder

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou haar gewoon met shampoo wassen dat kan geen kwaad.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ok dan gaan we dat maar proberen. Arm beest.

7. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ooh wat zielig (dat ie van de koelkast is gevallen :(

Ik zou de poes gewoon wassen met shampoo. We wassen onze katten ook af en toen. 1 iemand houd de kat vast en de andere wast. Goed de shampoo inwrijven en goed uitspoellen.

8. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ahhh zielig.... :(

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Anders misschien met gewoon afwasmiddel? Dat ontvet ook goed!

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Heb je geen Dreft in huis? Dat gebruiken ze toch ook bij vogels die onder de olie zitten na een olieramp?

Och arm... ik vind het zo zielig...

Laat je ons weten hoe het afloopt?

Groetjes,
    Josien

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou de kat ook wassen met shampoo of eerst even de dierenarts bellen om te vragen wat je het beste kunt doen. Het lijkt me niet goed als ze dat oplikt.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dacht idd ook aan dreft, ontvet wel goed.
    Ze is net door het kattenluik naar buiten ontsnapt,dus hoop dat wat frisse lucht haar goed doet.

Ze is al vaker van de koelkast afgestuiterd, maar als het goed is voelt ze dat gelukkig niet. Is echt heel zielig om te zien.

Ik hou jullie op de hoogte.

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ja daarom dacht ik ook aan Dreft. Ontvet toch beter dan een gewone shampoo denk ik...

Wij hadden ooit een hond met epilepsie. Maar ik blijf het zielig vinden. Hij was dan ook echt van de wereld. Ik hoop dat de frisse lucht je beessie goed doet...

Groetjes,
    Josien

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    lampolie is absoluut schadelijk het is heel giftig voor katten! ik zou dan ook zeker even bellen naar een dierenarts die weekenddienst heeft voor advies, dit is niet een situatie om zelf vanalles uit te gaan proberen!

15. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    je kan een kat niet zomaar wassen met een willekeurig goed ontvettend middel, ajax bijvoorbeeld is heel giftig voor katten, en als je niet zeker weet dat dreft niet giftig is, zou ik dat zeker niet uitproberen.
    gewone shampoo ontvet denk ik niet goed genoeg, en de parfum e.d. kunnen ze enorme huidproblemen van krijgen

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Jalea: ik denk dat als ze het gebruiken om vogels schoon te maken na een olieramp dat het niet giftig is hoor :( ;)...

Groetjes,
    Josien

17. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    dat kan best zijn josien, het lijkt me handig als je dat zeker weet! een vriend heeft z'n kat ook gewassen met dreft en die was vervolgens heel wat euries verder aan dierenartskosten omdat het arme dier een vreselijke huid ervan gekregen had tot bloedens toe, ondanks goed uitspoelen.
    er moet vast iets beters te vinden zijn dan dreft

chocolade is voor ons mensen ook een lekker snoepje en voor een hond dodelijk! (ja dat lees je goed...)

't lijkt me als je in een situatie zit met zoiets giftigs als lampolie dat je direct de dierenarts belt voor advies

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ben ik weer.
    Jalea zal hier vast niet blij mee zijn,maar ik heb haar net gewassen, met een HEEL KLEIN BEETJE afwasmiddel.

Heb haar daarna goed afgedroogd en heb haar in mijn slaapkamer gelegd, in een mandje met een lekker warm fleece deken. Ze begon zichzelf droog te likken,dus hou haar vanacht in de slaapkamer om te kijken hoe het met haar gaat.
    Als we het ook maar een beetje niet vertrouwens bellen we de dierenarts.
    Ze was trouwens al een stuk fitter toen ze van buiten kwam.

We hebben met onze huisdieren wel vaker kleine dingentjes, en hebben dit tot nu toe ( op een gebroken poot na ) altijd met huismiddeltjes op kunnen lossen.

Ik hou jullie op de hoogte.

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik hoop dat het goed met haar gaat meid... Hou haar maar lekker warm en goed in de gaten.

Sterkte!
    Josien

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja warm en droog vond ik ook erg belangrijk,daarom heb ik haar opgesloten in de slaapkamer en de verwarming aan ( wel een roostertje open voor ventilatie) maar als ik haar beneden hou dan is er een kans dat ze door het kattenluik schiet en het is buiten KOUD !

Ga zo nog even bij haar kijken.

Deel Deze Pagina