sinds vanmorgen toen ik opstond zit mijn oor dicht. erg irritant. hoe kan dit zomaar ineens? en hoe gaat het weer weg? iemand een idee?
Heb ik twee a drie weken geleden ook gehad. Kwam van het zwemmen; 4 dagen afgewacht. Toen de huisarts gebeld en die heeft m uitgespoten. Nu nergens meer last van.. Wel moet je eerst met olie druppelen in je oor!
ik heb gisteren wel gezwommen, maar ik had er pas vanmorgen last van. dus lijkt me niet dat het van het zwemmenb komt toch?
Dan zit er waarschijnlijk een prop in je oor, dat kan uit zichzelf ontstaan door oorsmeer. Even een afspraak maken bij de huisarts, dan kan je oor uitgespoten worden. Drie dagen van tevoren beginnen met een paar keer daags olie in je oor druppelen. Daardoor wordt het zacht van binnen, anders lukt het uitspuiten niet.
Door zwemmen kan het komen. Ik heb er veel last van. Mijn HA spoelde het altijd uit met water, maar dat hielp niet echt. Ik heb toen een verwijzing gevraagd naar de KNO en daar kan ik nu steeds terecht als het weer zo ver is. Hij zuigt dan met een klein zuigertje alles weg en dan moet ik een week druppeltjes gebruiken. Ik mag geen water in mijn oor krijgen, zelfs niet met douchen anders heb ik het heel snel weer. Erg vervelend. Beterschap ! Groetjes, Nikki F
Ik had het laatst ook. Na een week was 't nog niet over, maar mijn oor was gewoon schoon zei de dokterassistente. Toen moet ik neusspray gebruiken en diezelfde avond ging ie eindelijk open!
neusspray heb ik ookal geprobeerd, maar dat doe ik toch liever niet ivm zwangerschap. als ik s'nachts op dat dichte oor slaap, dan is ie smorgens open. als ik dan opsta gaat ie langzaam weer dichtzitten. nu hoor ik een hoge pieptoon (dezelfde als dat je in een kroeg bij de speakers hebt gestaan zeg maar.) als er een propje in zou zitten, dan gaat ie snachts toch niet open en overdag weer dicht?