Hallo dames, Ik heb een urinetest ondergaan, en kreeg de uitslag telefonisch terug. Nou was mijn verbinding niet zo heel goed, en het enige wat ik heb meegekregen. Is dat er niets ernstigs aan de hand zou zijn, maar dat er 'spit?' in mijn urine gevonden zou zijn. En ik daar medicatie voor krijg. De uitslag was overigens in het Engels. Mijn volgende afspraak is pas over 1 maand, en kan nu ook niet bellen ivm weekend. Als ik ga 'googledokteren' kom ik uit op verhoogde kans op pre-eclampsie. Wie weet meer over die 'spit'? Thanks ladies! Greetz BeingMommy
Spit staat dan gelijk aan eiwit begrijp ik..... eiwitten kan je ook in je urine hebben als je blaasontsteking hebt.... bij pre-eclampsie heb je OOK vaak een verhoogde bloeddruk.... Heb wel eens eiwit in mn urine gehad bij eerste zwangerschap, maar had geen hoge bloeddruk, moest toen gaan testen op blaasontsteking...... Heb je een hoge bloeddruk? denk als je echt pre-eclamsie zou hebben of een verhoogde kans, dat ze je wel eerder op controle zouden willen hebben hoor!!!
Wat ben ik blij met jou reactie. Ik dacht inderdaad ook aan eiwitten, maar ja zeker weten doe je nooit zonder oordeel van de dokter. En inderdaad wat je zegt, denk met een verhoogde kans op zoiets dat ze me wel eerder op onderzoek hadden willen hebben. Krijg overmorgen ook de uitslag van bloedtest terug. Nee heb geen verhoogde bloeddruk, hier vroeg ik meteen naar. En ze gaf aan dat deze normaal was.
Ja denk dat spit inderdaad staat voor eiwit in je urine... Staat idd niet los van pre-eclampsie of HELLP...maar euhm dan moet je ook hoge bloeddruk hebben en nog veel meer andere kwaaltjes. hier ook op de laatste weken eiwitten in urine en hoge bloeddruk...verdere testen wezen aan niets aan de hand...gewoon lichte blaasontsteking (later met bevallen ook al gedachte omdat ik hoge koorts had de hele bevalling) vermoeden ze......maar zeker weten is het nog steeds niet. Als je je echt zorgen maakt dan gewoon nogmaals naar ja arts of VK toe gaan....maar ik denk als ze zeggen geen probleem dat het wel los zal lopen hoor!
Dat van die bloeddruk is niet waar.... In Sommige gevallen is het niet zo dat je een verhoogde bloeddruk krijgt... Nicht van mij heeft het ook gehad en GEEN verhoogde bloeddruk, maar idd wel andere klachten als extreme hoofdpijnen, extreme misselijkheid en braken etc