HELP oorpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mootjen, 13 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    hallo

ik ben nu zo'n 5 weken zwanger en heb sinds vanmorgen vreselijke oorpijn. Ik wordt er gek en moe van. nu heb ik dit wel vaker en neem dan zo'n neusspray met zoutoplossing en dit helpt meestal wel na een paar dagen. Nu is mijn vraag, mag ik dit gebruiken tijdens mijn zwangerschap?

alvast bedankt!
    groetjes

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

zeezoutoplossing mag wel, maar gewone otrivin zou ik liever niet doen

3. Niet meer actief

Ik heb vroeger heel veel oorpijn gehad en wat helpt is de kant van het oor dat pijn doet op een kussen leggen en er tegen aan houden zodat het lekker warm word. Dat zijn een van de weinige dingen die me een beetje van de pijn afhielpen want paracetamol helpt vaak ook niet voor oorpijn.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Stomen helpt misschien ook wel, dat houd je buisen en holtes lekker open.

5. wolly

wolly Niet meer actief

Mijn moeder deed het altijd bij ons als we oorpijn hadden een druppeltje warme slaolie in het oor en dan even heen en weer bewegen met je vinger tegen je oor, niet in je oor met je vinger.
    En het hielp altijd.
    Dat zou ik proberen, hopelijk werkt het bij jou ook.
    En vooral omdat je niet alles mag gebruiken in de zwangerschap en dit mag dan wel ;)

Liefs wolly :)

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je moet idd je neus spuiten, want de oorpijn ontstaat omdat je oor verstopt zit. Gewoon met zoutoplossing mag. En ook lekker stomen. Als je niks doet en afwachten, dan zit je straks met een oorontsteking en dan ben je verder van huis!

7. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    hoi hoi
    bedankt voor jullie tips! gisteren toch maar de weekendarts gebeld want was niet te houden. Mocht zoutoplossing gebruiken en heb ik meteen gehaald bij de weekendapotheek. En nu is het al een stuk minder! ga gewoon nog wat meer van die zoutoplossing potjes inslaan voor dat ik weer een keer in het weekend met oorpijn zit.
    groetjes

8. Niet meer actief

Geen dank hoor, ik hoop dat je er snel vanaf bent oorpijn is echt verschrikkelijk.

Beterschap!

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Je kan het ook gemakkelijk zelf maken, water later koken en afkoelen, beetje zout erin, op een theelepeltje en snuiven maar.... lekker makkelijk als je niks bij de hand heb 's weekends ;)

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Bij de apotheek verkopen ze ook een pot fysiologisch zout, kun je gewoon een navulbaar flesje erbij kopen. Is een stuk goedkoper. Maar water koken met een zooi zout er in (ongeveer een gram op 100 ml water) werkt ook prima

Deel Deze Pagina