Lage bloeddruk - hoe gaan jullie hiermee om?

Discussion in 'Gezondheid' started by Ienieminie, Apr 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Wie heeft er nog meer last van een lage bloeddruk...?
    Gisteravond was die van mij (bij controle VK) 95/50. Erg laag dus.
    Ben ook de hele dag door duizelig en heb soms 't gevoel van mijn stokje te gaan.
    Hoe gaan jullie ermee om?

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ik heb er ook veel last van gehad in het begin (en voor) de zwangerschap. Vanaf ongeveer 22 weken zwangerschap is ie omhoog gegaan (naar 120/70) en ik heb me nog nooit zo lekker gevoeld! Hij is nu voortdurend 120/70 gemiddeld. Ik weet nu wel zeker dat ik er na de zwangerschap (wanneer ie weer gaat dalen waarschijnlijk) toch wel naar laat kijken. Bij mij hielp het wel om regelmatig wat te eten en mijn ijzergehalte goed op peil te houden. Succes!

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Niet! Pfff word dr gek van! Mijn bloeddruk is 100-56 en ook vaak duizelig! Lig bijna de hele dag voor pampus op de bank. Er komt absoluut geen werk uit mn handen.

De vk zei ook, kleine beetjes eten, maar heb het vooral na mn eten. Dan ben ik lichamelijk ineens zo moe en helemaal duizelig... Bleh

4. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Wendy; heb jij nu al verlof? Ik moet nog 3 weekjes werken, maar vind 't soms zo zwaar... Vooral stil zitten op een stoel vind ik moeilijk, heb steeds 't gevoel dat ik er vanaf val.
    Verder gaat 't gelukkig wel, vandaag weer een goede dag. Maar toch, fijn is het niet.

Door die lage bloeddruk ben ik ook nog steeds niet naar zwangerschapsyoga geweest. Als ik thuisben, ben ik zo moe en futloos, dat ik me er niet toe kan zetten...
    En daar baal ik dan weer van, want eigenlijk wil ik wel graag.

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja vanaf week 34. Moest verplicht. Zit al vanaf week 23 thuis met veel harde buiken enz.

Maar ik word er nu helemaal gek van zeg! Pfff... Wat ik ook doe, kleine beetjes eten, word de hele tijd dizzy.

Heb nu al een lakrisal snoepje in mn mond, maar het werkt helemaal niet! (tis niet de eerste die ik eet vandaag) blehhhhhh (zoo even eruit hoor ;) )

6. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ik heb (weer) last van duizelig, flauw vallen en een gigantische vermoeidheid.
    Vandaag bij de VK geweest en ze liet me de metingen ook zien van de hele zwangerschap : bij 8 weken 95\65 (was ik erg moe), bij 13 weken 100/65 (begon ik me beter te voelen), bij 17 weken 120\65 (voelde ik me prima en energiek) en nu is het nog maar 85\60.

Volgens mijn VK is de te lage bovendruk de boosdoener van vermoeidheid en flauw vallen (onderdruk heeft daar niet zo veel invloed op).
    Ik heb de tip gekregen om 5 koppen zoethoutthee per dag te drinken. Zoethout verhoogt de bloeddruk wat, vandaar. Bah bah bah, maar voor het goede doel ga ik het braaf drinken. Het zou fijn zijn als ik niet meer zo belachelijk moe ben en de mist in mijn hoofd optrekt.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nou, ik denk dat ik mn man morgen meteen op pad stuur om zoethoutthee te halen dan!

Inderdaad die moeheid, die er dan bij komt. Heb het gevoel dat ik maar 5 min op mn benen kan staan!

Een rondje rennen helpt zeker niets ;) (kan ik ook niet meer hoor hihi)

8. lillebi

lillebi Actief lid

Feb 21, 2008
    249
    0
    0
    heel herkenbaar, ik heb normaal ook altijd een wat lagere bloedruk maar als ik zwanger ben dan zakt die nog meer, nu ook weer, de hele dag zo weinig fut, het gevoel hebben dat je de hele dag kan slapen, de dokter zegt ook je kan er weinig aan doen als je je heel slapjes voelt een bouillon nemen, dat doe ik nu dus ook, je hebt van die opkikkertjes, die neem ik dan in de middag, een glas want teveel zout innemen is ook niet goed. lage bloeddruk kan geen kwaad maar het is wel super iri, ik moet ook heel erg opletten met overeind komen, als ik gezeten heb of buk etc, dan zie ik echt sterretjes als dat te snel gaat.

9. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Gelukkig zie ik (nog) geen sterretjes... dat lijkt me echt vervelend, Lillebi.

Wendy; al vanaf week 23 thuis... da's ook
    vervelend. Zeker als je weinig fut hebt.

Gelukkig had ik vandaag een redelijk goede dag. Maar wie weet wat het morgen is. Ik word er soms ook een beetje angstig van, bang dat je weer duizelig wordt.
    Morgen ook maar eens zoethout-thee halen dan!

Hebben jullie wel zwangerschapsgym gedaan?

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb dat ook hoor, ben een keer neergegaan in de supermarkt (tijdje terug al) Nu iedere keer als ik in de suup loop, ben ik weer een beetje bang.

Nee doe niet aan zw.schapsgym.

11. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Ook hier lage bloeddruk, 90/60..... Nu is het afgelopen weken best aardig gegaan, maar sinds een week ongeveer elke ochtend tot 10.30 uur duizelig en naar voelen. Ik zit s'morgens standaard aan de drop, bij Jamin kennen ze me al, als ik weer dubbelzoute drop kom halen, maar die komen me ook me strot uit eerlijk gezegd!

Verder mag ik eigenlijk niet klagen :)

12. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Een vriendin van mij had hier ook last van en haar ha had haar geadviseerd om lekker (zoete) drop te gaan eten? Ikzelf vond het maar een raar advies aangezien ik dacht dat dat je juist tijdens je zwangerschap hier voorzichtig mee moet zijn maar goed, haar heef het wel geholpen..

13. BoBam

BoBam Niet meer actief

ik had hier voor dat ik zwanger was ook erg veel last van, ik moest van de dokter drop eten, wel zoute natuurlijk.

14. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Mijn bloeddruk is 80/50, vanmorgen weer door de VK gemeten maar ik heb weinig last.
    Soms als ik lang sta en het warm krijg moet ik even zitten of wat zuurstof maar dat komt niet zo vaak voor. Ik eet wel iedere dag drop omdat hij anders nog lager is.
    Ik ben ook niet moe en futloos is jullie ijzer dan wel goed?

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

@jessy. waarom je er mee op moet passen, is omdat je bloeddruk ervan omhoog kan gaan, maar dat is voor 'ons' alleen maar beter!

Ik heb een mail naar mn vk gestuurd, dat ik juist ná het eten vooral er last van heb (kleine porties, voor het eten ook wel last maar minder) ze is in dr boeken gedoken, maar kon alleen maar iets vinden over munt/citroen inhaleren tegen duizeligheid. Voor de rest snapt ze ook niet waarom ik er ná het eten last van heb.

16. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    @Richa; ik heb verder gelukkig ook niets te klagen. Want verder gaat het allemaal super.
    Maar toch...die bloeddruk....

@Wendy; heel herkenbaar, die angst. Hopelijk gaat het snel over...

17. kristie

kristie Lid

Jan 10, 2008
    7
    0
    0
    Ik heb ook last van een lage bloeddruk en zoute drop eten helpt niet echt. Ik schommel tussen de 80/60 en 100/70, veel moe en duizelig. De huisarts heeft voor de zekerheid mijn oren uitgespoten omdat dat ook met duizeligheid te maken kan hebben. Tijdens het uitspuiten viel ik flauw! :cry: En het hielp niets! :(

Ik heb van een collega een snuifdoosje gekregen uit china, dat helpt wel steeds even tegen de duizeligheid, maar ik weet niet of dat wel gezond is tijdens de zwangerschap.. :rolleyes:

18. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Een snuifdoosje? Ligt er natuurlijk aan welke 'ingredienten' er in zitten... Staat dat er misschien op? En anders eens navragen bij de apotheek.

Hier gaat 't al 3 dagen redelijk goed. Dus da's fijn!
    Maar fijn is 't niet, want ben steeds bang dat het weer terugkomt.

19. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Hoe is 't bij jullie?

Hier gaat het al een week redelijk. Maar dan moet ik wel zeggen dat ik zelf ook wel wat maatregelen heb genomen;
    's morgens vroeg eten (deed ik nooit, heel slecht, weet ik...),
    veel water/vocht drinken,
    tussen de middag kopje bouillon,
    regelmatig een zout dropje.

Maar denk dat vooral dat 's morgens eten EN veel water drinken ervoor gezorgd hebben dat ik me momenteel iig stukken beter voel!

20. lillebi

lillebi Actief lid

Feb 21, 2008
    249
    0
    0
    ik kreeg ook steeds meer last van duizelingen, tijdens werk, te snel bewegen etc, vanochtend bij de VK bloedruk opgenomen en was 85/50 dus vrij laag, nu nog meer zouten proberen binnen te krijgen, extra boullion bv. en idd nog meer drinken.

Share This Page