Lieve allemaal, Na nu een week of 8/9 mijn eigen hartslag in mn rechteroor, drie keer de huisarts en twee neussprays verder maar niks opgeschoten ben ik de wanhoop nabij. Hoe kom ik van dat gesuis in mn oor af?! De huisarts zegt dat t vaker voorkomt tijdena de zwangerschap.. Ik ben nu 25 weken en nog minstens 15 weken een zoem... Help!! Wie weet heeft iemand ervaring. Mijn bloeddruk is trouwens prima en volgens de HA is t geen ontsteking oid. Vorige week werd ik flink verkouden en hoopte ik dat dat t einde zou zijn aan dat rotgeluid. Mn verkoudheid is zowat over maar de zoem is er nog steeds. Als IEMAND een gouden tip heeft stuur ik gebak en een bos bloemen op, ik kan diegene nu al zoenen!!
Ik heb helaas niet de gouden tip want ik heb het zelf al een aantal jaar. Bij mij helpt het wel om altijd de radio of iets van muziek aan te hebben staan. Dat hoeft niet hard te zijn maar gewoon een beetje achtergrondgeluid. Je zou wel langs kunnen gaan bij een beter horen of zo. Misschien dat ze je tijdelijk een ruis onderdrukker kunnen geven.
Helaas ook geen tips. Tijdens vorige zwangerschap continu oorsuizen en nu ook weer. Gek word ik ervan, maar niks helpt. De vorige keer was het meteen na de bevalling weg.
Ik heb helaas ook geen tips. Ik heb wel sinds mijn zwangerschap dat 1 oor een paar keer per dag dichtslaat. Erg vervelend want dan hoor ik mezelf zo hard en de rest zo zacht
Bij mij zit er vocht achter mijn trommelvlies waardoor ik steeds mijn eigen bloed hoor stromen en waardoor ik soms ook slecht hoor. Dit zit bij ons in de familie iedereen krijgt er in zijn puberteit ongeveer last van. Het vocht zit alleen te diep voor buisjes. Bij mij gaat het dus nooit meer weg en het is dus niet ontstaan tijdens mijn zwangerschap.
Aah oke. Ja volgens de HA is aan mn oor zelf niks te zien... Maar als ik mn hoofd op een bep. Manier scheef hou of als ik blaas met mn neus en mobd dicht waardoor mn oren "ploppen" is t weg. Maarja, das ook niet echt een oplossing aangezien ik dan zo een zere nek krijg of niet meer kan slikken... Wat ellendig joh. Ik hoop ECHT dat ik er nog vanaf kom!! Ik kan er af en toe wel om huilen...
Mijn vriend heeft er al jaren last van. Het enige wat helpt is muziek opzetten. Constant! Hopelijk verdwijnt het na je zwangerschap.
Ja, ook daar komt t vaak bovenuit hetis gelukkig af en toe weg maar soms ook weer heel hard. Ik hoop het ook!!
Mijn man heeft ook zoiets. Een soort brom in zijn oor. Als hij met zijn vingers net onder zijn kaak drukt, is het weg. Heel irritant als ij dat zo hoor. Volgens ha is er niks mee aan de hand. Succes!
Het komt bij mij ook boven de muziek uit maar de truc is dat je je dan meer op de muziek focust en niet op de suis in je oor. Ik ben er wel redelijk aan gewend nu maar soms is het wel irritant. Ik hoop voor je dat het straks gewoon weer weg is.
Wat vervelend! Hier weinig tips, ondanks dat ik al jaren tinnitus patiënt ben.. omgevingsgeluid inderdaad omhoog, radio of tv..
Ik had dit ook. Gek werd ik er van. Net alsof klapte mijn oren steeds dicht. Direct na de bevalling was het over.. Sorry, wou dat ik een beter bericht had.
Bij mij is het een paar jaar terug begonnen, een paar jaar voor mijn zwangerschap. Wat mij ontzettend geholpen heeft is een aantal sessies Body Stress Release. Dat is een soort fysiotherapie achtige behandeling waardoor de spanning in je hele lijf loslaat. Na ongeveer 4 a 5 behandelingen is de piep bij mij dusdanig verminderd dat ik het overdag met omgevingsgeluid helemaal niet meer hoor, en wanneer het stil is alleen in de verte als ik mijn aandacht er op richt. Helaas kan oorsuizen heel veel verschillende redenen hebben en kan ik natuurlijk niet nagaan of het voor jou ook zal werken. Wanneer je aanvullend verzekerd bent wordt BSR vaak helemaal of bijna helemaal vergoed dus je zou het kunnen proberen.
Ik heb t ook gehad tijdens mijn zs. T begon ergens halverwege en is na mijn zs zo goed als weggebleven. Behalve als ik heel moe ben of met veel lawaai in aanraking ben geweest dan hoor ik t voor t slapengaan. Hopelijk gaat t weg!