Spierverkrampingen wat aan te doen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sterre01, 3 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Hai dames,
    Ik heb nu al meerdere keren gehad dat de
    Spieren in mn kuiten volledig verkrampen, doen onwijs pijn, worden dik en hard zie ze dan letterlijk. Het doet zooooo zeer, had het vanmorgen weer tijdens opstaan geprobeerd benen te strekken maar dat ging heel moeizaam. (Kon wel huilen zo zeer pff)
    Is er wat tegen te doen? Loop nu rond met mega 'spierpijn' in mn kuiten alsof ik een wedstrijd gevoetbald heb.

2. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Volgens mij kun je met je VK overleggen, extra magnesium zou nog weleens kunnen helpen. Misschien een belletje waard?

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Banaan eten! Hielp bij mij echt.

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Zorgen dat je benen s nachts wat omhoog liggen helpt ook.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Benen iets omhoog tijdens slapen en warm houden met een kruikje snachts. Verder kun je magnesium pillen slikken! Oja en wandelen voordat je naar bed gaat.
    Sommige meiden leggen een blok zeep in een washand aan het voeten eind...schijnt ook te helpen (weet niet hoe, maar t kan geen kwaad)

6. maliro

maliro Niet meer actief

Magnesium!

7. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Denk ook aan voldoende vocht! Ik kreeg vaak kramp als ik overdag niet genoeg had gedronken.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Magnesium! Dat zit ook in banaan, maar ik geloof dat je echt 10kg banaan per dag zou moeten eten voordat je echt iets van magnesium gaat merken ;) Dus suplementen! Werkten bij mij echt ontzettend goed, ik had regelmatig kramp in beide kuiten, met magnesium ging dat volledig over.

9. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Bedankt voor de tips meiden! Ga er vandaag gelijk achteraan. Zelfs nu doet het nog zeer, wat een naar kwaaltje!

10. Vlaflip

Vlaflip Actief lid

21 jul 2015
    269
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stuk zeep onder je matras inderdaad. Klinkt gek maar werkt echt.

11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ja, inderdaad magnesium, k heb t bij de tuimen gehaald! Je kan er wel een beetje diarree van krijgen.. Maar dat liever dan die vreselijke kuitkramp!!

12. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Magnesium hielp bij mij hier ook erg goed voor.

13. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!

Magnesium, hebben ze ook bij de KV staan ik heb een opgevouwen dekbed onder mn matras gelegd en inderdaad zorgen voor voldoende vocht en genoeg lopen.. Mocht de kramp er toch inkomen probeer de tenen naar je toe trekken vraag anders eventueel je man om het te doen.. Sterkte ermee!

14. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik moet snachts niet mn benen strekken, soort van uitrekken zegmaar want dan schiet het erin.
    Maar ik heb ontdekt dat als je heeel snel je tenen richting je buik buigt terwijl je je been strak houdt het meteen afneemt.

15. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik heb deze zwangerschap (nog) geen last van kuitkramp gehad. Maar bij eerdere zwangerschappen wel. Ik heb nooit magnesium geslikt. Maar dat ga ik wel onthouden, mocht ik er toch nog last van krijgen.
    Als ik het had werd ik er altijd wakker van. Met mijn dikke buik en strakgespannen kuiten kon ik dan niet zelf bij mijn voeten komen. Dus jammerde ik mijn man wakker. Hij trok dan aan mijn tenen. Dan trok het meestal snel weg.
    Het is en blijft een rotkwaaltje!

16. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Ik heb die kramp in mijn benen en soms in me bilspieren hoort dat er ook bij ? zo maar ineens

17. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Magnesiumcitraat of stearaat. Niet de magnesiumoxide nemen dat is slechts laxerend en wordt nauwelijks door je lichaam opgenomen.

18. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik spring altijd uit bed en probeer op mijn platte voet te gaan staan. Vaak strompel ik dan even voor het lukt.
    Hier ook magnesium, weliswaar de oxide variant van de Kruidvat, maar sindsdien bijna geen last meer van en daarvoor bijna dagelijks bij het wakker worden.

19. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Magnesium indd!

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Heb je ook last van je onderrug zelf, want dit klinkt eerder als zwangerschapsischias, sommige hebben alleen zenuwpijn, andere alleen van spieren rondom been onderrug en bil

Deel Deze Pagina