Ze is nog niet leerplichtig, dus je mag haar gewoon een weekje eerder van school houden hoor. Vervelend dat ze daardoor de afsluiting en nog wat leuke dingen mist, maar je kan haar moeilijk thuislaten. Als de school moeilijk doet, lekker laten kletsen. Zolang ze 4 is sta je volledig in je recht.
Nou inderdaad, ik geef gewoon op een briefje mee wanneer Damiën niet naar school komt en daar doen ze het maar mee
Ze is niet leerplichtig dus er is geen probleem.Toen de oudste nog 4 jaar was zijn we ook buiten het seizoen gegaan.Moesten wel verlof aanvragen maar dat is een formaliteit.Als ze moeilijk hadden gedaan waren we gewoon gegaan haha
Als ze niet leerplichtig is, lijkt me dat ook geen probleem.. Als ze wel leerplichtig zou zijn, zou ik de gok niet durven wagen. Niet zozeer voor de controle op zich, maar stel je voor (worst case scenario) je krijgt een ongeluk of wat dan ook en je hebt dan je kind bij je wat eigenlijk op school had moeten zitten, dan heb je alsnog een probleem natuurlijk.. Als ze echt niet leerplichtig is, mag je haar gewoon van school houden hoor.
Hu je zegt zelf niet leerplichtig dus wat is het probleem dan? Ik zou het melden dat je je hebt vergist. Nee ik zou gewoon gaan en mijn kind gaat ook mee
Wát staat er precies in de schoolgids? Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar een kind van 4 is nog niet leerplichtig.
Ik ben leerkracht en ze kunnen een kind van 4 jaar echt niet verplichten om te komen. Nog niet leerplichtig dus je kan haar gewoon zonder consequenties meenemen. Volgend jaar is idd een ander verhaal! Fijne vakantie!
school heeft niets te willen, ze is nog niet leerplichtig dus ze mag gewoon op vakantie. Ze kunnen je echt niets maken hoor dus gewoon lekker op vakantie gaan.
Ja maar jouw dochtertje heeft geen leerplicht dus daar geldt dat niet voor. En ik vind jullie trouwens niet dom maar heel slim, zolang je nog geen leerplichtige kinderen hebben zou ik juist buiten het hoogseizoen om op vakantie gaan, scheelt je vaak honderden euro's.
Een kind van vier is idd niet leerplichtig. Maar...wanneer je besluit je kind met vier jarige leeftijd naar school te sturen...ben je verplicht je aan de schoolregels te houden. Dat is wat veel ouders vaak vergeten! Maar overleggen met school kan altijd!
Leerplicht.net Hier staat het duidelijk in, leerplicht van 5 tot 16 jaar. Voor de netheid zou ik het even melden. Schoolregels naleven lijkt me inderdaad netjes, maar dat zijn geen wetten
Okay, de schoolregels.... maar wat landelijk geldt is dat de ze met 4 jaar geen leerplicht hebt...dus dat lijkt mij dan zwaarder wegen...toch? En wat betreft het schoolreisje gaan ze naar een speeltuin, waar wij zelf ook al een paar keer geweest zijn. Wat betreft de dagen, gaan we op vrijdag weg en komen we op vrijdag terug...maar deze dag is ze altijd al vrij...dus die vallen al af. Maandag zou ze gewoon school hebben, dinsdag schoolreisje, woensdag een halve dag, donderdag juf jarig, dat was het dan! Maar goed het gaat om het principe....
Inderdaad even melden dat je die week er niet bent en gewoon lekker met je kindje op vakantie gaan. Ze zijn met 4 nog niet leerplichtig. Ken genoeg in mijn omgeving die juist tussen door of eerder vakantie nemen met kinderen die 4 jaar zijn. Omdat het dan nogal scheelt en ze straks dat niet meer kunnen doen. En regels zijn om verbroken te worden toch
Precies, je hebt de leerplichtwet en schoolregels, groot verschil. En die 2 dagen kan ze wel missen en de speeltuin dus kennelijk ook. Ik zie geen probleem, fijne vakantie
Waarom bel je de school nu niet even op? Is dat ook gelijk opgelost Edit: het is woensdag middag, maar misschien zijn er nog mensen?
Je hebt meldplicht naar de school toe waar je kindje is dus je moet wel officieel verlof aanvragen voor die week. Stel er gebeurt iets met jouw dochter dan kan school aantonen dat ze onder jullie verantwoordelijkheid viel op dat tijdstip en kan school nergens voor aansprakelijk gesteld worden. School kan het verlof niet weigeren (wat er ook in schoolgids staat) omdat ze niet leerplichtig is. Dat wat in de schoolgids staat geldt voor kinderen die leerplichtig zijn. Als die niet komen kun je wel voor elke dag dat ze niet komen een boete krijgen, mits de school het verlof niet goed heeft gekeurd. Dus je hebt (schriftelijk) meldplicht, voor de rest ben je vrij om te gaan dus fijne vakantie! Zou morgenvroeg overigens gewoon ff naar school gaan om het door te geven/ verlofaanvraag te doen
Wat fijn dat je het naar school gaan nu al zo serieus neemt (zegt deze juf) Maar voor zo n week is dat niet nodig. Er zit een verschil in de wet en de regels. Overleg het even, vast geen probleem