Ik neem school ook serieus, maar we zijn met onze oudste van toen 4 ook buiten het seizoen om naar Zuid-Frankrijk gegaan. Met 5 mag het niet meer, als je kind verder goed functioneert, zou ik daar echt niet moeilijk om doen. Is maar 4 dagen en die laatste week doen ze praktisch niets meer. In principe hoef je het enkel te melden, je hoeft het echt niet schriftelijk aan te vragen.
Zoals gezegd: ze is niet leerplichtig, dus mag ze gewoon mee. Wel even netjes melden op school natuurlijk. En over vakantie/verlof wanneer je kind leerplichtig is buiten de vakanties: Wanneer je een beetje gegronde reden hebt en je het op een normale manier op school bespreekt is ook dan verlof meestal geen probleem, mits je kind niet vaak ziek is en je ook nooit liegt over ziekte, terwijl je een vrije dag hebt uitgetrokken voor je kind. Zo is mijn oudste een week op vakantie geweest buiten de vakantie om, heeft 3 dagen verlof gekregen toen zijn zusje werd geboren en is ook komende vrijdag vrij, terwijl hij op de middelbare school zit en daar normaal best moeilijk over gedaan wordt. En op de lagere school is hij ook een keer een week vrij geweest omdat ik naar de andere kant van het land moest ivm een overlijden in de familie. Is allemaal nooit een probleem geweest, maar ik was ook altijd open en eerlijk, dat scheelt denk ik ook.
Ik snap niet dat je niet even langs de juf bent gelopen om het te vragen dan weet je het zeker. Met 4 jaar mag het officieel nog wel maar zelf vind ik het zonde dat ze het jaar niet gezamelijk kunnen afsluiten. Fijne vakantie!
Mag ik je even uit de droom helpen dat leerkrachten ook op woensdagmiddag vrij zijn . Wij zijn verplicht tot 15 uur aanwezig.
hahaha, jawel, want een 4 jarige kan heel goed stoffen, stofzuigen (als die op de goede stand staat, tenminste) de kat borstelen en is nog beter in helpen met snoepjes en koekjes op eten hahaha lol
Dat niet maar de ouders kunnen wel een flinke boete krijgen En vast niet meteen maar als je het vaker doet dan krijg je echt problemen....
Tja, jufje is de hele week al ziek. Dat had waarschijnlijk een stuk makkelijker geweest. Een adjunct doet het via het boekje...
Niet bij een 4jarige dus! Die hoeft überhaupt nog niet naar school, dus zou beetje raar zijn als je dan boete zou krijgen als je er niet bent he
Dan is die adjunct erg slecht op de hoogte van 'het boekje'. Want het belangrijkste boek voor hem of haar is toch echt de WET en niet hun eigen regels Tuurlijk is het voor een school niet leuk als de 4jarigen maar lukraak vakantie nemen en ze de ene week een volle klas hebben en de week erop maar een halve etc. Dus dat ze dat willen ontmoedigen en afschrikken snap ik best. Maar ze kunnen het niet verplichten hoor.
Ben zelf leerkracht geweest, kan echt geen kwaad, niet leerplichtig dus niks aan het handje. Veel plezier!
Volgens mij niet... En dan kun je altijd nog zeggen dat je je had vergist in de vakantie en dat je voortaan beter op zult letten.
Maar niet als je kind niet leerplichtig is en je je 1x vergist. Gebeurd het je nou elke schoolvakantie als je kind 5 s of ouder.. Dan wordt die kans al stuk groter.
Je kan GEEN boete krijgen ook al staat het 20 keer in de schoolgids, niet leerplichtig is niet leerplichtig, zo simpel is het! Geniet ervan!
Nou vandaag naar de school gegaan. verlofbrief ingevuld en daar gelaten... Het moet helaas ondertekend worden, door de afzender van de mail van van de week, (die mij vertelde dat het verzoek niet gehonoreerd word). :x
wat een onzin.. zou dr lekker uitzwaaien en gaan. Waar wil ze het gaan melden dan? Wat wil ze ermee doen? Je kind van school sturen?
Nou heel simpel geven ze je geen verlof dan neem je het gewoon! Ze mogen je niet weigeren omdat je kind NIET leerplichtig is! Ik heb het idee dat je gewoon over je heen laat lopen en bang bent voor bepaalde dingen? Vraag jezelf eens af wat zou er nu kunnen gebeuren? Helemaal niets toch? Gewoon gaan of je nu van school uit vrij krijgt of niet en niet bang zijn er zal geen ambtenaar komen hoor Veel plezier op vakantie
Als ze leerplichtig zijn wel ja maar in het geval van TS is dat niet aan de orde, er komt dus niemand aan de deur om een boete te geven, ze is niet leerplichtig dus kan niemand je wat maken.
Ik zou ook gewoon gaan. Kom op zeg, je hebt uitgelegd hoe eea gegaan is en dan zou ik zelfs bij een leerplichtig kind denken: Ja, stom, maar kan gebeuren. Als je dat nou elk jaar zou gebeuren, dan werd het anders, maar 1 keer mis gekeken in de vakantieplanning en dan bij een niet-leerplichtig kind zo star lopen te doen? Zijn dat daar allemaal robots die nooit fouten maken ofzo...? Hier hebben wij een paar weken terug bij de verbouwing van de badkamer op het laatste moment besloten toch maar een vakantiehuisje te boeken om de ergste verbouwingsrommel en -lawaai te ontvluchten. Ben even op de juf afgestapt om te overleggen en die zei direct: lekker gaan, geniet ervan