heb het al erder gehad over de groei van onze dame. Nu ben ik de afgelopen weken om de 1,5 week gaan wegen. Na een dip van maar 70 gram groeien in 1,5 week, leek het beter te gaan , wat ze groeide toen 140 gram, daarna 120 gram en n 65 gram in 1,5 week tijd. vanaf 31 oktober is dit zo'n 400 gram. Haar lijntje blijft wel stijgen, maar wel vrij vlak, Ze is nu 5 maanden en weegt 5665 gram, bij de geboorte woog ze 3360 gram. Maar is een groei van 400 gram voldoende en kan het gewoon zijn dat het eeen langzame groeier is en moet ik het dus gewoon loslaten en accepteren dat ze niet harder groeit? Het zit mij gewoon niet lekker, omdat ze de lengte wel heeft en in de lengte wel groeit. Zo'n cm of 2 in die 6 weken.
Hoi. Vervelend dat je je zorgen maakt. 65 gram per week is wel het minimale wat we graag zien. Maar als ze goed drinkt, plast, poept en een vrolijke alerte dame is en wel een stijgende lijn blijft laten zien in haar gorei, denk ik dat we moeten concluderen dat deze groei gewoon bij jullie kleine meid past. Als ik ga kijken wat ze gemiddel is gegroeid per week sinds haar geboorte kom ik op 110-120 gram per week uit en dat is prima. Ging het groeipatroon ook zo bij je andere kindjes? Als je je zorgen blijft maken zou ik dit bespreken met je huisarts of met de kinderarts op het CB. Groetjes Saskia
Bedankt voor je snelle reactie. De andere kids waren wat zwaarder bij de geboorte, maar die zaten rond de 5 maanden alledrie rond de 6500 gram. Dus wel wat zwaarder dan Sofie. Sofie ontwikkeld zich wel goed, maar is een baby met reflux, teveel spanning in haar lijfje, cranio en de laatste week veel huilen ovrstrekken en spugen. Op het cb maken zich er niet druk over en de kinderarts ook niet, maar onze fysiotharapeut die voor Sofie komt vind haar ook erg magertjes overkomen. Plassen doet ze goed, poepen eens in de week denk ik, weet dat het bij bv normaal is maar hoe dat zit als ze fv ernaast krijgen. Maar ik bespreek het in januari wel met de kinderarts als ik weer naar het zkh moet. Fijn weekend Groetjes Linda