Help..Opnieuw zwanger na miskraam??

Discussie in 'Miskraam' gestart door happiness, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    @Nijnja
    Ja wij vonden het ook onzin om te wachten. We willen allebei zo graag papa en mama worden en een klein hummeltje hebben om voor te zorgen en onze liefde aan te geven en liefde van te ontvangen.
    Ontzettend blij en gelukkig dat we weer een kans hebben om papa en mama te worden, nu maar hopen dat het deze keer goed gaat.
    Jij ook ontzettend gefeliciteerd. Zie dat je al een heel eind onderweg bent. Ben je de hele zwangerschap onzeker gebleven of kon je na (diverse) echo's toch erin geloven en ervan genieten?

@Kwebbelsnoes
    Kan me voorstellen dat je eerst op de controle bij je verloskundige wil wachten. Wij hebben een controle gehad toen ik de miskraam net had gehad. Op de inwendige echo bleek dat alles al mooi schoon was en dat we daarom ook meteen verder mochten. Hoop voor jou dat ook alles mooi schoon is.
    We hadden zoiets van "een nieuwe zwangerschap zou het verdriet van onze miskraam verzachten". Maar is voor iedereen verschillend natuurlijk. Kan me voorstellen dat sommige stelletjes langer tijd nodig hebben om het te verwerken.
    Het is ook zo'n groot verdriet. Eerst ben je ontzettend blij dat er een wondertje in je buik groeit en dan opeens is het over. Dan ga je je idd afvragen, waarom anderen wel en ik niet? Heeft gewoon tijd nodig.
    Heel veel sterkte in elk geval. Bij ons is het verdriet niet minder nu, het blijft altijd onze allereerste zwangerschap en blijft dus in ons hart.

Als ik je een tip mag geven? Heb je al eerder een vroege echo gehad? Ik had dat wel ivm de bruine afscheiding.Daarop zag je een heel klein vruchtzakje. Heb deze foto mee naar huis gekregen samen met een uitdraai van mijn dossier. Heb dit nog diverse malen bekeken. Het hielp mij met het verwerken.

@cybersyby
    Heel veel sterkte met het verwerken van jullie verlies. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om te zien dat het bij je collega's wel goed gaat. Je denkt dan "dat had ik ook kunnen zijn". Mijn directe collega is ook zwanger, vind het soms ook moeilijk om te zien hoe blij zij is, ookal gun ik het haar natuurlijk van harte. Doet gewoon pijn. Heb me na de miskraam ook een week ziekgemeld om bij te trekken en het een plekje te kunnen geven. Dat heeft me enorm geholpen. Mijn collega's hebben ook allemaal heel lief gereageerd.
    Heel veel sterkte meid. Hoop dat je lichamelijk en emotioneel gezien snel weer opknapt.

Alle meiden...heel veel succes en veel geluk gewenst.

(Klein hummeltje...blijf alsjeblieft lekker zitten bij mama!!!!!)

2. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Toen ik net zwanger was van Karel was eerlijk gezegd mijn gedachte: ik word maar niet blij, want het gaat toch wel weer mis, maar goed dan gaan ze in iedere geval allerlei dingen testen. Dat was namelijk de afspraak met de gynaecoloog. Die zei namelijk dat de kans dat er iets mis met je is waardoor je miskramen krijgt vele malen kleiner is dan de kans dat het de derde keer gewoon goed gaat. Ik vond dat op zich wel een geruststellende gedacht!

Toen we eenmaal een kloppend hartje zagen was ik een stuk geruster en toen hebben we zelf bij 13 weken nog een pretecho gedaan en toen was ik eigenlijk wel helemaal gerust. Bij 13 weken heb je al zo'n compleet kindje op de foto, dat ik er wel in kon geloven. Ik heb me vanaf dat moment geen zorgen meer gemaakt en ben gaan genieten!

Het grappige is dat ik me deze zwangerschap nauwelijks zorgen heb gemaakt om een miskraam, waarom weet ik eigenlijk niet... Het bleek gelukkig terecht!

3. smoes

smoes Nieuw lid

11 jan 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik heb even alles gelezen en wouw graag mijn verhaal doen.
    Na erfelijheids onderzoek mochten we eindelijk aan kinderen beginnen. 5 december een positieve test. Helaas op 11 december een miskraam gehad. 15 december geen hcg meer in mijn bloed

Nu zit ik te wachten tot ik ongi word. Heb nu alleen dezelfde kwaaltjes als toen ik zwanger was. Het blijft hopen en afwachten. Het is wel fijn om te lezen dat andere dames dit ook hebben meegemaakt en zo snel al weer zwanger zijn geworden

4. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    @ Smoes
    Ja ik had ook nooit kunnen bedenken dat het zo snel zou gaan. We dachten...we proberen gewoon weer en zien wel. Misschien klopt het dan toch dat je vruchtbaarder bent na een miskraam.

Ik zal voor je duimen. Wanneer kun je testen?

@nijnja
    Ik voel me eigenlijk ook wel anders nu. Had verwacht dat ik ontzettend bang en onzeker zou zijn maar begin steeds meer te geloven erin, ookal heb ik nog geen echo gehad.
    Verstandelijk denk ik 'ben niet zo blij, er kan vanalles mis gaan". Gevoelsmatig denk ik 'nee, het gaat niet mis. Dit kleintje blijft lekker zitten'. Oh......ik hoop zo dat mijn gevoel weer goed zit.
    In elk geval proberen rustig te blijven en te relativeren.

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    @happiness, de week is voorbij en ik heb weer een testje gedaan, weer licht positief! en nog geen menstruatie te bekennen (nu bijna 6 weken na de miskraam) dus wie weet. Durf er nog niet op te hopen en verwacht bij elk wc bezoek bloed te zien. Heb me dus voorgenomen om volgende de vk maar eens te bellen of ik niet voor een echo kan komen of zo.
    Jij nog gefeliciteerd! Hopelijk kan je er een beetje van genieten en krijg je snel een echo met een kloppend hartje!

Heb jij je vk al gesproken?

6. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hoi YjC,

Super dat je weer een streepje hebt. Ik kan me wel voorstellen dat je nog niet echt durft te hopen.
    Heb ik ook nog wel steeds hoor. Ik geloof er wel in dat ik zwanger ben, voel me ook zo maar ben uiteraard wel verstandelijk gezien erg bang dat het weer mis gaat. Beetje dubbel allemaal.

Heb je een foto van je test? Is hij duidelijker als eerst?
    Die van mij was ook nog niet zo heel donker hoor.
    Wanneer heb je je miskraam gehad? Ik 6 dec. Je weet natuurlijk niet wanneer je eisprong is geweest he.
    Weet ik ook niet, daarom maar een gokje van mijn banner...zal moeten wachten op de echo.

Ik wilde eerst de verloskundige meteen al deze week bellen. Maar we hebben ons bedacht. Ik had zoiets van 'eerst maar eens deze week doorkomen zonder bruine afscheiding' en ik wil komende zaterdag nog een keer een test doen. Hopelijk is hij dan overduidelijk en dan zal ik maandag a.s. gaan bellen.
    Ben benieuwd wanneer ik dan voor echo kan komen.

Ik wil eigenlijk niet te vroeg voor een echo gaan. Dacht dat ik dat wel wilde maar stel ik ben minder ver dan ik dacht, dan is er misschien nog geen hartje en zit ik weer een hele tijd in de stress.
    Dan wacht ik liever tot er met zekerheid een hartje zou moeten zijn.
    Ben nuchter geworden door de miskraam. Was ook een dromer maar kan dat helaas niet meer. Denk nu..als het mis gaat, gaat het mis. Dan kan niemand er wat aan veranderen.
    Blijf wel ontzettend positief...dat had ik vorige keer niet.

Hoe is het met kwaaltjes, voel je je zwanger?

Ik duim voor je!!!!!!!!!

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hoi Happiness,

ik heb 2 december een miskraam gehad, toen was ik 12,5 weken zwanger. Waarschijnlijk was het vruchtje al met 6 gestopt dus heb er nog ruim 6,5 weken mee rondgelopen en me zwanger gevoeld. We kwamen er ook pas bij de echo achter. Dus vertrouw voor geen meter op mijn lichaam en kwaaltjes. Die gaven de vorige keer ook een verkeerd beeld.
    Ik heb inderdaad geen idee wanneer ik m'n eisprong heb gehad en of ik er wel een heb gehad. Dus tja, durf ook nog geen banner in te vullen.
    Heb geen foto's van de testen en heb ze ook weggegooid dus kan ze ook niet meer maken. Heb me zelf voorgenomen volgende een CB digitale test te gaan doen om meer zekerheid te krijgen en dan ook de vk te bellen.
    Heb gehoord dat je bij mijn vk na een miskraam wel eerder een echo kan krijgen om het hartje te zien rond de 8 weken (bij 6 weken is er een hartje volgens mij) en dan nog 1 met 11 weken voor de termijn. Dus daar ga ik dan volgende week ook maar om vragen. En hopelijk wordt het dan bevestigd.
    Voel me niet zwanger, tenminste ben niet misselijk of pijnlijke (.)(.) maar dat zegt ook niet veel denk ik, misschien is het allemaal nog te pril om klachtjes te hebben. En bij mijn vorige 2 zwangerschappen had ik ook niet veel klachtjes en misschien ben ik nu ook wel gewend aan de hormonen waardoor je minder klachtjes hebt.
    Heb jij wel klachtjes en voel je je echt zwanger?

Succes en ik duim ook voor je!

8. smoes

smoes Nieuw lid

11 jan 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Happiness.
    Ik zou misschien morgen kunnen testen.
    Heb vandaag wel wat bloedverlies gehad bij het afvegen en een druppel in mijn maandverband.
    Verder allen bij het afvegen en niet veel.

Dus eerst maar even afwachten wat er de komende dagen gaat gebeuren.

9. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    @Yjc
    Het moeilijke is idd dat je niet precies weet of je een eisprong hebt gehad. Misschien heb je hem door de miskraam idd een stuk later gehad en verklaart dat waarom de test nog zo licht is en je nog niet zo veel last hebt van kwaaltjes.
    Ik heb vandaag toch maar weer een test gedaan om te kijken of de streep donkerder werd. Kon weer niet tot zaterdag wachten. Hij is nu op een haar na even donker als de controlestreep dus dat is een goed teken.
    Heb ook wat kwaaltjes. Gevoelige borsten (al heb ik dat pas paar dagen), af en toe misselijkheidsvlaag, heel veel honger en misselijk bij lege maag, wat maagpijn af en toe. Niet echt meer vermoeid als normaal, ben altijd wel wat moe aangelegd...haha.
    Ben overigens nu wel heel rustig, terwijl ik de vorige keer ontzettend emotioneel was en last had van stemmingswisselingen. Die emotionele buien kwamen wel doordat ik "zeker" wist dat er iets mis was. en dat bleek te kloppen.

Wanneer ga je weer testen? Misschien is jouw ei iets later geweest en heb je volgende week ook een mooie test in handen. Dat je je niet zwanger voelt, wil niks zeggen. Er zijn heel veel meiden die zwanger zijn en nergens last van hebben.
    Ik hoop en duim met je mee!!!!!!!
    Het zou natuurlijk geweldig zijn. Volgende keer moet je wel een duidelijkere streep hebben, anders zouden het misschien toch nog hormonen van de miskraam kunnen zijn, of heb je erna nog een negatieve test gehad?
    Hou me op de hoogte!!!!!
    Maandag ga ik vk bellen. Hoop idd dat ik rond 8 weken een echo krijg. En hopelijk is daar dan wel een mooi vruchtje op te zien.

Succes meid en rustig aan!

10. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    @ smoes

Vervelend dat je toch beetje bloedverlies hebt gehad. Maar wie weet een innestelingsbloeding? Ik hoop het voor je.
    Wel nog last van kwaaltjes?

Laat me weten hoe de test was!! Heel veel succes morgen.
    Duim met je mee.

11. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Wat goed dat je laatste test weer positief was happiness. wanneer ga je vk bellen? Je mag inderdaad al heel vroeg een echo als je al een mk hebt gehad. Te vroeg is trouwens ook niet verstandig, dan word je misschien teleurgesteld omdat er nog niets te zien is, terwijl het wel goed zit.

12. ikkuh26

ikkuh26 Lid

4 feb 2009
    94
    0
    0
    hallo dames,

voor de zwangeren gefeliciteerd!!

ik heb vorig jaar een mk gehad met ong 6w...nu opnieuw weer zwanger en kan het nog steeds niet echt geloven, of er in vertrouwen... steeds broekloeren etc haha

ben nu inmiddels de eerste 12 weken voorbij, en hebben inmiddels al 2 echo`s gehad..hebben het hartje zien kloppen, hartstikke mooi natuurlijk! de eerste echo hadden we met 7 weken en de 2de echo met 9 weken..je krijgt idd sneller een echo, als je eerder en mk hebt gehad..

al hebben we het hartje zien kloppen, en de baby groeit goed, maar ik zal nooit weer zo van een zwangerschap kunnen genieten, als de met de zwangerschap van m`n dochter.. al probeer ik het natuurlijk wel, maar het valt niet mee allemaal..

Nu hebben we een angelsound gekocht, dat stelt me wel gerust..heb nu 2 x geprobeerd om de kleine te vinden, en dat is me 2x gelukt haha, maar ik durf hem ook weer niet te vaak te gebruiken..want stel ik kan het hartje niet vinden..maak ik mezlf helemaal gek hihi..

1ding stelt met dan wel weer gerust...het gebeurt zoals het gebeurt..gaat het mis, gaat het mis, gaat het goed, gaat het goed..je kunt er zelf helemaal niets aan veranderen...
    dus jezelf een hele dag gek maken of alles wel goed komt is ook niet goed..dus dan denk ik er maar weer aan dat ik er zelf helemaal niets aan kan veranderen en dan gaat het wel weer ff goed..

geniet maar lekker van jullie zwangerschap, en ik hoop voor jullie dat alles goed komt en dat dit beebje lekker bij jullie blijft zitten, en ook bij mij hahahaha

het komt allemaal vast goed!!succes

13. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    @ happiness, weer een testje gedaan, nu eentje van clear bleu en hij gaf 'zwanger 1-2 weken' aan dus dan zou ik nu net 4 weken zijn. Kan wel kloppen. Alleen... ging ik net naar de wc en helaas een beetje bloed, wel oud bloed en normaal begint mijn menstruatie met gewoon bloed.
    Dus nu is het toch weer afwachten, zet de menstruatie door of heeft de test toch gelijk. Morgen weet ik hopelijk meer.

14. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    helaas de menstruatie heeft door gezet en ben dus niet zwanger. En dus positief getest op oude hormonen.
    Op naar de volgende ronde!

@ happiness: heel veel succes met de zwangerschap, dat je maar een mooie echo snel mag krijgen.

15. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    @ YJC

Wat vervelend zeg dat je alsnog ongi bent geworden. Stiekem hoop je natuurlijk dat je gewoon opnieuw zwanger bent.
    Ik was eerst ook bang dat het streepje nog van oude hormonen was,maar gelukkig werd test steeds donkerder.

Vol goede moed op naar een nieuwe ronde!!!! Je weet nu wel precies vanaf wanneer je moet tellen.

Heel veel succes meid!!!! Klus er maar op los ;)

Ik moet overigens 01-02 voor de echo gaan, dus nog 1 weekje geduld. Hopelijk blijkt alles goed te zijn want ben nog steeds wel bang.
    SUCCES!!!!

16. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    @ Ikkuh,

Mooi om te horen dat je al 13 weken zwanger bent nu. GEFELICITEERD!!!
    Ik hoop dat wij ook een mooie echo met kloppend hartje hebben volgende week.

Geniet maar lekker van je zwangerschap!!!

17. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    @ Nijnja,

Wat ben ik toch vergeetachtig...wil graag iedereen antwoorden, vervolgens klik ik hele tijd op reageren...hahaha.
    Daarom dus 3 berichtjes achter elkaar.

We gaan dus op 01-02 voor een echo. Dan zou ik 8w en 1d moeten zijn geteld vanaf miskraam. Maar kan natuurlijk ook iets minder ver zijn aangezien ik niet precies weet wanneer eisprong is geweest.

Hoe voel jij je? Je bent al lekker ver hè. Trek je het allemaal nog een beetje?

18. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    @happiness, wat fijn dat je volgende week al voor een echo mag. Heel veel succes en ik hoop voor je dat er een mooi hartje klopt! Wij gaan op naar de volgende ronde hopelijk is het snel raak.

Deel Deze Pagina