Help, oppas waar tover ik die vandaan.

Discussion in 'De lounge' started by Lionne, Aug 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ff kort de situatie:

Mijn broer trouwt in oktober. Man en ik zijn getuige in gemeentehuis. Mijn ouders willen liever niet dat onze dochter er is, omdat ze de boel zou kunnen vesrtoren. (Stel dat ze gaat roepen als ze "ja" moeten zeggen) (hun mening, prima, gaan we zo doen, geen zin in ruzie met hen)

Normaal gezien zou ik of manlief met haar even naar buiten gaan. Maar we zijn dus beiden getuige. Van "onze" kant van de familie komen maar 4 stellen. Mijn ouders, wij, en twee keer tante en oom. Zij zijn allen dichtbij betrokken. Ik zou het, denk ik raar vinden om hun te vragen.

Maar ja, wie vragen we dan? Het is niet bij ons in de buurt, maar in het westland. Daar woont niemand die we kennen. (Behalve schoonzus-to-be en haar ouders)

Mijn twee vriendinnen kunnen niet, gastouder moet werken en kan dus niet mee. Meer familie dan diegene heb ik niet, mijn broers vrienden ken ik niet.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je broer trouwt, je ouders toch niet? Wat vindt hij ervan? Dat lijkt me belangrijker.

Overigens vind ik het volkomen belachelijk en zou ik serieus overwegen niet te gaan als mijn dochter niet welkom is.

3. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Misschien kun je via zoekoppas.nl een oproep doen. Meestal is het voor vaste oppasdagen maar je kunt vast ook wel voor één dag iemand vinden. Misschien kan hij/zij dan eerst een ochtendje bij jullie langs komen ofzo om jullie en jullie kindje te leren kennen en dan oppassen op de dag van de bruiloft. Ik ontvang nog steeds mails van zoekoppas en zou zoiets super leuk vinden!

4. lyn76

lyn76 Lid

Aug 16, 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lionne,

Misschien is er een nichtje of neefje die oud genoeg is, en even achter de schermen tien minuutjes met haar wil wachten?

Gr
    Lyn

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Misschien de mening van je broer vragen en als hij haar er ook persé niet bij wil, dat hij es in zijn toekomstige schoonfamilie gaat rondkijken?
    Als de boel dan toch daar te doen is ...

6. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Schoonfamilie is wel een idee inderdaad. Is toch een hele grote familie.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,073
    113
    Ik zou je broer eerst vragen wat hij vind. Ik vind persoonlijk dat jou kindje er evengoed bij hoort namelijk.. op mijn eigen bruiloft waren de kinderen v iedereen er gewoon bij, dat ik het leven toch? Jong en oud.. iedereen welkom, iedereen feest..

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Hier 9 weken geleden getrouwd en ik wou de kinderen er net bij! Die hoorden er gewoon écht bij.

En ja, als de jongste wat kabaal had gemaakt ... so be it. Denk niet dat iemand er van wakker had gelegen.

De jongste was overigens 4 maand oud :).

9. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Uhm raar dat je ouders je dochtertje er niet bij willen! Toen ik trouwde wilde ik ook mijn kleine (achter) neefjes erbij! Ja hij rende rond maar ach ik had alleen maar oog voor Arne. Ik zou lekker overleggen met je broer en even vragen of iemand wil opletten van de schoonfamilie tijdens de voltrekking.

10. moesje1

moesje1 Bekend lid

Dec 18, 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook ik vind het erg vreemd dat jouw ouders zeggen dat jouw kindje er niet bij mag zijn!? En ik zou het dan ook met mijn broer overleggen wat hij ervan vind.
    mocht hij hetzelfde vinden zou ik zeggen dat ik ws dan z'n getuige niet zou kunnen zijn, omdat ik dan zelf met mijn dochter wel buiten ga wachten.
    Maar misschien dat ik er zo rigoreus over denk omdat het hier nooit bij iemand in z'n hoofd zou komen om kinderen uit te sluiten tijdens het ja woord.

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,047
    2,914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou idd eens vragen wat je broer er van vind. Mijn broertje trouwde een aantal maandjes terug en die stond er op dat onze dochter er ook was. Ze heeft geen geluid gemaakt, maar kroop bijvoorbeeld wel onder de trouwjurk. En er werd alleen maar om gelachen. Ik vind het heel raar dat de opa en oma van jouw dochtertje haar er niet bij willen hebben. Wat al eerder werd gezegd, zij trouwen toch niet :( En het tekenen gebeurd toch om en om? Je hebt helemaal niemand nodig denk ik. Bij papa als mama tekent en andersom.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Mijn dochter was net 1 toen mijn opa en zijn vrouw gingen trouwen en er waren nog meer jonge kinderen. Zelfs een baby van 1 week oud.

Mijn meisje heeft gewoon gebrabbeld hoor. Niet luidruchtig hoor maar stil zijn kan ze niet ;).

Ik zou toch echt vragen wat je broer en schoonzus ervan vinden. Het is hun huwelijk. Als hun dat geschreeuw of gejank of wat dan ook niet erg vinden is dat toch prima. Jouw ouders hebben dat niet te bepalen. Misschien wilt trotse oom juist heel graag zijn nichtje erbij hebben.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, daar sluit ik me volledig bij aan!

toen mijn oudste broer trouwde was mijn zoon ook 1,5. Hij mocht in principe gewoon mee, maar omdat we eigenlijk de hele avond zouden gaan dineren hebben we er zelf voor gekozen hem niet mee te nemen. Maar dat was gewoon onze eigen keuze.

toen mijn man en ik trouwde hadden we ook een paar kleine kinderen erbij. De jongste was net anderhalf en die heeft zich keurig gedragen op het gemeentehuis (haar moeder was mijn getuige, zij bleef bij haar vader) en in de kerk zong ze een heel schattig eigen liedje voor zichzelf. Wij vonden dit totaal niet storend.

vind het ook heel belangrijk wat je broer en zijn as vrouw hier zelf van vinden. Zij trouwen nl, niet je ouders!

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier sluit ik mij bij aan

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,251
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben iemand die het ook wel prettig vindt als er 'achterwacht' is, voor het geval een kind het tijdens de huwelijksvoltrekking op een krijsen zet. Wij hebben dat voor onze zoon ook geregeld tijdens het huwelijk van mijn schoonbroertje en schoonzus (mijn ouders waren er speciaal daarvoor even bij.)
    Toen wij trouwden zat het zoontje van een collega er steeds doorheen te roepen. Ik vond dat best storend en vond het jammer dat ze zelf niet even het fatsoen had om naar buiten te gaan. Nu is een deel van de tekst gewoon niet te verstaan op de video omdat hij er harder overheen komt. Niet dat we zo vaak naar die video kijken, maar het was wel jammer toen we hem aan mijn grootouders lieten zien die er door omstandigheden niet bij konden zijn.

Ik vind het dus wel goed dat je iets regelt. Maar aangezien ik natuurlijk jullie familie niet ken, zou ik niet kunnen zeggen wie. Ik zou dat dus echt even in overleg met het bruidspaar doen. Zij weten precies wie er nog meer zijn en wie je dat eventueel kunt vragen.

16. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

May 11, 2014
    974
    0
    16
    Op onze bruiloft hebben we ook van dichte familie gewoon de kinderen laten komen. Mijn stiefzus heeft een kleintje van een jaartje oud. Deze heeft tijdens de ceremonie zo'n flinke scheet gelaten...Dat was niemand onopgemerkt gebleven.
    We hebben er met zijn alle smakelijk om gelachen :D

Ik zou het inderdaad dus ook even aan je broer vragen :)

17. Evientje

Evientje Niet meer actief

Zou even aan je broer vragen wat hij wil, voor hetzelfde geldt hebben ze in gedachte om je dochtertje ringenmeisje te laten zijn... Of een ander klein rolletje wat ze nog niet verder naar buiten hebben gecommuniceerd!
    Bij mijn broer en bij andere nichtjes en neefjes maar ook bij vrienden is zl altijd meegegaan, bij mijn broer was hij ongeveer even oud als je dochtertje, ging prima, en de krentjes en andere 'snoepjes' die we mee hadden genomen hebben we totaal niet nodig gehad hij was compleet onder de indruk van alles wat er gebeurde! En deed dat samen na met de kleine van het zusje van mijn schoonzus tot aan de traantjes aan toe :D (was heel schattig om te zien) en samen hebben ze de ringen gegeven, bloemblaadjes gestrooid etc.
    Bij vrienden heeft hij ook de ringen gebracht samen met de hond en het huwelijk afgeslagen samen met de babs! Heeft daar zelfs een klein hamertje van nu!

Als ik ooit nog mag trouwen dan wil ik ook alle kinderen erbij... Al zou ik voor het zoontje van mijn broer wel zorgen dat er back-up is, maar dat is meer om mijn broer en schoonzus te ontzien omdat hij een ernstige afwijking heeft en ze daar dan ook in wil ontzien, zodat ook zij dan een leuke dag hebben! Ze zijn immers allemaal onderdeel van de familie!

18. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik zou d'r gewoon meenemen als je broer dit wil ..
    Mijn kids waren bij mijn + beste vriendinnetjes bruiloft er gewoon bij en maakte herrie .. Boeie daar zijn het kinderen voor .
    Heb er hartstikke van genoten zou het niet zonder ze willen ..
    Pff wie zijn jouw ouders om zich daarmee te bemoeien..

19. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland
    Nou inderdaad..

20. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Ik zou dit overleggen met je broer. Als hij het er mee eens is... De schoonfamilie vragen, misschien is er een ceremoniemeester die even een oogje in het zeil kan houden tijdens de voltrekking? En anders een oproepje plaatsen op oppasbron. Je kan ook nog vragen of een vriendin van je die dag mee die kant op wil bijvoorbeeld?

Persoonlijk vind ik het overigens belachelijk dat er geen kinderen bij mogen zijn.

Share This Page